5GHz Ağı Belirli Cihazlar Dışında Görmüyor

Selamlar,

Evde FTTH Fiber kullanıcısıyım 100Mbps internet alıyorum. ZXHN H298A V1.0 modemini kullanıyorum. Modeme evdeki tüm cihazlar 5GHz’den bağlı iken neredeyse toplam 10 cihaz. Pazartesi gününden beri sadece bilgisayarım ve telefonumdan başka cihaz 5GHz bandı görmüyor. Bu cihazların bağlantısı kapanırsa başka bir cihaz bağlanabiliyor.

Modemi fabrika ayarlarına aldım ve değişen bir şey olmadı.

Destek bileti oluşturdum, modem ile alakalı sorun var diye robot internetinizde sorun yok diyerek bileti kapattı.

Böyle bir sorunla karşılaşıp çözebilen var mı ?

TurkNet’ten modem konusunda destek alabilen var mı ? Sonuçta kendi mülkiyetli cihazı ve destek yok.

5GHz bandını 11 kanalına alıp dener misiniz?

Tüm kanallarda denedim. Maalesef, değişen bir şey yok.

2-3 tane modem var. Bunlarda biriside benim cihazım. TurkNet’e modem sorunu nasıl bildireceğiz?

Reset attıysanız düzelir genelde ama anlattığınızdan şunu anlıyorum. ip havuzu doluyor her halde. İşte reset ile buranın düzelmesi gerekli. ya da manuel kontorl için şunu yapaiblirsiniz; dchp havuz ip aralığı ve wifi sinyal bağlantı kullanıcı sayısına bakınız. Ayrıca dchp havuzu kira süresi çok uzunsa ipler gelip kalıyorsa havuz dolduğu için yenisinin ataması olamya bilir.

5 ghz Kanalını 36 veya 40 a alip dene büyük ihtimalle çözülecektir

Yanıtlar için teşekkürler, ancak modem bozulduğu için dediklerinizi daha önce denemiştim ve sorun çözülmedi.

Bugün telekom geldi ve modemi değiştirdi. :slight_smile: TP-Link Archer getirdi ve gayet iyi şu an sıkıntı yok.

3 Beğeni

TP-Link Archer vr kaç acaba merak ettim?

Selam 5ghz wifi yayın yapan kanal frekansları oluyor… bazı cihazların wifi5 alan kanal sayısı örnek 100 veya üstü kanalı wifi olarak görmüyor… yani modem sorunu değil alıcının desteklediği kanal sayısı olarak değerlendirebilir siniz. Örnek Sony xpreia Z5 yüksek kanalda yayını bulamazken yeni telefonum bulabiliyor gibi…

Aslında bu bir sorun değil bir biriyle konuşacak cihazların aynı kanal dilini bilmesi gibi…
Konuşamıyorlar ise ilegili wifi5 yayın kanalını değiştirirsiniz…manuel…
Belki mevcut ayar en iyi kanalı bul gibidir modemde…

1 Beğeni

Tabi siz denemişseniz modem bozuk demek :grin:

Sorunun çözümüne sevindim iyi günlerde kullanın :hugs: