2 aydır süren altyapı sorunu

İyi günler, 2 aydır ne zaman OİM i açsam bu sorun orada durmaya devam ediyor. Bazen çok nadir geceleri internetim gidiyor, hız düşüşleri yaşıyorum. Bunun sebebi ne olabilir acaba ?

Ben bunun 1 yıl süren versiyonun tecrübe etmiştim. O yüzden hiç şaşırmıyorum. İşin içinde Telekom olunca (alt yapıdan bahsediyorum), ne zaman gelip ne zaman tamir ederler filan her şey allaha emanet. Öyle günler ayları kovalar. Bu benim bahsettiğim olay tabi daha yeni özelleştikleri dönemdeydi. Belki şimdi biraz daha toparlamışlardır da arızaya müdahale zamanları kısalmıştır.

Yani biraz garibime gitmeye başladı ne zaman açsam altyapı kaynaklı arıza yazıyor. Sorun yaşamasam sıkıntı değil de arada bir vuruyorlar.

Merhaba, modem arayüzünüze giriş yapıp DSL değerlerinizi bizimle paylaşır mısınız?

============================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 10 days: 5 hours: 21 minutes

   VDSL Port Details       Upstream         Downstream
           Line Rate:      6.172 Mbps       35.891 Mbps
Actual Net Data Rate:      6.142 Mbps       35.838 Mbps
      Trellis Coding:         ON                ON
          SNR Margin:       11.7 dB            8.6 dB
        Actual Delay:          0 ms              0 ms
      Transmit Power:        7.2 dBm          13.7 dBm
       Receive Power:      -11.5 dBm          -5.1 dBm
          Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
   Total Attenuation:       18.7 dB           19.0 dB

Attainable Net Data Rate: 9.116 Mbps 36.780 Mbps

  VDSL Band Status    U0      U1      U2      U3      D1      D2      D3

Line Attenuation(dB): 6.9 36.4 53.8 N/A 18.1 45.5 69.4
Signal Attenuation(dB): 6.9 35.0 55.1 N/A 17.9 45.1 N/A
SNR Margin(dB): 14.4 11.6 11.5 N/A 8.6 8.6 N/A
Transmit Power(dBm):- 4.7 5.4 1.6 N/A 12.7 7.5 N/A

        VDSL Counters

       Downstream        Upstream

Since Link time = 21 min 47 sec
FEC: 0 605
CRC: 17796 641
ES: 14104 644
SES: 1 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Latest 15 minutes time = 7 min 18 sec
FEC: 0 0
CRC: 9 0
ES: 5 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Previous 15 minutes time = 15 min 0 sec
FEC: 0 0
CRC: 25 0
ES: 16 0
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Latest 1 day time = 5 hours 22 min 18 sec
FEC: 0 9
CRC: 502 13
ES: 411 12
SES: 0 0
UAS: 0 0
LOS: 0 0
LOF: 0 0
LOM: 0 0
Retr: 0
HostInitRetr: 0
FailedRetr: 0
Previous 1 day time = 24 hours 0 sec
FEC: 0 45
CRC: 1860 48

Hat değerlerinizi incelediğim zaman CRC ve FEC hatası aldığınızı görüyorum ayrıca hat zayıflamanızın fazla olduğunu görüyorum. Modeminizi ankastreye bağlayıp bizimle DSL değerlerinizi paylaşma şansınız var mı?

Ankastre derken pek bi bilgim yok bu konularda ama

Aynı sorun bende de başladı. Yaklaşık 1 hafta önce internetim gitti, 1 saat sonra falan geldi. O günden beri sürekli arıza/altyapı çalışması var diye uyarı veriyor. Şuan evde 3-4 saat durduğum için internetin gidip gitmediğini, hızında bir sorun olup olmadığını bilmiyorum. OİM’den takip ediyorum orada da günde 1-2 defa VDSL offline, vae buluşmuyor hataları gözüküyor.

Ankastre genelde elektrik odasında buluyor yani saha dolabından gelen internet alt yapısı elektrik odasındaki ankastreye geliyor ve buradan da dairelere dağılıyor. Bana sorarsanız elektrikçi çağırıp ankastreden modeme kadar iç tesisatınızı bir kontrol ettirmenizden yana olabilir.

Ankastreye modemi bağlıcam derken birde yanlış birşey yaparım ondan ben ellemiyim en iyisi. Başka bir çözümü yok sanırım

Eğer modeminizi ankastreye bağlayamazsanız elektrikçi çağırıp iç tesisatınızı kontrol ettirebilirsiniz veya online işlem merkezi üzerinden destek kaydı oluşturarak yerinde destek ekibi isteyebilirsiniz

Mahallede telekom tarafindan calisma gördünüz mü fiber calismasi olabilir veya kapasitr arttırımı da olabilir 2 ay uzun surmus bolgedeki telekom müdürlüğüne gidip detayli bilgi alabilirsiniz kim bilir belki fiber bölgesindesinizdir⭐

Evet aslında mahallemde birkaç çalışmalar oluyordu. Fakat uzun süre önce yapıldı bitti şuan ses seda yok.

Mudurluge gidip sorun veya twitter uzerinden yazin donus sağlarlar belkide