75Mbpslik paketten 30Mbps hız almak

TurkNet 'e ADSL den VDSL olarak geçiş yaptım.35lik paket idi ve değerlerden memnundum.Altyapı sorgulaması yaptığımda 75mbit desteklediğini gördüm ve 75Mbps pakete yükselttim.Fakat hızım asla 50nin üstüne çıkmıyordu ne yaparsam yapayım olmuyordu.Destek kaydı açtım fakat yalnış anlaşılmış ve internete bağlanamıyorum diye iletilmişdi.Konuyu geçiştirdiler sorunu çözemediler.Neyse bu hızda iyi daha sonra tekrar kayıt açarım dedim.Fakat şuan 50 bile alamıyorum dünden beri.Oimden teknik bilgilere baktığımda dün 34mbps gösteriyordu bugün 30 gösteriyor dahada düştü.Buna ek olarak pingimde arttı.İlk paket yükselttiğimde 31ms idi şuanda 38den aşağısı olmuyor.Download hızının düşmesine rağmen upload hızımda herhangi bir sorun yok hala aynı.Destek kaydı açtım oto cevap verildi ama daha görüpte ilgilenen olmadı.75 den 50 alıyordum 30 oldu ne anlamı kaldı şimdi.Modem Türknetin verdiği modem ve saha dolabıda yaklaşık 140 metre uzaklıkta.Statik ip alsam sorunum çözülür mü?Farklı bir havuza mı eklendim acaba?cgnattan dolayı olabilir mi?

Duvar prizi splitter yok ankastreden gelen kablo direkt modeme gidiyor.

Değerler:

xDSLFwVersion:      FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
   Line State:      Up
   Modulation:      ITU G.993.2(VDSL2)
   Annex Mode:      ANNEX_B

=============================================================================
INP downstream: 6378
INP upstream: 16406
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 31348 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 8188 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 26544
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 29
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 16
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 2:52, 19 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.7 dB
output power upstream: 5.5 dbm
attenuation downstream: 7.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 20.6 dB
output power downstream: 14.4 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 11 11 22 22 23 21 22 22
tone 32- 63: 08 78 88 88 88 77 78 77 77 77 77 76 66 66 55 56
tone 64- 95: 56 66 56 66 65 66 66 66 65 55 55 55 65 66 65 65
tone 96-127: 55 65 55 55 55 66 65 66 56 56 66 66 65 56 65 55
tone 128-159: 56 56 56 66 56 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 54 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44 44
tone 192-223: 55 55 55 55 55 66 66 66 67 67 67 77 77 77 77 77
tone 224-255: 77 77 77 77 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 67 77

Sorun yaşamadan önceki hat değerlerim

11

Kapasitenin dolmaya başlamasıyla birlikte alınabilecek hız Yerleşik Operatör tarafından sınırlanmış olabilir.

Peki bu durumda biz ne yapabiliriz?

Eğer kapasiteye bağlı olarak sorun yaşanıyorsa Yerleşik Operatör tarafından altyapı geliştirmesi yapılması gerekmektedir.Sizin yapabileceğiniz Altyapının Geliştirmesi için bağlı olduğunuz Türk Telekom Müdürlüğüne dilekçe bırakmak olucaktır.

Umarım dediğiniz sorun olmaz.Dilekçe vermek felan hem sıkıntı hemde uzun süreç.Farzedelim böyle bir sorun oldu sınırlama koydular.Fakat uploadda niye tık hareketlilik yok sorunsuz 7-8mbps arası gidip geliyor.Uploada da sınır eklemeleri gerekmez mi?

Upload zaten 8 le sınırlandırılmış durumda eskiden 30 kapasite varken mesela şu anda 20’ye düştüğünü varsayarsak bunu farketmemiş olursunuz sonuçta gelen upload gene 8 Mbps.Genellikle Download tarafında sıkıntı yaşanabilmekte.

Muhtemelen dediğiniz sorun var.download kapasite 58 upload kapasite 31 iken şu anda 34 e 18 TT Müdürlüğüne dilekçe vermek benim için sorun olucak hem dilekçe verince çözülecek diye bir kesinlikte yok.Bakalım desteğe ne cevap gelicek.Yardımınız için teşekkürler

1 Beğeni

Rica ederim.Umarım sorununuz en kısa sürede çözülür.

Destek kaydınız açık ise tekrar nms hız profili güncellemesi talep edin.

Dostum bu değerlerle 50 üstü çıkması zaten mümkün değil ki. Atanabilir hız 58miş. Kopma olmaması için 54 verilmiş. Hız testlerinde 5g varsa ki var olduğunu anlıyorum 45-50 arası bir hız alıyor olman lazımdı. Ki almışsın. Sorun yokmuş yani sen kaşınmışsın :slight_smile: 30 küsürlere düşmüş olması ise denildiği gibi kapasite farkı da olabilir, profil yanlış tanımı da olablir. Arkadaşın dediği gibi 50’lik pakete geçip profil ve hat tanımlasının buna göre ypaılmasını talep et. Hattın 50 üzeri görecek hat değil.

Dediğiniz şekilde talep bildirdim.Ve ek olarak TT den mesaj gelmiş ve arızanın ankastre kablosundan olduğunu söylemişler.Fakat kablo max 3 aylık.Kendilerinde sorun yokmuş.Bu mesajın ardından destekle ilgilenen kişi ‘Yaşamış olduğunuz hız düşüklüğü arızası ile ilgili gerekli kontroller saha ekiplerimiz tarafından sağlanmaktadır. En kısa süre içerisinde gerekli iyileştirmeler sağlanacak ve hizmetinizi daha sağlıklı bir şekilde kullanabileceksiniz.’ diye yazmış.Bu nasıl olucak TT benlik bişey yok diyor TurkNet gerekeni yapacağız diyor.Gelen mesaja bakmadan mı cevap veriliyor müşteriye?Kim çözecek sorunu gerçi sorunun kablo olduğundan da şüpheliyim

Kaşınmış olabilirim ama bir mh de çıkıp sizin değerlerinize göre ayarlama yaptık yoksa kopmalar olabilir demiyorlar yoğunluktan dolayı uzaklıktan dolayı fln diyorlar ezber konusuyorlar.Bu değerlere bakıp nasıl anlıyoruz snr margin fln nasıl yorumlanıyor anlatır mısınız?

birkaç makale okuyarak bu bilgilere erişebilirsin. fakat kendi değerlerin için kapasite hızı diye yazan yer hattının destekleyeceği en üst değer. ve her zaman mantıken bunun 1-3mb aşağısı hız veririlir aşırı zorlanmadan kopma olmasın diye. snr marjin, hat zayfılaması falan derin şeyler uzunca anlatmaktan ziyade senin okuman daha iyi olur başta dediğim gibi :slight_smile:

TT ye olumsuz cevap verilir tekrar kontrol edilmesi talep edilebilir. Destek kaydı üzerinden gelecek cevabı bekleyin.