İyi günler herkese. Çok uzun bir yazı olduğu için özür dilerim fakat detaylıca anlatmak istedim.
Altyapısı çok kötü bir bölgede oturuyorum. Cadde üzerinde olduğumuz için kullanıcıların yoğun olduğu bir bölge. Sanırım 1 senedir boşta port bile yok.
Sorunumun kısa hali şu şekilde 15 gündür internet bağlantımda sürekli kopma yaşıyorum. Genel olarak 5-10 dakikada bir kopma oluyor yarım saatin üzerinde bağlı olduğu çok nadir. 11 gündür MH ile aynı destek kaydı üzerinden görüşme halindeyim. Sorunum çözülecek diye beklerken her şey daha kötüye gidiyor. İç tesisatım kontrol edildiği gün 4mbpsye sabitlenen internetim dün itibariyle 1mbpsye sabitlendi. Çok yoruldum ne yapacağımı bilmiyorum. İlgilenecek kişiler için yaşadığım sorunun sürecini aşağıya yazıyorum.
Yaklaşık 3 ay önce bulunduğum bölgeye fiber hat döşendi ve 1 ay önce de Türk Telekom binamın yanına Tip-9 erişim kabini yerleştirdi. TurkNet müşteri hizmetlerine sorduğumda yıl sonuna kadar altyapı aktif olacak herhangi bir işlem yapmanıza gerek yok süreci takip ediyoruz şeklinde bilgi aldım. Fakat 15 gün önce internetimde kopmalar yaşamaya başladım halihazırda yapılmakta olan altyapı çalışmasından kaynaklı olduğunu düşünerek pek önemsemedim. 3 gün sonra yarım saatten fazla bağlı kalamayacak hale gelince 11 Aralıkta MH ile iletişim kurdum sorunumun tespit edildiği ve ilgili birimlere aktarıldığı iletildi. 4 gün bu şekilde MHden arızamın TürkTelekoma iletildiği ile ilgili mesajlar aldıktan sonra 15 Aralıkta tesisatımın kontrolü için TurkNet saha çalışanı yönlendirildi. Kendisi ankastreyi dairemdeki tesisatı kontrol etti tesisatımın salon ve şu an modemi kullanmakta olduğum odaya olacak şekilde ikiye ayrıldığını ve salona giden hattı iptal ettiğini söyledi ayrıca dsl kablomu jaklı kullandığım için direkt olarak tesisata bağlayacak şekilde bant ile birleştirme yaptı. Tekrar değerlerimi kontrol ettiğinde sorunla karşılaşmış olacak ki ankastreye kontrole gitti 10 dk sonra geldiğinde de sorunumun iç tesisat kaynaklı olmadığını ankastreye gelen sinyalin çok dengesiz olduğunu söyledi. Ankastre kontrolünde yaptığı ölçüm 15 mbps ile başlayıp düşmeye devam etmiş en sonunda da kopma ile sonlanmış. Türk Telekoma teknik bir kayıt açacağını yine de düzelmezse ortak çalışma yapılacağını belirtti. Normalde ufak tefek sıkıntılar dışında rahatlıkla 10 mbps hız alabiliyordum. Fakat saha çalışanı gittikten sonra internetim 4 mbpsye sabitlendi.
19 Aralıkta ekiplerimiz ortak çalışma yapacaktır bilgilendirmesini aldım ama ertesi günden itibaren takipteyiz TTye iletildi mesajları almaya devam ettim. Türknetten sipariş ettiğim Zyxel VGM 3625 T50b modemin arızası var mı anlamak için dün kurulumunu yaptım. Dün itibariyle internet hızım 1 mbpsye sabitlenmiş durumda. Modemde sorun olabileceğini düşünüp eski modemimi kullanıp tekrar baktım ama değişen bir şey yok. OİM teknik bilgiler sekmesinde de modem xDSL istatistiklerinde de dün ve bugün dahil 1 mbps üzeri değer görmedim. Ayrıca dün itibariyle OİM teknik bilgiler sekmesinde daha öncesinde 1748 metre gözüken santral uzaklığım 942 metreye düşmüş durumda hızımın artacağını düşünmüştüm ama sanırım tam anlamıyla doğru bilgi vermiyor bu kısım.
Her gün MHden sürecin takibinde olunduğuna dair cevap alıyorum sonrasında da TTnin bizlik sorun yok bilgilendirmesini. Ortak çalışmanın yapılıp yapılmadığını da sordum bugün süreç için bilgi talebinde bulunulduğu söylendi. 15 gündür ne internetimi kullanabiliyorum ne de sorunun asıl kaynağından haberdarım. YAPAdan VDSLe geçeceğim diye sevinirken elimdeki internetten de oldum galiba. Lütfen yardımcı olun. Şimdiden teşekkür ederim. @EFG@Baran Sizleri etiketleyerek rahatsız ediyorsam ya da yanlış bir şey yaptıysam kusura bakmayın lütfen.
—Dün fark edebildiğim en uzun sürenin xDSL istatistikleri—
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A
Merhaba @Mutas, öncelikle yaşamış olduğunuz sorun nedeniyle üzgün olduğumuzu bilmenizi isterim. Sık sık kopma sorununun birden fazla sebebi olabilir. Arka planda detaylı olarak kontrol etmek gerekiyor. Konu hakkında oluşturduğunuz bir destek kaydınız var mı? Eğer yoksa hızlıca bir kayıt oluşturun. Bana kaydınızın numarasını özel mesaj üzerinden iletin. Ben size bu süreçte elimden geldiği kadarıyla destek olmaya çalışayım.
