Altyapı neden sürekli düşüyor?

Abone olmadan önce TurkNet sitesinden yaptığım sorgulamalarda adresimdeki sorgulamada bazen 64 mbps bazen 80 mbps gösteriyordu ve 75 mbps olan pakete dahil olarak interneti bağlattık. Sonra bu altyapı 50 mbps’e düştü. Şimdi ise altyapı 45 mbps’e kadar düşmüş görünüyor. Bu belirli aralıklarla oldu. Modemimle ilgili bir sorun yok ya da teknik olarak bir arızadan bahsetmiyorum, alabileceğim en yüksek hızı alıyorum zaten. Lütfen buna göre işlem yapınız, ayarlarımı bozmayınız! Sorduğum şey şu; alt yapı nasıl düşebiliyor? Yani altyapı kablolarınız mı eskidi? Sokaktaki kutu mu küçüldü? Verilen maksimum hız, altyapı nasıl periyodik olarak düşebiliyor? Anlayamıyorum.

Merhaba, alt yapı sorgulamadığınız zaman anlık olarak alabileceğiniz hızları size gösteriyor yani stabil olarak alabileceğiniz hızları göstermektedir tabii bu demek olmuyor ki orada gösterilen hızı alacağınızı yani üzerini de alabilirsiniz o hızların fakat sadece oradaki bölgenizin desteklediği en stabil hız değerini göstermektedir.

Bölgenizdeki internet kullanıcı sayısı arttıkça alt yapı sorgulama sitesindeki alabileceğiniz hızın değeri de düşebilir.

Daha net ve doğru bilgileri modeminizin arayüzünde ki DSL değerlerinden öğrenebilirsiniz.

Hocam teşekkürler. Klasik “modem ayarlarınızı kontrol edin” vs yanıtlar gelmesin diye altyapı sorgulaması bölümündeki bilgileri vermiştim. Fakat aynı durum Keenetic modemimin “Atanabilir max hız” alanında da aynı şekilde ilerledi. Önceleri 80mbps, sonra 65, sonra 50, sonra 40. Yani düzenli olarak düştü. İşte size daha doğru veriler. Ama bunun nedenini halen anlayamadım. Neden düzenli olarak düştü? Bölgede TurkNet kullanıcı sayısının arttığından mı dersiniz hâlen? Çünkü internet kullanıcı sayısı artmadı bildiğimiz mahalle. Turk telekomun port ücretlerine uyguladığı zamlardan ötürü olabileceğini de düşünüyorum aslında… Belki TurkNet daha az hız vererek zamları dengelemek istiyordur.

DSL değerlerinizi bizimle paylaşır mısınız?

Atanabilir hız TurkNet in kontrolünde olan bir durum değil. Sizin de belirttiğiniz gibi eğer dolaba bağlı abonelerin sayısının artması veya bu abonelerin paket hızlarında yaptıkları yükseltme işlemleri, kablolarda veya dolaplarda yaşanan arıza veya korozyon (yıpranma) zamanla hızınızı düşürebilecek etkenler. Eğer zayıflama değerleriniz de aynı oranda artıyor ise sorun altyapı ve iç tesisat kaynaklı olabilir @Darkcrak in söylediği gibi hat değerlerinizi paylaşın beraber bakalım. Bu arada 35 mbps hız alan abone ile 100 mbps hız alan abonenin TurkNet e maliyeti neredeyse aynı. Bu sebeple TurkNet hız düşürme işlemi yaparak mevcut abonesine sorun yaşatmaz diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Arkadaşlar tesadüf odur ki internet bağlantım tamamen koptu. Telekom ekipleri gelerek sokaktaki kabloyu onardılar. Hızım eski haline döndü, en azından modemde gözüken hız. Yine de hat değerlerimi sizinle paylaşıyorum ve önerileriniz varsa dinlemek isterim. Ve bir soru daha ekliyorum. Upload hızım biraz düşük. 8mbps göstermesine rağmen testlerde maksimum 6 alabiliyorum. Bunun için önerileriniz olursa seve seve dinlerim. SNR margin 10 kullanıyorum. Bina kutusundan modemime direkt, eksiz CAT6 kablo çekili.
Modemim Keenetic extra dsl.