3 gündür internete bağlanamıyorum ve çok yüksek CRC hataları ile karşılaşıyorum

merhaba 3 gündür ne olduysa oldu bilemiyorum ama tahminimce %99 ihtimalle sorunun TurkNet veya genel bir ifadeyle sadece türknetin zan altında olmaması için TT Net’in de işin içine girmesinden kaynaklanabileceğini düşünerek ISS tarafından çok büyük bir sorun yaşamaktayım.
sorunumu en baştan buraya yazmakla uğraşmayacağım direk halihazırda destek açtığım için destekte teknik arkadaşlarla yapmış olduğum görüşmeyi direk buraya bırakıyorum ve konu ile ilgili acilen yardım etmenizi rica ediyorum.

TurkNet MÜŞTERİSİ (BEN)
Merhaba bugün yani 16.04.2021 tarihi itibariyle sabahtan akşama kadar gün içerisinde sürekli olarak internetimde kopmalar, anormal hız problemleri ping ve jitter problemleri yaşıyorum sürekli olarak internetimin hızında bir anormallik oluyor normalde en az teknik bilgiler kısmında 80-90 mbps hız görüyorken bugün sürekli olarak internetim gitti ve teknik bilgiler kısmında yer yer 50 mbps 60 mbps arasında değişen hız problemleriyle de karşılaşıyorum söz konusu görmüş olduğum bu 50 - 60 mbps hızı ise verimli olarak kullanamıyorum sürekli olarak ping ve jitter veya sizin sunucularınızdan kaynaklı olduğunu düşündüğüm kopukluklar meydana geliyor

Not : yaşanan problemlerimin cihazlarımla veya bağlantı hatalarından kaynaklı değildir kablolu olarak bağlantı alıyorum ve cihazlarımın hiçbiri ise bir indirme ve yükleme işlemi yapmamaktadır

yaşamış olduğum arıza ile alakalı olarak yardımcı olursanız sevinirim iyi çalışmalar.

TurkNet Online İşlem Merkezi Ticket Konusu: Sık Sık Kopma Yaşıyorum

CEVAP (TurkNet DESTEK EKİBİ) Cemal O.

Merhaba Murat Bey,

Sık sık kopma probleminizin olduğunu gördüm arıza kaydına istinaden Türk Telekom Saha ekiplerine arıza kaydınızı ilettim. Türk Telekom saha ekiplerinden gelen bilgiye göre size dönüş sağlayacağım. Türk Telekomun arızayı inceleme süresi 24 saattir. Bu süreçte modeminizi açık tutmanızı rica ederim ve iç tesisatınızı kontrol etmenizi rica ederim. İyi günler dilerim.

TurkNet MÜŞTERİSİ (BEN)
Merhaba iç tesisatimda son 1 aydır herhangi bi değişiklik yapilmadi veya sorun bulunmamaktadir.

İç tesisatimda A dan Z ye ve hatta elimden geldiği kadariyla bina ankastresine kadar kontrollerimi sağladığımda herhangi bi anormallik ile karşilaşmadim modem arayüzüne erişim sağlayarak yeniden ayarlarimin kontrolünü sağladım şuan için yaşamış oldugum arizanin iss tarafinda olduğunu düşünüyorum .

İyi çalışmalar dilerim.

CEVAP (TurkNet DESTEK EKİBİ) Cemal O.
Merhaba Murat Bey,

Türk Telekom ekibi altyapı kaynaklı sorun olmadığını, iç tesisatın da kontrol edilmesi gerektiğini ilettiler. Fakat emin olmak adına hattınızı tekrar kontrol etmelerini istedim. Yapılan çalışmayı takip edip güncel bilgi oldukça sizinle paylaşacağım. Bu süre içerisinde modeminizi açık tutmanızı rica ederim. İyi günler dilerim.

TÜRK TELEKOM ARIZA TESPİTLERİ VE SİSTEM MESAJLARI.

