Merhaba,
Başlıkta da belirttiğim gibi yaklaşık 3 haftadır internette sık sık kesilme (her 10-40 dakikada 1) probleminden muzdaribim. Hem bu süreçte yaşadıklarımı kayıt altına almak hem de belki bir çözüm bulabilmek için süreci TurkNet forumda da paylaşmak istedim. Biraz uzun olacağı için şimdiden özür dilerim.
Öncelikle, aynı adreste yaklaşık 5 yıldır neredeyse kesintisiz ve sorunsuz 100 mbit internet hizmetinden yararlanmakta olduğumu belirteyim. Yalnızca 1 yıl önce benzer kesinti problemleri yaşadığımda sorunun TT ekiplerinin başka daireye internet bağlarken ankastrede benim bağlantımı gevşetmesi olduğunu görmüş, bu düzeltilince sorunum kaybolmuştu. Zaten hizmet aldığım dolaba oldukça yakın olup, normal değerlerim kesilme beklenmeyecek düzeyde ve altyapı sorguladığımda da çeşitli sitelerde 100 mbit alabileceğim belirtilmekte.
Normal bağlantı sırasında hat değerlerim;
Ne var ki yaklaşık 3 hafta önce ankastrenin tekrar açıldığını ve büyük olasılıkla başka bir daireye yeniden hat çekildiğini görmem sonrası internetim oldukça kararsızlaştı ve çeşitli aralıklarda (en düşük 5 en uzun yaklaşık 1 saat aralıklar) internetimde kopmalar başladı. Kopma sırasında hat zayıflaması görece normal kalsa da SNR marjı kısa süreli negatif değerlere düşüyor, CRC sayısı saniyeler içinde 100 bine kadar artıyor ve DSL bağlantısı kesilip 2-3 dakika sonra yeni ip ve normal değerlerle yeniden bağlantı geliyordu.
Bağlantı kesilmeden hemen önceki hat değerlerim
Bunlar sonrası kendi araştırmalarımda da DSLAM-modem chipset uyumsuzluğu vb. şikayetlere rastlamam sonucu sorunun modemde olabileceğini düşünerek hem ASUS desteğe yazdım hem de elimdeki 2 farklı modemle daha hattı denedim. (Biri broadcomm diğer ikisi mediatek işlemcili) Hem splittlerlı hem splittersız 3 farklı dsl kablosu ile 3 farklı modemin kombinasyonları ile uzun denemelerim sonucu her birinde aynı sıklıkta internet kopmaları devam etti. ASUS desteğe de 24 saatlik gönderdiğim log kayıtları sonrası problemin modemde olmadığını teyit ettiler. Sonuçta problem iç tesisat-ankastre-santral arasında olmalıydı.
Bu aniden başlayan sürekli kesilmeler için önceki deneyimime dayanarak sorunun yine TT ekiplerinin ankastreyi kurcalaması olduğunu düşündüm. Açtığım destek kayıtlarındaki takiplerde de internetin sürekli kesildiği görülünce TT ekipleri yönlendirildi. Kendilerini hiç görmesem de sorunun iç tesisatta olduğunu öngördükleri tarafıma bildirildi. TT arıza iş emri ile sorguladığım sayfada da herhangi bir ek not görememekteyim.
Bunu takiben 2 gün içinde adresime TurkNet saha ekibi gelip kontrol yaptılar. Burada yeri gelmişken hem kendilerine hem de TurkNet destek ekibine ayrıca teşekkür ederim, TT abonesi olsam bu kadar ilgilenilmezdi. İncelemeleri sonucu iç hattımda problem olmadığı port-devre problemleri olabileceğini belirttiler. (Zaten iç hattımı 4 yıl önce cat6 kabloyla eksiz bir şekilde ankastreden modeme çektirmiştim.)
Bu süreçte hızım da 80 mbite sabitlendi. SNR marjı 18 dbe çıktı fakat periyodik kesilmelere hiç bir faydası olmadı.
Sonuç olarak problemimle ilgili 2 ana sorum var;
- Olayın ne modemimde ne iç tesisatta olduğu bence bariz ortada. Ankastre ve ötesindeki bağlantılardaki olası problem neden TT ekiplerince görülmüyor. Bunun giderilmesi için ne yapmam gerekir? Port mu değiştirtmeliyim
- Aklıma gelen bir ihtimal de CGNAT havuzu. Kendimin de bu havuzda olduğunu gördüm. Acaba bir şekilde sağlayıcı tarafında kullanıcı yoğunluğu vb. ile internet bağlantım kopuyor olabilir mi? Çünkü bir ip’de interneti full hızda indirme + 4k Netflix + web surfing şeklinde yüklendiğimde 1 saat kesilmezken, başka bir ip’de sadece webe girmemle 5 dk içinde kesilebiliyor?
Her türlü fikir ve önerilerinize açığım. Yardımcı olabilecek herkese şimdiden teşekkür ederim.
Abone no: 32********
Destek no: 64054102