15 Gündür Bağlanmayan İnternet ve Yaşadığım Süreç

Merhaba,

(Bu başlık yaşadığım ve hala yaşamakta olduğum internet bağlantısı rezaletini anlatmak ve Türk Telekom altyapısından internet başvurusu yapmayı düşünen potansiyel TurkNet kullanıcılarına süreç bilgisi olması amacıyla açılmıştır)

Yeni tamamlanan ve 1 gbps türk telekom altyapısı yeni aktif olan daireme 18.11.2023 tarihinde ilk kez internet bağlatmak için TurkNet 'e başvurdum. Tahmini aktivasyon tarihi 22.11.2023 olarak verildi.

En fazla 6 iş günü sürecek denen bağlantı için Türk Telekom saha ekibi 6.iş günü olan 24.11.2023 akşamı geldi, apartmandaki kutudan daireme gelen sinyalin zayıf olduğunu, muhtemelen kabloda sorun olduğunu belirterek kablo bırakıp gitti. “E bunu siz değiştirmeniz gerekmiyor mu? 600 TL kurulum ücretini ne için alıyorsunuz? Bu altyapı sizin, tüm kablolarda dahi Türk Telekom yazıyor” dediğimde “değiştirmek bizim görevimiz değil, bıraktığım kabloyu elektrikçiye değiştirtip TurkNet 'e talep oluşturun bizi tekrar çağırsınlar” deyip çekti gitti.

Aciliyetim olduğu için 25.11.2023 sabahı kabloyu elektrikçiye değiştirtip aynı gün öğle saatlerinde TurkNet 'e talep oluşturdum Türk Telekom ekiplerinin yeniden yönlendirilmesi için ve internetin acil bağlanması gerektiğini ailemin ihtiyacı olduğunu belirttim. TurkNet ekipleri ikinci talep için 5.iş günü olan 30.11.2023 tarihinde Türk Telekom ekiplerinin geleceğini belirttler. 30.11.2023 oldu, arayan soran olmayınca saat 16.30da TurkNet 'e yazdım. Turknetten gelen cevap: “Saha ekipleriyle görüştük ve teyit aldık, bugün mesai saati bitimine kadar mutlaka gelip kurulum gerçekleştirecekler.” Bu mesaja güvenip hemen işten çıkıp bizzat adreste bulunmak için gittim. Saatlerce bekledim, siteye gelen Türk Telekom aracı olmadığı gibi arayan soran da olmadı. Boşu boşuna erken çıkıp saatlerce bekleyip interneti bağlatamamakla kaldım. Bugün 1 aralık 2023, hala arayan soran olmadığını TurkNet 'e iletince, TurkNet; sistemde Türk Telekom görevlilerinin beni aradığı ancak ulaşamadığını yazdıklarını, yeniden basvuru yaptıklarını 6 iş günlük sürecin bir kez daha en baştan başladığını ilettiler. Arama kısmı tamamen yalan. Ben işletme sahibiyim telefonum sürekli açık, TurkNet dahil her arayan ulaşabiliyor, arayanı bil servisi aktif, arayıp da ulaşamayan olursa sms geliyor. Asla aramadılar. Yalan söyleyip süreci uzatıyorlar.

Apartmanımda Türk Telekoma internet başvurusu yapan komşularıma 2.iş günü gelip bağlıyorlar. Kapı nunaralarına kadar verebileceğim pek çok daire mevcut. Hatta benim gibi kablo sorunu yaşayan bir komşum mevcut, Türk Telekoma başvurduğu için 4 iş gününde 2 kez geldiler ve başvuru tarihinden itibaren toplam 4 iş gününde kablo sorunuyla beraber tüm sorunları çözülüp interneti açıldı. Benimle aynı gün TurkNet 'e başvuran bir komşu buldum arayıp sorup, en son 10 gündür bekliyordu daha adresine hiç gelinmemişti.

