Merhaba
22.09.2020 Tarihinde internet hızım önce 8Mbps ye sonra 5Mbpsye kadar düştü.
Olayın başlama nedeni Ttelekom binamızın karşısındaki 2 kabini yeniledi, Tip7 kjabinleri koydu birkaç ay önce. En sonda 20.09.2020 pazar günü kabinlerin açılıp bağlantıların yapıldığını bizzat gördüm, telekom tarafından. Daha sonra internet alt yapı hızımı sorguladım birkaç iss den, ve artık fiber internetin geldiğini gördüm. Zaten Türk Telekom Gaziosmanpaşada her yere afiş astı, fiber Gaziosmanpaşada diye. Ama benim hızım yükseleceğine düştü. Arıza kaydı açtım o günden beridir sorunumu çözemediler. Aslında çözüm basit YAPA yı iptal edip VAE ye geçirecek TurkNet ama işine gelmiyor, topu Telekoma atıyor, telekomda bizden taraf sıkıntı yok diyor.
En son dün TurkNet saha ekibinden bir arkadaş geldi, binadaki kutudan ölçüm yaptı ve hızımın santralden düşük geldiğini gördü, ayrıca tam o anda TurkTelekom saha ekibide oradaydı, üst kattaki komşumun internetindeki arıza için gelmişti, komşumun arızası giderildi. Telekom saha ekibi TurkNet saha ekibine dediki “Siz müşterinizi YAPA dan çıkartın, buraya artık fiber gedli VDSL verin müşterinize diyerek uyarıda bulundu, başka türlü hız yükselmez, sorun giderilemez.” TurkNet saha ekibi bana tamam dedi ben bunu rapor edeceğim ona göre işlem yapılcak dedi ama bugün baktığımda yine topu telekoma atmışlar ve telekom yine inceleyip arızanın telekomdan kaynaklanmadığını yazıp işlemi kapatmışlar.
Benim arızamı TurkNet nasıl ve nezaman çözecek? Daha kaç gün kaç hafta Kaç ay bekleyeceğim, faturaları ödemeye devam edecekmiyim???
Telekomdan gelen 1. cevap :
24.09.2020 14:37
Telekom Sistem Mesajı
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 22-09-2020 18:37:17
İşlem Zamanı : 24-09-2020 13:47
Arıza ID : 2020092300076544265
İlgili Ekip : Teknik Saha Ekibi
Santral Ekip Açıklama : Teknik ekipler teyit amaçlı arıza kaydını TukNet’e aktardı. Kontrol ederek size bilgi vereceğiz.
Kapama Kodu: TT Kaynaklı Arıza Yok
Buyrun telekomdan gelen 2. cevap :
25.09.2020 14:07
Telekom Sistem Mesajı
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 22-09-2020 18:37:17
İşlem Zamanı : 25-09-2020 13:34
Arıza ID : 2020092300076544265
İlgili Ekip : Teknik Saha Ekibi
Santral Ekip Açıklama : Teknik ekipler teyit amaçlı arıza kaydını TukNet’e aktardı. Kontrol ederek size bilgi vereceğiz.
Kapama Kodu: TT Kaynaklı Arıza Yok
Yetmez mi, buyrun buda 3. cevap :
30.09.2020 11:22
Telekom Sistem Mesajı
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 22-09-2020 18:37:17
İşlem Zamanı : 30-09-2020 10:40
Arıza ID : 2020093000076787214
İlgili Ekip : Teknik Saha Ekibi
Santral Ekip Açıklama : Teknik ekipler teyit amaçlı arıza kaydını TukNet’e aktardı. Kontrol ederek size bilgi vereceğiz.
Kapama Kodu: TT Kaynaklı Arıza Yok
Buyrun buda Teknik bilgiler kısmı:
Alt yapı sonuçlarım çok iyi gördüğünüz gibi, gatta santral uzaklığım netspeed internet firmasında 40Metre olarak gösteriyor…
Kardeşim bende aynı bataklığa düştürm. TT arıza kayıtlarını TurkNet 'e devrediyor. Allah yardımcımız olsun alana kadar bunlarda. İyiki taahhüt yok çok beklememek lazım gibi. Aylarca bağlanamayanlar varmış
Forumda yapa’dan vae’ye geçenler vardı yanlış hatırlamıyorsam, biraz bakın isterseniz belki yardımcı olurlar size. @EFG hocamı da etiketleyelim, müsait bir zamanda bakar umarım.
