4 yıldır sorunsuz kullandığım 100 mbit internetimde son 3 haftadır çok sık kesilmeler

Merhaba,

Başlıkta da belirttiğim gibi yaklaşık 3 haftadır internette sık sık kesilme (her 10-40 dakikada 1) probleminden muzdaribim. Hem bu süreçte yaşadıklarımı kayıt altına almak hem de belki bir çözüm bulabilmek için süreci TurkNet forumda da paylaşmak istedim. Biraz uzun olacağı için şimdiden özür dilerim.

Öncelikle, aynı adreste yaklaşık 5 yıldır neredeyse kesintisiz ve sorunsuz 100 mbit internet hizmetinden yararlanmakta olduğumu belirteyim. Yalnızca 1 yıl önce benzer kesinti problemleri yaşadığımda sorunun TT ekiplerinin başka daireye internet bağlarken ankastrede benim bağlantımı gevşetmesi olduğunu görmüş, bu düzeltilince sorunum kaybolmuştu. Zaten hizmet aldığım dolaba oldukça yakın olup, normal değerlerim kesilme beklenmeyecek düzeyde ve altyapı sorguladığımda da çeşitli sitelerde 100 mbit alabileceğim belirtilmekte.
resim
Normal bağlantı sırasında hat değerlerim;
resim

Ne var ki yaklaşık 3 hafta önce ankastrenin tekrar açıldığını ve büyük olasılıkla başka bir daireye yeniden hat çekildiğini görmem sonrası internetim oldukça kararsızlaştı ve çeşitli aralıklarda (en düşük 5 en uzun yaklaşık 1 saat aralıklar) internetimde kopmalar başladı. Kopma sırasında hat zayıflaması görece normal kalsa da SNR marjı kısa süreli negatif değerlere düşüyor, CRC sayısı saniyeler içinde 100 bine kadar artıyor ve DSL bağlantısı kesilip 2-3 dakika sonra yeni ip ve normal değerlerle yeniden bağlantı geliyordu.

Bağlantı kesilmeden hemen önceki hat değerlerim
resim

Bunlar sonrası kendi araştırmalarımda da DSLAM-modem chipset uyumsuzluğu vb. şikayetlere rastlamam sonucu sorunun modemde olabileceğini düşünerek hem ASUS desteğe yazdım hem de elimdeki 2 farklı modemle daha hattı denedim. (Biri broadcomm diğer ikisi mediatek işlemcili) Hem splittlerlı hem splittersız 3 farklı dsl kablosu ile 3 farklı modemin kombinasyonları ile uzun denemelerim sonucu her birinde aynı sıklıkta internet kopmaları devam etti. ASUS desteğe de 24 saatlik gönderdiğim log kayıtları sonrası problemin modemde olmadığını teyit ettiler. Sonuçta problem iç tesisat-ankastre-santral arasında olmalıydı.

Bu aniden başlayan sürekli kesilmeler için önceki deneyimime dayanarak sorunun yine TT ekiplerinin ankastreyi kurcalaması olduğunu düşündüm. Açtığım destek kayıtlarındaki takiplerde de internetin sürekli kesildiği görülünce TT ekipleri yönlendirildi. Kendilerini hiç görmesem de sorunun iç tesisatta olduğunu öngördükleri tarafıma bildirildi. TT arıza iş emri ile sorguladığım sayfada da herhangi bir ek not görememekteyim.

Bunu takiben 2 gün içinde adresime TurkNet saha ekibi gelip kontrol yaptılar. Burada yeri gelmişken hem kendilerine hem de TurkNet destek ekibine ayrıca teşekkür ederim, TT abonesi olsam bu kadar ilgilenilmezdi. İncelemeleri sonucu iç hattımda problem olmadığı port-devre problemleri olabileceğini belirttiler. (Zaten iç hattımı 4 yıl önce cat6 kabloyla eksiz bir şekilde ankastreden modeme çektirmiştim.)

Bu süreçte hızım da 80 mbite sabitlendi. SNR marjı 18 dbe çıktı fakat periyodik kesilmelere hiç bir faydası olmadı.