Daha önce 2 adresimde, Türk Telekomdan TurkNet 'e hizmet taşıyarak yıllarca TurkNet kullandım. 1 tanesinde hala aktif olarak kullanıyorum. Yakın zamanda da iş yerime Türk Telekomdan hizmet bağlantısı aldım o kurulumu 2 iş gününde yaptılar. Şimdiki süreçte ilk kez Turknetten sıfırdan başvuru yaptım. Tüm tecrübelerimden öğrendim ki; Türk Telekom kullanırken hattınız iyi durumdaysa ve TurkNet 'e geçiş yapıyorsanız hiç bir sorun yaşamıyorsunuz. Ancak sıfırdan TurkNet 'e başvuru yapıyorsanız yada Turknetteyken hat sorunu yaşıyorsanız vay halinize çünkü Türk Telekomun gözünde TurkNet müşterileri 2.sınıf müşteri bile değil, belki 3. veya 5. sınıf müşteri, boş vakitleri kalırsa ilgilenebilecekleri müşteriler. Asla ilgilenmiyorlar. Akıllarınca Türk Telekomu değilde Türkneti tercih ettiğimiz için bizi cezalandırmaya çalışıyorlar Üzülerek öğrendim ki Türk Telekom TurkNet 'i asla takmıyor. Turknetin de Türk Telekom izerinde hiç bir yaptırım gücü yok. “Aciliyet bildirdik” cümlesinden başka hiç bir cümle duymuyorsunuz bu süreçte Turknetten. Hiç kimse yardımcı olmuyor, süreci hızlandıramıyor, mağduriyeti gideremiyor. Sıfırdan internet bağlatıp TurkNet 'i tercih etmeyi düşünen müşteriler için önerim ben yandım siz yanmayın. Acelem yok derseniz de ortalama 1 ayınızı ilk bağlantı için ayırmaya hazır olun. Sonrasında hat sorunu yaşarsanız bir kaç ayı daha gözden çıkarın.

Özetle; Türk Telekomdan değil de Turknetten internet hizmeti bağlatalım dedik diye ailece rezil olduk. 15 gün geçti hala internet açılsın diye beklemekteyiz. TurkNet 'i tercih ettiğimiz için en başından pişman olduk.

Öncelikle aramıza hoş geldiniz. Uzun ve sıkıcı bir süreç yaşıyorsunuz. Bağlı bulunduğunuz il veya ilçenin telekom müdürlüğüne giderek bu sürecin neden bu kadar uzaltıldığı konusunda bilgi alabilrsiniz. Ek olarak twitter üzerinden Telekom yetklilerinin hesaplarını ekleyerek bağlı olduğunuz sanral / saha ekiplerinin çalışmadığı şikayetini açık olarak iletmeniz süreci hızlandırabilir. Umarım arızanız kısa sürede çözülür.

Selamlar @mincho, yazınızı okudum ve hizmetinizi inceledim. Arka planda atılması gereken tüm adımların atıldığını görüyorum. Ekipler ile iletişime geçerek öncelik ve hassasiyet talep ettim.

Hiç bir gelişme olmadan hala bekletiliyorum. Turknetin hala tek verdiği cevap “aciliyet ilettik” Başka hiç bir cevap verilmiyor. Dün 14.50 sularında TurkNet müşteri hizmetlerinden arandım, “bugün mesai bitimine kadar internetinizin bağlanacağını, saha ekipleriyle görüşüldüğünü, teyit alındığını” ilettiler. Eğer saat 16ya kadar randevu için arayan olmazsa tekrar TurkNet ile iletişime geçin dendi. Tabiki aranmadım ve 16da TurkNet 'e yazdım ve tabiki sonrasında TurkNet tarafından da aynı cevaptan başka bir cevap alamadım. İnsanlık halidir dün belki yetişememişlerdir bugün gelirler dedim, tabiki aranmadım ve gelinmedi yine. Turknette sağolsun ben aramadan ilgilenmedi bugün. Yarın son şansı veriyorum bağlanırsa bağlanır bağlanmazsa iptal ediyorum başvurumu. 1 yıllık da peşin ve bağlantı ücreti ödemiştim hepsini geri talep edeceğim.

Bu arada Türk Telekom bölge müdürlüğüne bizzat giderek görüştüm. Tüm süreci karşılaştırmaları ile detaylı anlattım. Açıkça şunu ima ediyorlar; Türk Telekom müşterisiysen en geç 2-3 günde gelinir, diğer internet servis sağlayıcı müşterisiysen ekip ne zaman boş kalırsa o zaman gelinir.

TurkNet ekibini yada Turknetten gelen mailleri vs asla dikkate bile almıyorlar. Turknetin hiç bir yaptırım gücü yok, sadece bir aracı.

Resmen Türk Telekom müşterisi 1.sınıf müşteri, diğerleri 2. 3. sınıf müşteri. Yazık ki biz TurkNet 'e güvendik TurkNet 'e güvendiğimiz için gülünç duruma düştük ve mağdur olduk.

Tekrar selamlar, yerel sağlayıcı ekiplerine konuyla alakalı öncelik bildirdik. En kısa sürede işlem gerçekleştirilecek.

1 Beğeni