Forumda yeniyim kimi yada kimleri etiketlemek gerekiyor, yada kimler ilgileniyor sorunlar ile…
Forumda sorun çözmüyoruz yönlendirme yapıyoruz.
Forum sorun çözme mecrası değildir sorunlar online işlemlerde çözülür.
Evet bu resim eski sorgulama resmi, yanlış yollamışım, yani daha önceden Tip7 kabinler aktif olmadığı zamana aittir. Özür dilerim.
Şimdi hemen yeni sorgulama yaptım resmini ekliyorum.
Port durumu anlık değişebilir
TurkNet Online İşlem Merkezi > Hızım düşük bölümünden VAE geçmek istiyorum yazıp arıza kaydı oluşturun.
Vae ye geçiş talep ediyorum şeklinde belirtirseniz açtığınız veya açacağınız kayıtta kontrol edilir geçişiniz yapılır.
Teşekkür ederim, bugün yazdım.
Ama ben bunu en baştan söyledim zaten, hattımı VDSL geçirin alt yapı yenilendi dedim. Ama bir türlü kaale almadılar, sürekli ttnete iş emri açıldı, ttnet ise TTnet kaynaklı arıza yok diye işi 3 kere kapattı.
Buyrun yazdıklarım tarihide var :
23.09.2020 09:55
Hızım 6,71 Mbps ye düştü, neler oluyor? Acil bakılması gerekiyor. Apartmanımızın karşısına yeni Tip7 kabinler gelmişti kurulum geçen pazar günü yapıldı ve dün faaliyete geçti, ondan sonra hızım düştü.
TurkNet alt yapı sorgulaması yaptığımda artık maksimum 75Mbps hız alabileceğim yazıyor, yani alt yapım hazır çalışıyor. Yapadan çıkartın VDSL veya fiber verin.
kolay gelsin
25.09.2020 09:31
TurkNet Alt yapı sorgulaması yaptım, bana 35Mbps vereceğiniz yazıyor, lütfen artık hattımı VDSL e çevirip 35Mbps verirmisiniz, illa BTKya şlikayet etmeye gerek varmıdır?
Dosya ekte.
iyi çalışmalar
Buda Turktelekom mesajı bundan 3 adet var bu en sonuncusu :
30.09.2020 11:22
Telekom Sistem Mesajı
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi
Arıza Bildirim Tarihi : 22-09-2020 18:37:17
İşlem Zamanı : 30-09-2020 10:40
Arıza ID : 2020093000076787214
İlgili Ekip : Teknik Saha Ekibi
Santral Ekip Açıklama : Teknik ekipler teyit amaçlı arıza kaydını TukNet’e aktardı. Kontrol ederek size bilgi vereceğiz.
Kapama Kodu: TT Kaynaklı Arıza Yok
Siz tam olarak benim yazdığım gibi belirtin. YAPA dan vae geçiş talep ediyorum şeklinde
Merhaba
Dün TurkNet müşteri hizmetlerinden arandım, VAE ye geçiş için onay aldılar, sabit telefon numaramın değişeceği söylendi, yeni port yeni hat alınacakmış.
Hangi interneti ve kampanyayı vereceklerini söylemediler.
Şimdilik bir değişiklik yok, bekliyorum. İşlemlerin başlamasına sevindim, bir yerden başlamalarıda güzel, hadi hayırlısı.
iyi günler
muhtemelen 16 mbps adsl vereceklerdir. daha sonra sizin isteğinize göre ve altyapınıza göre vdsl geçişi olur. bi bağlansın gerisi kolay.
Zaten şu anda mevcutta Adsl kullanıyorum, yani turknetten ilk aldığımda 16Mbps Adsl aldım. Sabit hattım Türktelekomdu, hattımı TurkNet 'e taşıdım 8 Aydır kullanıyordum, nezamanki alt yapı değişti Tip7 kabinler konuldu, aktif edildi ozaman hızım 5-6mbps ye düştü.
Tekrar neden adsl versinler ki?
adsl paketleri başlangıç paketleri olduğu için. vdsl için modem değişimi falan gerekir, müşteriye sormadan durduk yere masraf yaptırmayalım diye düşünebilirler. zaten vdsl ye geçmek sorun değil. ki zaten adsl alıyormuşsunuz diye adsl den devam ettirirler.
benim düşüncem müşterinin onayını almadan vdsl ye geçiş yapmazlar diye. ama siz bi şekilde vdsl talebinde bulunduysanız o başka.