9 gündür internet yok. Turknet kapyala yapıştır mesajlarla geçiştiriyor

Şu internet sorunu düzelsin bir daha Turknet mi? Asla! Sürekli kopyala yapıştır mesajlar atıyorlar, yazdıklarımı okumuyorlar. 10 gündür işkence gibi geçti. ışık yandığı anda başka servis sağlayıcıya geçeceğim.

9 gündür internet yok, TurkNet, Turk Telekomun üzerine atıyor. TT müşteri sorumluluğunda diyor. Ben Turknete modeme 10m cat 6 kablo gidiyor, yazın yenilendi diyorum. hatta buradan gelen tavsiye ile uçlarına yak konektör taktım. bugün turk telekom güncelleme yapmış. ardından Arıza Kaydı Teknik Durum Bilgileri değişmiş ve bazı değerler gözükmeye başlamış ama hala internet yok. sorun sizce ne olabilir.
2021-02-26_221739_turk.net

Zayıflama 63 db ise kablonun ankastreden modeme olan kısmında sorun olabilir. Bina girişinde bulunan ankastrede ki kabloları kontrol edin.

@Moderatrix Ankastreden modeme bir tane cat-6 kablo gidiyor uclarına yak konnector taktım. süreç içerisinde 3 defa kontrol ettim. birisiden düz bağladım diğerlerini yak connector le, Turk telekomdan aradılar. Bir ara benim alt yapımda VDSL gözüküyordu ama altyapım VDSL desteklemiyormuş. Sonra TurkNet biz bir sorun göremiyoruz deyip destek kaydını kapattı. Ama benim üzerime iki abonelik gözükyormuş. Birisi ADSL birisi VDSL. Galiba bana şu anda VDSL altyapıdan hizmet vermeye çalışıyorlar. Altyapı olmadığı içinde Internet gelmiyor. Ve Turk telekomda çalışmalar devam ediyor diye geri dönüş yaptığı için çalışmanın bitmesini bekliyorlar. Ama Turk Telekomdan arayan adam çalışmaların yakın zamanda bitmeyeceğini söyledi. Belki aylar sürecek. Adamın bana söylediklerini TurkNet e yazıyorum. Ama adamlar yazıdığım mesajları okumuyorlar herhalde. Hergün aynı mesajı atmaya devam ediyor. Kontrol ettiğimizde çalışmaların devam ettiğini görmekteyim. Beni tekrardan ADSL e geçirmeleri lazım, ama ulaşamıyorum ki adamlara bana geri dönüş yapmıyor. Acaba başka servis sağlayıcıya ADSL olarak geçsem sorunum çözülür mü?. Adamlara ulaşıp anlatamıyorum olayı. inanılmaz

1 Beğeni

Bulunduğunuz bölgede genel bir sorun var veya bağlı olduğunuz portta arıza varsa bundan kaynaklı sorun yaşanıyor da olabilir. Komşularınızda sorun yaşayan var mı bilginiz var mı bu konuda?

@Moderatrix müstakil evde oturuyorum. solumdaki ev boş, solumda yaşlı insanlar var.

önümüzdeki haftayı internetsiz geçirmek istemiyorum. internet paketlerim tükendi. speednet e geçmeyi düşünüyorum. düzelir mi?

netspeed le görüştüm sorunun nereden kaynaklandığını biz göremiyoruz. sadece operatör görebilir diyor. Bunlarda mesajları okuyup bana geri dönüş yapmıyorlar. Ne yapmam lazım.

Online işlem merkezi üzerinden size ne şekilde dönüş yapıldı?

@Moderatrix

En son gelen mesaj;

Merhaba,
Saha ekiplerimizden aldığımız bilgiye ve yaptığımız kontrollere göre arızanız sizin sorumluluğunuzda bulunan noktalardan kaynaklanıyor. Bunun için bina girişindeki ankastre kutusundan itibaren daire içerisindeki kabloları, cihazları, bağlantı noktalarını bir elektrikçi yardımı ile kontrol ettirmeniz gerekmektedir. Dilerseniz biz bu kontrol için özel bir ekip yönlendirebiliriz. Göndereceğimiz ekip tüm bu noktaları kontrol ederek, arızanızın giderilmesi için gerekli işlemleri yapar. Bu hizmetimizin 108 TL’lik bir karşılığı bulunmaktadır. Ayrıca iç tesisatta herhangi bir sorun tespit edilemezse size hiçbir ücret yansımaz.
Cihaz arızası, ekstra kablo ihtiyacı gibi durumlarda ekstra ücretler çıkabilir. Gelen ekibimiz bunun bilgisini mutlaka sizinle paylaşır. Bu hizmetimizden yararlanmak isterseniz; kaydı tekrar açarak talebinizi içeren notu bizimle paylaşabilirsiniz.
İyi günler dilerim

