Adsl2+ modeme vdsl hat takabilir miyim?

merhaba ben TurkNet 'te şu an aktivasyon aşamasındayım ve 3 sorum olucaktı

  1. internetten Keenetic Omni DSL modem aldım fakat gelene kadar (tahmini teslim 27 Mayıs gözüküyo) şu anda bende mevcut olan adsl2+ modemle vdsl hattını (hızı az olsa bile) kullanabilir miyim ?

  2. bazı modemlerin TurkNet 'te çalışmadığı forumlar okudum, acaba Keenetic Omni DSL modemi TurkNet 'te sıkıntısız çalışır mı ?

  3. yarın TurkNet ekipleri beni arayarak randevu isteyecek ve geldikleri zaman galiba binamın önündeki tt nin ayırdığı kabloyu çekip kurulum yapıcaklar. acaba direkten binanın ankastre kutusuna bağladıkları kablo için ayrıyeten para alıcaklar mı ?

  1. Hayır VDSL hatta ADSL modem çalışmaz.
  2. Hayır sorun yaşamazsınız.
  3. Binada iç tesisat yok sanırım, kablo bir yere kadar ücretsiz sonrasında metre başına 3.5tl diye biliyorum.

bina içi tesisatım var ve çalışıyor (3 gün önce test ettirdim). bina dışındaki bağlantıdan para alıcaklar mı onu merak ediyorum ?

Binanın ankastresine kadar gelen hattın sorumluğu Telekom a aittir. Oraya çekilecek kablo için ücret ödemezsiniz. Zaten onu başvuru esnasında size belirtilen kurulum ücreti içinde ödüyorsunuz. Devre hazırlama ücreti de bunun içinde.

türk telekom ekipleri sadece gelip direkteki kutudan küçük bir kablo çekip ucuna da kağıt yapıştırarak TurkNet yazdılar. ve beni arayan TurkNet ekibine sorduğumda gerisini biz yapıcaz demişlerdi. dedikleriniz doğruysa yeniden arayıp sormalı mıyım ?

Eviniz müstakil mi? Binanın bir ankastre kutusu var mı?

evet, müstakil ve ankastre kutusu var

ve son olarak TurkNet ekipleri kurulum yaptıklarında (yapabiliyosalar kendi modemlerinde) modemim gelene kadar hizmetimi dondurabilir miyim ?

Telekom personeli işgüzarlık yapmış. Normalde direkte bulunan kutudan sizin binanın ankastresine yada modemin bulunacağı odanın penceresine en yakın noktaya kablo çekmeleri gerekir. Kurulum ekibinin elinde dış faktörlere dayanaklı havai hat kablosu olacağını sanmıyorum. Bu konu ile ilgili olarak Telekom ekipleri yada Telekom müdürlüğü ile irtibata geçebilir iseniz sizin için daha iyi olacaktır. Son olarak direkte bulunan kutuya TurkNet personelinin müdahale etme yetkisi yok diye biliyorum. Sizin ankastreniz direkte ki kutu oluyor şuan. Bu tamamen Telekom ekiplerinin diğer ISS ve abonelerine yaptığı haksızlık diye düşünüyorum ve biliyorum.

1 Beğeni

teşekkürler. o zaman TurkNet 'e ve türk telekoma şikayette buluncam. illaki cevap verirler.

1 Beğeni

TurkNet ekipleri kendi cihazları ile kurulum yapabilir. Ama hizmet dondurma işlemleri her ayın ilk günü gerçekleşir. Bir kaç günlük faturalandırma sorun olmaz diye düşünüyorum. Modeminiz ip almadan da TurkNet ücretlendirme yapmıyor diye biliyorum

1 Beğeni

Orada ki çalışan arkadaş durumu idrak edememiş olabilir. Direk ev mesafesi fazla değil ise 2-3 metre kadar direkt kablo çekme işini TurkNet kurulum ekibi yapabilir. Ama daha önce de belirttiğim gibi direğe çıkarlar mı çıkmazlar mı o konuda emin değilim. Telekom ekiplerinin işini doğru yapmadığı da attığınız fotoğrafta görünüyor.

1 Beğeni

Direk ile bina ankastre kutusu arasında yaklaşık 10 metre kablo mesafesi var. Acaba TurkNet yapmazsa ben kendi tanıdığım elektrikçi akrabama direkten kabloyu çektirebilir miyim ?

Evet yapabilirsiniz. Orada çekilecek kablo sıcaklık ve dış etkenlere dayanaklı olsun Yeter. Elektrikçi akrabanız tek damarlı telefon kablosu yada dış korumalı Cat kablo ile çekebilir.

1 Beğeni

Söylediğin gibi modem güzel ama tek sıkıntısı tahmini teslim tarihini 27 Mayıa olarak gösteriyo. Yaklaşık 1 saat önce TurkNet aradı ve randevü tarihini pazartesi olarak belirledi. Ben de mecburen daha sonraya aldım.

1 Beğeni

VDSL için vpi kısmının 0 değerli olması gerekir

1 Beğeni

Bu konu, son yanıttan 60 dakika sonra otomatik olarak kapatıldı. Yeni yanıtlara artık izin verilmiyor.