1 Aydır Çözümlenemeyen Packet Loss Problemi

Merhaba değerli üyeler,

Yaklaşık 1 aydır devam eden packet kaybı problemi yaşamaktayım. Fiber destek hattından şikayetimi dile getirip 6-7 defa evime ekip yönlendirildi. Yapılan işlemler şu şekilde; 2 defa gphone’a giden yeşil kablo ucu değişti, bina kutusundaki yeşil kablo 2 defa değişti, hat desibel değerleri sabitlendi, modem değişti, çeşitli zamanlarda modem ayarları yapıldı. Fakat hat değerlerim son derece normal görünüyor ve ping değerlerim ölçümlerde düşük çıkıyor fakat özellikle fc24 oynarken neredeyse her oyunda paket kaybı yaşamaktayım. Destek kaybında hız ve hat değerlerimin normal olduğu söyleniyor ve cat6 kabloyla ölçüm yapmam isteniyor. Benim şikayetim hız yönünde değil zaten. Hızın yüksek olması paket kaybı olmayacağı anlamına gelmiyor. Ayrıca salonda bir noktada 2.4g ile hız ölçümü yaptığımda 70 mbbs hız değeri aldığım yerde birden internet kasıyor ve 2 mbbs’lere kadar geriliyor (wifi full çekiyor). Ben yıllardır fiber müşterisiyim ve bu anormal bir durum. Lütfen destek olurmusunuz? Buraya pingplotter değerlerini de ekliyorum aşağıda görüp inceleyebilirsiniz.


Buda bufferbloat test sonuçları.

Siz daha modeme ulaşırken Packet loss aldığınız için ilk önce sorunu modem , kablo ve PC üçgeninden birinde aramalısınız.

1 Beğeni

Merhaba, etrafımızda artık okadar fazla kablosuz cihaz oldu ki bu sorunların oluşması çok doğal bir hal aldı.

dediği gibi daha modeminize ulaşaırken paket kaybınız var. Bunun açıklaması: etrafınızda aynı frekansı aynı an kullanan başka kablosuz cihaz var ve iki cihazın aynı anda gönderdiği paket her iki taraf için de düşüyor.
Kabloluda da bu sorun oluşuyorsa ve her noktaya giden paketlerde kayıp varsa araştırılmalı

1 Beğeni

Evet kabloluda paket kaybı yaşamaktayım. Özellikle ps5te fc24 oynarken. 2 farklı Cat6 kabloyla denedim ama değişen birşey yok.

1 Beğeni

Komut sistemi başlatın alttaki komutları sırasıyla yazıp çıkan sonuçlara bakın. Paket kaybından sorun yaşadığınız serveri de aynı şekilde kontrol edin. Sadece sizin serverde sorun görünüyorsa büyük olasılıkla bağlanmaya çalıştığınız taraftandır. Ama sorun bütün her yöne karşı ise sorun sizin altyapınızdadır. Bir destek kaydı açıp bu paket kayıplarını anlatın ve bu komutların sonuçlarını kayda ekleyin.

ping -n 100  google.com
ping -n 100  yandex.com
ping -n 100  cloudflare.com
1 Beğeni

Google üzerinde FC 24 ping sorunu yazdığımızda bir çok forumda ve Şikayetvar sitesinde konu açıldığını gördüm. Sanırım sağlayıcı kaynaklı bir durum değil. Ama yine de kontrol edilmesi gerekir diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Merhaba, oyun başında özellikle pcde oynayan oyuncular için bu problem vardı ama o sorunlar çözüldü. Çevremde birçok arkadaşım ps5te aynı oyunu oynarken böyle bir sorun yaşamıyor. Bazı maçlarda packet loss orani oyunu oynanmaz kılıyor. Böyle bir problemim daha önce yoktu.

1 Beğeni

Aynı sorunu yaşıyorum FC24 oynarken Packet Loss var. Bir çok şeyi denedim, kesinlikle iç tesisatımda sorun yok. Bu internet servis sağlayıcı ile alakalı oldugundan eminim. 1 ay önce Kablonet kullanırken aynı iç tesisat ile sıfır packet loss’um vardı.

TurkNet İle FC24 Packet Loss:

Turksat Kablo ile FC24

1 Beğeni


Bu da bazı günler ve saatlerde maçlarda yaşadığım paket kayıplarını gösteren değerler

1 Beğeni

Son 1 haftada yaptığım maçların ortalamasına bakılarak hesaplanan değerler şu şekildedir;

2 Beğeni

Benden iyiymis senin :grinning: Bende cs go da bile packet loss uyarısı veriyor.

cs go packet loss2

Selamlar @dragoner16, sürecinizin network birimi tarafından ele alındığını görüyorum. Ben de buradaki bildirimlerinizi ekiplerle paylaştım. Öncelik ve hassasiyet talep ettim.

2 Beğeni

Selamlar @Runolegend, aktif bir destek kaydınız bulunmuyor. Ek olarak konu sahibinin sürecini dağıtmamak adına sizinle özel mesaj üzerinden kontakta kalalım.

1 Beğeni

İlginize teşekkür ederim Alperen bey. Umarım bir an önce çözümlenir.

Güncelleme geçiyorum: yolladığım paket kaybı sonuçlarından modem kablo cihaz üçgeninden kaynaklaniyor olabilir dediler. Asus dsl ax82u model modem ile 0 Cat 6 kabloyla hala oyunda paket kaybı yaşıyorum. Sorunun internet servis sağlayıcı kaynaklı olduğunu düşünüyorum.


Hop 5teki %33 kayıp nedir yorumlarmısınız? Şuan modem pc kablo üçgeninde bir problem görünmüyor.

Şuanki pingplotter sonucunda herhangi bir sorun gözükmüyor. O ara hoptaki packet loss da önemli değil, icmp önceliği olmadığı için. Önemli olan en son hop’a ulaşan herhangi bir packet loss olmaması.

1 Beğeni

@ModeratriX Paket kaybı için evime 6 defa gelindi hem bina girişinden hem aşağıdan 4 defa gphone yeşil kablo ucu değişti modem değişikliği yapıldı ve modem üzerinden tüm ayarlar yapıldı yeni modem ve farklı kabloyla denedim günün belli saatlerinde hala paket kaybı yaşıyorum. Tekrar destek kaydı açıldığında yine başa döndüm. Evime ekip yönlendirip hat değerlerini kontrol edip gidecekler. Doğru çözüm için network ekipleri yardımcı olsalar isim kolaylaşacak ama çözüme kavuşturmak adına ellerinden geleni yapıyorlar