1. TESPİT
Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 17-04-2021 01:16:20

Görev : ISLAH

Görev Bildirim Zamanı : 17-04-2021 01:31:00

Arıza ID :2021041700084576371

Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı

Ekip Tipi Açıklama : Teknik Saha Ekibi

İş Emri ID : 2021041700202070324

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir

Log : ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR

İşlem Sonuç Kodu : MÜŞTERİ SORUMLULUĞUNDA ARIZA

İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderilemedi

Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

2. TESPİT
Telekom Sistem Mesajı

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 17-04-2021 01:16:20

Görev : TEYIT

Görev Bildirim Zamanı : 17-04-2021 12:12:00

Arıza ID :2021041700084576371

Arıza Durum Açıklama : Olumsuz Teyit verildi

İş Emri ID : 2021041700202090802

Geçen Süre Tipi :TurkNet

3.TESPİT

Türk Telekom Sisteminden Gelen Durum Güncellemesi

Arıza Bildirim Tarihi : 17-04-2021 01:16:20

Görev : ISLAH

Görev Bildirim Zamanı : 17-04-2021 15:12:00

Arıza ID :2021041700084576371

Arıza Durum Açıklama : Arıza kontrolü yapıldı

Ekip Tipi Açıklama : Teknik Saha Ekibi

İş Emri ID : 2021041700202104710

İş Emri Durum Açıklama : Arızanız gerekli kontrol ve işlemler sonucunda çözümlenmiştir

Log : ARIZA MÜŞTERİ ANKASTRE KABLOSU KAYNAKLIDIR - TT TARAFINDA SORUN TESPİT EDİLMEMİŞTİR

İşlem Sonuç Kodu : MÜŞTERİ SORUMLULUĞUNDA ARIZA

İşlem Sonuç Grubu : Müşteri Sorumluluğunda - Giderilemedi

Geçen Süre Tipi :TurkTelekom

4. TESPİT
Arıza Kaydı Teknik Durum Bilgileri

Arıza kaydı teyit aşamasında Teknik Durum Bilgileri

Hat Fiziksel Durumu : AÇIK

Hat Yönetimsel Durumu : AÇIK

NmsHızProfil : 88M/32K.PRF|8M/32K.PRF

Upload Çıkış Gücü : 9.5

Download Çıkış Gücü : 14.6

Upload Kapasite Hızı : 33672 kbps

Download Kapasite Hızı : 99661 kbps

Upload Mevcut Hızı : 8191 kbps

Download Mevcut Hızı : 85122 kbps

Upload Noise Margin : 26.0 dB

Upload Attenuation : 1.7 dB

Download Noise Margin : 7.9 dB

DownloadAttenuation : 7.5 dB

TurkNet MÜŞTERİSİ (BEN)
**BURADA TurkNet TARAFINDAN ONLİNE İŞLEMLERE GECE GİRDİĞİMDE DESTEK KAYDINI AÇTIKTAN 2 GÜN SONRA ONLİNE İŞLEMLER ANA SAYFASINA ŞU ŞEKİDLE BİLGİLENDİRME YAPILDI **

KISACA YAZIYORUM
3257410 NUMARALI HİZMETİNİZİN BAĞLI BULUNDUĞU BÖLGEDE 18.04.21 00:00 / 18.04.21 02.00 SAATLERİ ARASINDA PLANLI ALTYAPI ÇALIŞMASIYAPILMAKTADIR
BU TARİHLER ARASINDA KESİNTİLER YAŞAYABİLİRSİNİZ.

bende bu altyapı çalışması bilgilendirmesini okuduktan sonra temsilci arkadaşa durumun ıss tarafınadn kaynaklandığını belirten aşağıdaki şekilde mesaj yazdım

Her ne kadar yaşamış olduğum problemlerin müşteri sorumluluğunda veya müşteri iç tesisatindan kaynakli olduğu söylense de bağlantı problemlerim iss kaynaklıdır tekrar hatırlatma yaparak bilgilerinize sunarım…

CEVAP (TurkNet DESTEK EKİBİ) Cemal O.
Merhaba Murat Bey,

18/04/2021 Tarihinde gece yapılan alt yapı çalışması sonrasında 7 saat 1 dakikadır kesintisiz bağlantınız olduğunu görüyorum. Hattınızı bir süre gözlem altında tutacağım. Gelişme olduğunda sizinle durumu paylaşacağım. Sağlıklı günler dilerim

