Selamlar değerli TurkNet Forum kullanıcıları,
Altyapı sorgulamadaki hızları alamayan ve bununla ilgili şikayetlerini ileten kullanıcılar olduğunu mutlaka görmüşsünüzdür. En temelde ve anlaşılabilir seviyede bu konunun nedenlerini gelin birlikte ele alalım
Öncelikle altyapı sorgulamadaki hızlar temsilidir. Hiçbir sorgulama sitesi, size dairenizde alacağınız net hız sonucunu vermez. Nedenler ve senaryolar aşağıdaki gibidir;
-
Örnek 1: Sorgulama sonucu olarak 100 mbps hız alabileceğinizi görüntülüyorsunuz fakat dairenizde bu hız düşük görünüyor. Bunun en temel sebebi hat değerleriniz. Hat değerleriniz size dairenizde alabileceğiniz hızı en doğru şekilde gösterir. Değerlerinize göz atarak sorun tespiti ve çözümü için gereken aksiyonları alabilirsiniz. (çözüm önerileri yazının sonunda mevcut)
-
Örnek 2: Port doluluğu kaynaklı farklılıklar yaşanabilir. Sorgulama sonucunda VDSL portu görüntülediniz fakat başvuru yapana kadar ilgili port başka bir haneye tahsis edildi. Bunun sonucunda ADSL üzerinden daha düşük hızlar alabilirsiniz.
-
Örnek 3: Santral mesafesi. Eğer bağlı olduğunuz santral oldukça uzak bir mesafedeyseniz, mesafe kaynaklı kayıplar yaşanabilir. Fakat bu, altyapı sorgulama sonucuna yansımaz.
-
Örnek 4: 100 mbps üzerinden hizmet almaya başladınız. Fakat bir süre sonra hızınız hiçbir şey yapmamanıza rağmen düşmeye başladı. Bunun temel sebebi bağlı olduğunuz santraldeki yoğunluğun artması ve buna bağlı olarak kapasitenin düşmesi olabilir. Eğer bakır altyapı üzerinden hizmet alıyorsanız olağan olarak kabul edilen %30 kayba, bu yoğunluk da eklenir ise hızınız oldukça düşecektir.
-
Örnek 5: Çevresel faktörler. Nedir bu çevresel faktörler? Ankastre kutusunun eski ve yıpranmış olması, bölgedeki hava şartları, bakır kabloların oksitlenmesi, bağlı olan santral ve saha dolabı kaynaklı fiziksel arızalar. Tüm bunlar mevcut hızınızı düşürecektir.
Sizin de eklemek istediğiniz örnekler var ise bizimle paylaşabilirsiniz. Peki tüm bu felaket senaryolarının çözümü yok mu? Kısmen var. Gelin bireysel bir kullanıcı olarak neler yapabileceğinize ve adresinizde en sağlıklı internet hizmetinizi alabileceğinize bir bakalım. (hepsinin birer tavsiye olduğunu, bir bütün olarak ele alındığında daha sağlıklı olacağını ve herkes için yüzde yüz çözüm olmayacağını belirtmek isterim)
-
Santralden ankastre kutusuna kadar olan alanların sağlama alınması adına 0 850 288 80 80 veya Online İşlemler - TurkNet üzerinden destek kaydı oluşturulması
-
Güçlü ve yeni teknolojileri destekleyen bir modem satın alınması (konu içerisinden tavsiye isteyebilirsiniz @tnetwork + @moderators)
-
Ankastreden modeme ulaşan kablonun kaliteli cat6 ile değiştirilmesi
-
Hat değerlerini yorumlayarak hızın uygun bir değere sabitlenmesi (bu, hızdan feragat etmek fakat kararlı bir bağlantıya sahip olmak anlamına gelir)
-
Mümkün olduğunca kablolu olarak bağlantı sağlanması, kablosuz bağlantıda performans isteniyor ise yakın mesafeden 5ghz kanalının tercih edilmesi
-
Modem çevresindeki elektronik aletlerin ve diğer materyallerin kaldırılması, modemin önünün açık bir alanda konumlandırılması (duvar arkası değil de kapı eşiği gibi)
Tavsiyeleri ve söyleyecekleri olan kullanıcılarımızın yorumlarını bekliyoruz
İlgilinizi çekebilecek birkaç konu daha bırakıyorum:
-
https://forum.turk.net/t/hat-degerleri-nasil-yorumlanir-cevaplar-burada/
-
https://forum.turk.net/t/ping-degerleri-hakkinda-aydinlatma/
Sevgiler,
TurkNet Forum