Güncelleme:
Bugün Türk Telekom ekibi geldi ankastreden ölçüm yaptılar. Yeni altyapı aktif olana kadar geçici bir çözüm sağladıklarını söylediler. Kopmalar azaldı ama tam anlamıyla çözülmedi. Sanırım evin karşısındaki kabinden bağlantı verdiler tam anlamadım. Çünkü 3-4 senedir 10mbps hız YAPA ADSL hizmeti alıyordum Türk Telekom geldikten sonra modem xDSL istatistikleri modülasyonu VDSL olarak göstermeye başladı. Fakat sonrasında şöyle bir sorun ortaya çıktı modem VDSLde iken 5-6 mbps üzerini görmüyorum. Ama modem ayarlarıdan VDSL erişimini kapattıktan sonra 10 mbps hız almaya başlıyorum. Henüz TurkNet tarafından VDSL tanımlanmadığı için mi böyle oluyor anlayamadım. Durumu kavrayabilen varsa yardımcı olabilir mi?
Hat değerlerim şu şekilde:
VDSL değerleri:
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.21.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A
Output power değerleri VDSLde daha düşük olduğu için daha iyi bir bağlantı sağlayacağımı düşünmüştüm. Tabi hat zayıflamasına hiç dikkat etmemişim. Hat değerlerimde bir değişiklik yok o zaman yeni altyapı aktifleşene kadar VDSLin kapalı kalması en sağlıklısı olacak. Teşekkür ederim ilginiz için.
Hâlâ yapa üzerinden hizmet alıyor gibi görünüyorsunuz. Eğer TT mahallede çalışma yaptı ise fiber kabin sonrası santral ile kabin arasında ki bakır iletişimi devre dışı bırakabiliyor. Bu da sizin santral mesafenizi teknik olarak arttırıyor. VDSL veya adsl modülasyonu seçebilir durumda olmanız hâlâ yapa da olduğunuzu düşündürdü bana. Vae geçişinin yapılıp saha dolabı üzerinden hizmet verilmesi gerekiyor diye düşünüyorum. Altyapı sorgusunu TurkNet harici siteler üzerinden yaptığınız zaman port bilgisini görebiliyor musunuz ve altyapı kapasitesini?
Boş port olmadığı için sorgulama sonucu çıkmıyor sitelerde. Bu konularda bilgisiz olduğum için teknik olarak anlatamayacağım ama durumu elimden geldiğince açıklamaya çalışayım. Evimin 10 metre yakınında iki kabin var birisi eski altyapının diğeri de TTnin yeni yerleştirdiği Vae kabini. Fakat bu yeni kabin henüz aktifleştirilmedi. Eski altapının kabininden de internet almıyordum. Bildiğim kadarıyla hizmet aldığım santral benden 800 metre kadar uzakta TurkNet saha çalışanı bu şekilde söylemişti. Bugün ankastremi kontrole gelen TT çalışanı ankastremi kontrol ettikten sonra yakınımdaki eski altyapı kabinine gitti onu kontrol ettikten sonra arabaya binip gitti. 10 dk geçmeden tekrar geldi eski altyapı kabininde uğraştığını görünce hemen yanına gittim sorunun ne olduğunu sordum. Vae için yapılan çalışmadan kaynaklı senin sorununu geçici olarak bu kabinden hallediyorum dedi (nasıl olduğuyla ilgili bir bilgi alamadım). Vae altyapısını da 1-2 hafta sonra aktif edeceğiz dedi. Dediğiniz gibi OİMde hala Yapa altyapısında gözüküyorum santral mesafesi de 976 metre gözüküyor.
@Mutas, sizin hizmetinizi farklı bir saha dolabına taşıyarak sorununuzu çözüme ulaştıracaklar gibi duruyor… Tabi süreç yine uzun ama ne yazık ki beklemek gerekiyor Altyapılara bizim ve farklı İSS’lerin müdahalesi olmadığı için beklemek durumunda kalıyoruz
TT hizmeti taşıyarak sorunumu şimdilik çözdü gibi. Bu sefer de iç tesisatın azizliğine uğradık sanırım. TurkNet kontrol için saha ekibini yönlendirdi henüz randevu almadılar ama yarın ararlar diye düşünüyorum. Ayrıca TT bugün cadde boyunca yeni kabinlerde çalışma yaptı yeni kabinler aktifleşse de hızlı internete kavuşsam artık. Heyecanla bekliyorum.
Evet, @EFG nin ve sizin de dediğiniz gibi yeni kabin Aktif edilene kadar geçici olarak hizmetinizi kullanmaya devam edib bu süreçte. Gelecek olan yerinde destek ekibinden ankastrede ve daire içinde yapacakları ölçüme eşlik ederseniz daha net anlarsınız iç tesisat kaybını. Umarım kabin kısa sürede Aktif edilir. Bol şanslar.
TurkNet saha ekibi TTninmüdahalesinden sonra hattımın ankastre bağlantısını yeniden yaptı. 2 gündür internetimi stabil şekilde kullanabiliyorum. Konu kilitlenebilir.
@Mutas, inanın sorunun çözülmesine sizin kadar sevindim Her zaman bir sıkıntı yaşarsanız bana buradan ulaşabilirsiniz. İyi ve sorunsuz kullanımlar dilerim