TurkNet MÜŞTERİSİ (BEN)
almış olduğum cevap karşısında sinirlenerek benim vermiş olduğum cevap ise şu şekilde oldu.

kesintisiz internet mi ? Cemal Bey ; bakın efendim ben size şöyle ifade edeyim siz tarafından hattımdan almış olduğunuz verilere ilaveten bende size kendim modem arayüzümde canlı kanlı görmüş olduğum verileri sizinle hem yazılı hemde görüntülü olarak paylaşmak istiyorum.

bakın bu linke tıklayarak ttnet hız testi sonucuma bakabilirsiniz.

https://ttnet.speedtestcustom.com/result/9cf55ed0-a056-11eb-906a-eb6ca0fadeb8

ttnete hız testine ilaveten birde tek bir kaynağa bağlı kalmamak adına speedtest ile hız testi uyguladım fotograflarda ise 1. fotoğrafta hızımın sonucuna bakabilirsiniz ayrıca tarih saaat i gizlemedim buradan da yapmış olduğum hız testinin saatine ve hatta görev yöneticisini de sağ tarafa koydum bu sayede internetimdeki dalgalanmaya bakabilirsiniz

ayrıca modem arayüzümde bulunan hat değerlerime ise 2. fotoğraftan bakarak ulaşabilirsiniz

burada modemime giren internetin download kısmında ortalama 83 mbps upload kısmında ise 8 mbps lik bir hızımın olduğunu görüyorsunuz. altyapım olarakta SNR değerlerine bağlı olarak modemim alabileceğim hızı download’da ortalama 95 upload da ise 35 mbps şeklinde görüyorsunuz.

burada en önemli unsur ise CRC bölümü burada görüldüğü üzere paket kaybı akıl almaz seviyede

snr ye baktığım zaman ise bundan 3 gün önce de hatta 3 ay önce de ben snr değerleri olarak 6-10 arasında bir değer görmekteydim ve hatta en düşük 6 olduğunda bile ben 72 mbps civarında bir internet hızına sahip oluyordum . bu dönemlerde ise crc hataları günlük 100 ün üzerine bile çıkmıyordu diyebilirim.

şimdi cemal bey siz söyleyin ne olduda benim internetimde arıza meydana geldi evet türk telekomun dediğine göre ankastre kaynaklı veya bina iç kablolamasından veya modem kaynaklı olduğunu belirtiyorsunuz bana sizden tek ricam bakın birbirimizi üzmeyelim ben tarafımca bugün için malum yasak var bu sebeple birşey yapamayacağım ama pazartesi günü halihazırda kullanmış olduğum asusac750 modemimi bir kenara bırakarak tamamen başka bir modem ile ankastrenin yanına gideceğim cat-6 kabloyu ankastreye çakacağım oradan modemden kabloyu pc ye bağlayarak bir şekilde sorunun benden mi yoksa sizden mi kaynaklandığını size kanıtlayacağım .

çünkü beni anlamak istemiyorsunuz ve ben bu durumdan hiç hoşnut olmuyorum sizden ricam bana 7 saat bilmem şukadar saattir aktif internet alıyorsunuz demektense internetimden ne kadar verim alabildiğime bakın diyorum ve mümkünse beni oyalayacak cevaplar vermektense benim sorunumu çözüme kavuşturacak olan daha yetkili veya bilgili bir servise yönlendirmenizi rica ediyorum tam vize haftasındayım vaktim yok. evimin yakınında konum olarak hasköy furuko kavşağında 6 şeritli köprülü kavşak çalışması bulunmakta yaşamış olduğum sorunun bundan kaynaklanabileceğinide size belirtmek istiyorum ve teknik birimlerinizi yönlendirmenizi rica ediyorum

iyi çalışmalar.

modem arayüzüne ait fotoğraf

yaşamış olduğum durumdan çok muzdaripim kouyla ilgilenen teknik arkadaşlardan yardım etmelerini rica ediyorum iyi günler.