4 Gündür İnternette problem var

Merhaba , Sivas merkezde ikamet ediyorum. Şu anda turkcell Sivas’ta büyük bir fiber döşeme çalışması yapıyor ve internetim bundan dolaylı 87mbps hızdan 36 mbps hıza geriledi , aynı zamanda %0 olan paket loss %15 , 35 olan pingim ise 55 civarlarına çıktı.

Aynı zamanda çalışmadan önce 15snr ile 87mbps alırken şu anda 10snr ile 36 mbps zor alıyorum, her dakika hızım 10 saniye boyunca byte/s hızlara kadar düşüyor.

2 gün önce çalışmalar bitti ancak internetteki problem hâlâ devam ediyor. Destek kaydı açtığımda ise arızanın müşteri sorumluluğunda giderilmediği yazıyor.

Aynı zamanda eski hızımda da anlayabileceğiniz üzere DSLAM kilidi mevcuttu hattım rahatlıkla 125 mbps hızlara çıkabiliyordu.

Bundan önce günde 15 den fazla CRC almazken upload CRC 450 civarında. Download ise hâlâ 0 crc.

Saha dolabı evimin bitişiğinde.

Bu problem nasıl düzelecek ?

Merhaba, ilk öncelikle ankstre’ye modeminizi bağlayıp DSL durumunu bizim ile paylaşır mısınız?

Fiber kablo çekimi sırasında sizin kullanmış olduğunuz hattın bağlı olduğu kabloya zarar gelmiş olabilir bundan dolayı sorun yaşıyor olabilirsiniz. TurkNet Online İşlemler Merkezi üzerinden yeniden Hızım Düşük Performans destek kaydı oluşturunuz. Bu aşamada Türk Telekom ekiplerinin gelip hattı kontrol etmesi gerekiyor , komşularınızda sorun yaşayan var mı?

2 Beğeni

Öncelikle ankastereye modemimi bağlamam pek mümkün değil. Oldukça kalabalık bir apartmanda oturuyorum ve bağlı olduğum reglet sırasını bulmam çok zor.

Ki ankastreden bağlasam bile bir şeyin değişmeyeceğine eminim çünkü binada hiçbir oynama yapılmadı.

Bütün sorunlar Turkcell binanımızın önündeki caddeyi kazıp kablo döşerken başladı.

Binada çok fazla komşuluk olmadığı için onların durumu hakkında bir fikir sahibi değilim. Ki sorun olsa bile anlayacaklarını zannetmiyorum. Oluşturduğum destek kaydı hâlâ devam ediyor kapatılmadı. Ancak belirli aralıklarla gönderilen TurkTelekom otomatik sistem mesajında sorunun müşteri iç tesisat kaynaklı oluğu yazıyor.

O mesaj gelse dahi TurkNet tarafından olumsuz teyit sağlandığı zaman ekipler kontrol sağlayacaktır.

Bahsettiğiniz olumsuz teyit otomatik sistem mesajındaki
" Arıza Durum Açıklama : Olumsuz Teyit verildi" ibaresi mi ?


Güncelleme :

1 haftadan uzun süredir problem devam ediyor. Ben de port sorunu olup olmadığını anlamak için faturamı özellikle geciktirdim ve kullanıma kapatılmasını bekledim. 2 gün önce fatura ödenmediği için kullanıma kapatıldığına dair mesaj geldi ve gelin görün ki internetim kapanmamış ve sorunsuzca çalışıyor. Teknik bilgiler kısmına bakınca ise internet bağlı gözükmüyor.

Muhtemelen uyanık TT ekipleri portumla oynama yaptılar.

Eğer bu sorun çözülmeyecekse aboneliğimi iptal ettireceğim bu ne saçmalık ?

Merhabalar, bu konu hakkında bize bir destek kaydı oluşturdunuz mu?

Elbette oluşturdum. Sorun başladığından beri destek kaydı açık ve hiçbir sonuç alamadım.

Abone no : 2102222

Ben şimdi konuya dahil olup size yardımcı olmaya çalışacağım. Bana özel mesaj üzerinden destek kaydı numaranızı ve yaşamış olduğunuz sorunu detayları ile birlikte iletir misiniz?

Özel mesaj olarak sorunu detaylıca belirttim. Özel ilginiz için teşekkür ederim umarım sorunu çözebiliriz.

Merhaba ,

Son durum nedir bir gelişme var mı ?

Evet sonunda , bugün öyleden sonra internetim düzeltildi. Ve dışarı çıkarken aşağıdaki ankastre kutusuna baktığımda yine oynanmış olduğunu gördüm. Yani çok yüksek ihtimalle uyanık TT ekipleri beni bilinçi veya bilinçsiz olarak başka bir porta bağladı bu nedenle problem yaşıyordum.

Yardımınız için teşekkürler @EFG

Şu anda
78 Download 8 upload
18db SNR
2db zayıflama değerim var.

Modemin dediğine göre 135mbps hız testekliyor hattım. Dslam kilidini kaldırtmak için ne yapmalıyım ?

1 Beğeni