2 Temmuz sonrası SNR Margin

Merhaba,

Uzun süredir 50 Mbps olarak kullandığım hizmeti 2 Temmuz’da hattımın desteklediği en yüksek hıza (75 Mbps) geçirdim. 2 Temmuz’dan beri hat değerlerimi takip ediyorum. Öncesinde de zaten periyodik olarak kontrol ediyordum.

09.07.2021 saat 04:00 - 10:00 arası hızda küçük bir düşürme yapılmış ve SNR Margin kaynaklı olduğunu düşündüğüm CRC ES SES artışları gördüm. 2 Temmuz’dan beri kopma, hız düşüşü vb. durum olmadı. CRC günlük 200 civarı ES ise yarısı kadardı. SES yoktu.

Sırasıyla 2 Temmuz öncesi, 2 Temmuz sonrası, 9 Temmuz ~10:00 sonrası.

Son halinde SNR düşmüş CRC 3000 ES 100 civarı ES 10.

Bir kaç gün hattı takip edeceğim ama SNR Margin ile ilgili bir destek kaydı açmalı mıyım?

Merhaba, ikinci ve üçüncü görsel de 75mb gibi tanımlamalara çıkmışsınız ve CRC hatası özellikle 9 Temmuz yani 3.görsel de sıklaştığını da söylemişsiniz yani, SNR zayıflaması, sınırın aşşağısına inmesi durumun da CRC ve türevi hataların sıklaşmasını yaşamışsınız. Bu hatalar da ping, hızınız da kararsızlık, kopma v.b hatalar oluyorsa Paketinizi 50mb’e çektirin. Bu hataları, minimize etmek için Hattının mevcut hızını, mümkün olduğunca max hızına yakın bir performansta kullanmayın derim.

  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile (YAK1)

Cevap için teşekkürler.

  1. görselde 8.8 olan SNR Margin değerinin 3. görseldeki hız düşürülmesi sonrası yükselmesi gerekmiyor mu?

Hayır bunun için bir Destek kaydı açmanıza gerek yok. CRC hatalarını modemi yeniden başlatarak sıfırlayabilirsiniz. Veya @TworA nin dediği gibi hızınızı düşürebilirsiniz.

1 Beğeni

Teorik olarak, 3-4mb değer farkı 1dB etkileyebilir. Siz de bu oran 0.7dB yani normal.
Rica ederim.

CRC ES hataları çok artmadıkça pek sorun etmiyorum. Modem uzun süre açık kalsa da başa çıkabiliyor gibi. SES hatası görmeye başladığımda sorma ihtiyacı hissettim. Değerleri zaten takip edeceğim. Sinyal kopması, hız düşüşü zaten yok.

Tekrar teşekkürler. @ModeratriX @TworA

1 Beğeni

Rica eder, keyifli kullanımlar dilerim. :sunglasses:

Kararlı çalışıyorsa 75mb devam et… dıştan gelen kablo ne kadar önemli ise içerdeki tesisatta o kadar önemli. mümkün mertebe kutudan gelen kabloyu kısa tut ve ek yapma , içerde ben cat6 ethernet kablosunu iki telini kutuya bağlayıp dsl bağlıyorum bakır kaliten ne kadar iyi ve kaliteli ise o kadar iyi olur… telefonlarda kullanılan ince iki telli kabloyu kullanma dediğim gibi patch cat6 gibi sağlam yalıtımı iyi kablo kullan , elektrik kablosu hattı ile aynı boruda veya yakın olmasın buda parazit yapar ve etkilenir iç tesisat çok önemli… Birde yeni ve iyi bir DSL modeme kullan eskilerde pek randıman vermiyor ben test ettim…

Üçüncü görselde SNR Margin değerim iyice düşmüştü. Durup dururken ne oldu diye binadaki ankastre kutusuna baktım. Yeni taşınan komşumuzun internet bağlantısı yapılmış ve benim kablomu düzenlemişler. Eve gelen kabloyu farklı bir yere taşımışlar. Taşıdıkları yer kırık ve sıkıntılı. Genel olarak da pek iyi durumda değil.

Elektrikçi arkadaşımla düzenlemeye çalıştık. YAK1, RJ11 ve ev içi kabloları nispeten yeniledim. Değerler bu şekilde:
vdsl_2021-07-13_120851_cr

Line Attenuation düştü. SNR Margin az da olsa yükseldi ama daha da yükseleceğini sanmıyorum. Yeni gelen komşu interneti yüzünden hat gürültüleri arttı diye düşünüyorum.

Bulunduğum bölge Superonline Fiber bölgesi ve çok kullanan var. Bunun avantajıyla VDSL’i iyi sayılır derecede kullanabiliyorum. Bu aşamada yapılabilecek bir şey var mı bilmiyorum.

Ayrıca kaliteli diye aldığım yeni splitter benim emektardan daha kötü performas veriyor bunu da anlamış oldum.

1 Beğeni

ne zamandan beri SES çıkıyor hocam bende de bugün çıkmaya başladı

Haziran başında zam haberi ve hattın desteklediği en yüksek hızın verileceğini öğrendiğimden beri modem istatistiklerini takip ediyorum. 25 Haziran’dan sonra normalden fazla CRC, ES ve sonra da SES hataları gördüm. Her zaman olmuyordu bu hatalar. Son mesajımdaki tespitimde hat değerlerini biraz düzelttim diye düşünüyorum.

Bir başka tespitim de saha dolabı dahil bölgemde elektrik gidip geldiğinde ES ve bir sürü hatalar görmem. Saha dolabında elektrik gitmiyordur ama elektrik geldiğinde bir sinyal dengesizliği mi oluyor ne oluyor bilmiyorum bir süre ciddi sayıda hatalar oluyor. Sonra modemi yeniden başlattığımda normale dönüyor.

Bu altyapının desteklediği en yüksek hızı verme durumu sadece TurkNet için mi geçerli bilmiyorum ama bir aşırı yüklenme durumu var gibi.

2017’den beri aynı adreste TurkNet kullanıyorum. Bu en yüksek hızı uygun fiyata verme durumları olduğunda TurkNet’e hep sorunlar yaratıldığını düşünüyorum. Biraz kendi takibimi yaptığım için pek sorun yaşamadım ama herkes benim gibi olmayacaktır.

1 Beğeni

Bu normal bir durum. Elektrik kesildiğinde santral veya dağıtım kabininde harici besleme devreye giriyor bu esnada dalgalanma veya kopma durumu olabilir. Tekrar geri geldiğinde de aynı şekilde durum oluşabilir…

1 Beğeni