3 Saatte Kesilen Fiber Bağlantı

Aldığım hızmet 75mpbs iken adresimde 100mpbs internet imkanı gördüm ve başvurdum. Bu başvuru sırasında yeni bir kurulum gerekeceği bana belirtilmedi. Özellikle evden çalışan birisi olarak internette bir aksama olup olmayacağını sordum, herhangi bir aksama olmayacak cevabını aldım.

2 Aralık tarihinde Fiber geçişi için ekipler geldi ve kurulum yapıldı. Kablo daireye çekildi. Yeni modem kurulumu yapıldı. Fiber internet için gereken kutu yerleştirildi. Fiber kablo için konnektör bağlantısı yapıldı. Test edildi. Telefon ve bilgisayar üzerinde 100mpbs tabi ki göremedik, en fazla 95’e kadar çıkabildi.

Olay buradan sonra başlıyor. Modemin yeri tam belli değilken cihazı yere kurduk. 3 saat sonra modem yerde durmasın diyerek cetvelle ölçerek söylüyorum 25 cm yukarısındaki rafa aldım. Bu noktadan sonra artık internet bağlantımız tamamen kesildi. Kurulumu yapan arkadaş fiber kablonun hassas olduğundan bahsetmişti ama 25 cm yukarıya özenle aldığım kutunun içindeki kablo kırılabilmesini aklım almıyor.

24 saat olacak, kendi işini internet üzerinden yapan biri olarak her geçen dakika telefon internetimi bitirerek yeni paket alarak sayenizde zarar ediyorum. Bu zararı da sizden nasıl çıkaracağım diye yollar da arıyorum. Telefondaki arkadaşın tek yardımcı olabildiği ekipleri yönlendireceğiz demekten öteye gitmiyor. Ekiplerden arayan yok.

VDSL internetimden gayet memnundum. Bu ülkedeki ekipler yeni teknolojiyi destekleyecek kurabilecek kapasiteye sahip değil. Kutuyu 25cm oynattık diye kablo kırılıyorsa bu ekipmanlarınızın ne denli rezil olduğunu gösterir, kullanıcı hatası diyemezsiniz. Yıllarca kablo ekipmanlarıyla uğraşmış bir profesyonel olarak bunu söylüyorum. Fiber internete geçmeyi düşünen varsa VDSL ile devam etsin. 25 mbps fazla alacağım diye işinizde rezil olmayın.

Merhaba, Abone numaranızı profilinize yazarsanız yetkili arkadaş yardımcı olacaktır.

1 Beğeni

Teşekkürler, Abone numaramı profilime yazdım.

Türk Telekom saha ekibinden kurulumu yapan Önder, kişisel olarak TurkNet’den önce ilgilendi ve problem çözüldü. Kabloya kırılan yerinden ek yapıldı.

Fiber hatta böyle durumlar olabiliyor, fiber altyapı geldiyse eninde sonunda geçmeniz gerekiyor yoksa beklenmedik bir zamanda VDSL altyapı kapandığında yeni kurulum yapılana kadar internetsiz kalırsınız.

Evren Bey, 83998350 numaralı destek kaydınızı oluşturduk ve ekiplerimize bilgilendirme sağladık. En kısa sürede size dönüş sağlayacağız.