Sonuç olarak problemimle ilgili 2 ana sorum var;

  1. Olayın ne modemimde ne iç tesisatta olduğu bence bariz ortada. Ankastre ve ötesindeki bağlantılardaki olası problem neden TT ekiplerince görülmüyor. Bunun giderilmesi için ne yapmam gerekir? Port mu değiştirtmeliyim
  2. Aklıma gelen bir ihtimal de CGNAT havuzu. Kendimin de bu havuzda olduğunu gördüm. Acaba bir şekilde sağlayıcı tarafında kullanıcı yoğunluğu vb. ile internet bağlantım kopuyor olabilir mi? Çünkü bir ip’de interneti full hızda indirme + 4k Netflix + web surfing şeklinde yüklendiğimde 1 saat kesilmezken, başka bir ip’de sadece webe girmemle 5 dk içinde kesilebiliyor?

Her türlü fikir ve önerilerinize açığım. Yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ederim.

Abone no: 32********
Destek no: 64054102

1 Beğeni

Selamlar @mango, port değişimi yapıldığını görüyorum. Hattınız 18 saattir bağlı ve kopma yaşanmadı. Rica etsem durumu teyit eder misiniz?

1 Beğeni

Merhaba @alperenatici, henüz adresimde olmadığım için kontrol etme fırsatım olmadı. Yarından itibaren adresimde olacağım için kontrol sonrası bu mesajı güncelleyeceğim. Ben de teknik bilgilerde kesintisiz 1 gün bağlantı görüntülüyor olsam da bu 1 gündür hiç internet kullanımı olmamasına bağlı olabilir.

Ayrıca hızın 60 mb/s olduğunu gördüm. Bu sınırlandırma TurkNet tarafından uygulanıyorsa kaldırabilir misiniz? Son 5 yıldır 100 mb/s olarak sorunsuz kullandığım hattın yine 100 mb/s olarak sorunsuz olması sorunun çözüldüğünü gösterecektir. Eğer TT 5 yıldır 100 mbit olan hattın bundan sonra 50 mbit kaldıracağını söylüyorsa da bunun sebebini öğrenmek mümkün olur mu?. Kullanıcı artışına bağlı yoğunluktan mı artık desteklemiyor, altyapıları eskidiği veya hasarlı olduğu için mi artık desteklemiyor vb. Buna göre TT hakkında ilgili yerlere dilekçe vereceğim.

İlginize teşekkür ederim. :blush:

1 Beğeni

Kapasite hızınız 66 mbps görünüyor. Hızınız şu an 65 mbps. Hattın kapasitesi santraldeki yoğunluğa, santral mesafenize, portunuza ve birçok etkene bağlı olarak düşebilir. Şu an için kapasiteye bakılırsa hızın yükselmesi pek mümkün görünmüyor. Ek olarak yükselse bile bağlantı sorunları yaşayacağınızı düşünüyorum.

1 Beğeni

Anlıyorum. Bu gün kontrolüm sonucu sorunum daha da kötü bir şekilde devam ediyor maalesef. Kapasite hızımın 66 mbps olduğunu gördüm, port değişikliği öncesi bu 130du!! Port değişikliği sonrası hız düşmesine rağmen hem SNR marjı düşmüş hem hat zayıflaması artmış. Eski ve yeni değerleri yan yana koyuyorum.

Sonuçta sorunun TT tarafında olduğu kesinleşmiş oldu. Fakat tekrar etmek gerekirse 5 yıldır bu adresteyim ve TurkNet ile sorunsuz kesintisiz 100 mbit internet kullandım. 3 hafta önce TT ne yaptıysa yaptı (belki bana sormadan port değişikliği yapıldı?) ve sonuç ortada.

Şimdilik tekrar port değişikliği talep ettim. Hep bu şekilde olsa kabul edilebilir fakat neden 5 yıldır aldığım hizmetin kalitesini düşüreyim?

Güncelleme: Birkaç port değişikliğinden sonra tekrar 100 mbitte 4-5 saat kesilmeyen bir internete 2 günlüğüne sahip olmuştum. Bu sırada telekom ekibi de adresime 1 dklığına uğrayıp modemdendir diyip gitmesine rağmen. Bugün sanırım yine port değişimi yapmışlar ve yine hattı bozmuşlar. Sürekli bununla mı uğraşacağım?

Aktardığınız detayları ekiplere ilettim. Dönüş bekliyorum.