benim gönderdiğim;

siz arıza sizin sorumluluğunuzda dedikten sonra ben dördüncü kez. Bu sefer direkt modemi ankastre kutusundaki kabloya bağladığım. Yine internet gelmedi. Kablo zaten internet kablosuna direkt bağlı arada arada başka bir şey yok. Turk Telekomdan gelen büyük kablodan çıkan küçük kablolara direkt bağlı, dümdüz. Bende Turk Telekomun Büyük Kablosunun ucundan çıkan ve benim kablomun bağlı olduğu kablolara benim modemi direkt bağladım. dsl internet ışığı falan yanmıyor. gelen bir şey yok yani. Sorun benim iç tesisatımda olamaz. elimde 2 tane modem var. Birisiz zyxel, diğeri superonline nın modemi ikisininde çalıştığına eminim. Siz sorunun bende olduğunu söylüyorsunuz. Ankastre kutusuna kimse dokunmadı. Turk telekkomdan gelen kabloya direkt bağlı, modemle tt nin kablosunu kontrol ettim sorun nasıl bende olabilir. kimi gönderiyorsanız gönderin ama hızlı bir şekilde gönderin.

1 Beğeni

Destek kaydı açıp yerinde destek ekibi talep ediyorum. Şeklinde yazmanız yeterli olacaktır.

1 Beğeni

@Moderatrix Senin değini yazdım adam geldi. Kontrol yaptı. hattı resetlediler. Sinyal gelmedi. ardından turk Telekom ekipleri gelecek dedi. Biraz önce destek kaydına turk telekom ekiplerini mesajı düştü .

1 Beğeni

Enteresan, TurkNet tekrar olumsuz teyit verir diye düşünüyorum. @HKN @Eren in de fikri vardır belki bu konuda? :roll_eyes:

@Moderatrix İnternet bağlantım geri geldi. Turk Telekomdan adamlar gelip yaptılar. Bu sefer hızım 12 mbit gelmeye başladı. Yapadan da vae ye geçirmişler. Önceden VDSL modemle 22-23 hız alıyordum. DEstek kaydı açtım. onlardan bana VDSL geçiş işlemlerini başlattık demişler. Tekrar aynı soruna geri döndük. VDSL Altyapı yok. Benim tekrardan ADSL alt yapıdan VDSL modemle alabildiğim kadar hız alabilmem için ne yapmam lazım. YAPA geçsem sorun çözülür mü? Ben zaten YAPA için ekstra 10 tl ödüyordum. VAE gözüküyor 12 Mbit limitli

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A

INP downstream: 35981
INP upstream: 15500
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: ATM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 12288 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 797 kbps

near-end FEC error fast: 13
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 12
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 34
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :16 min, 10 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.2 dB
output power upstream: 11.3 dbm
attenuation downstream: 28.2 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.8 dB
output power downstream: 18.4 dbm
attenuation upstream: 18.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 04 56 89 99 aa aa aa aa aa aa aa 98 75
tone 32- 63: 06 67 89 99 ab bb cc cc cc cc cc cd cc cc cd cc
tone 64- 95: cc cc cc c0 cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb cb cb
tone 96-127: cb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 128-159: bb bb bb ab ba ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa 99 a9 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99
tone 256-287: 99 99 99 99 99 98 88 88 88 98 98 88 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88
tone 320-351: 88 88 88 87 88 87 88 78 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 352-383: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 384-415: 67 77 77 66 65 54 43 22 22 10 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 01 02 23 23 34 44 44 34 43 34 33 45 54 43

Bu zayıflama değeri ile VDSL zor gibi. Tekrar yapa ya geçebilirsiniz eğer oluyor ise. Ayrıca yapa neden 10 TL fazla??

ilk Turknet e geçtiğimde söylemişlerdi. ekstra 10 tl diye bende hızlanacaksa olsun demiştim

Özgür İletişim Ekstra paketlerinde VAE geçişi sonrası talebinize göre +10 TL eklenmektedir.

@AQUARIUSS şimdi beni Özgür iletişim ekstra ya geçirecekler. Ama bende aly yapı yok. Bu pakete geçersem. eskisi gibi, ADSL altyapıdan VDSL modemle alabildiğim kadar hız alır mıyım. Yoksa VDSL altyapı problemi çıkar mı karşıma.

Bölgenizde VDSL altyapı mı yok yoksa Boş Port mu yok?

@AQUARIUSS VDSL altyapı yok. Yakın zamandan gelmez diyor Turk Telekom.