01.05.2020 den buyana yaşadağım çözümsüz PİNG problemi

Bir kaç defa müşteri hizmetelerine yazdım onlarda yazdılar tabi bana. Hatta bir kere aradılar sesli olarak görüştük :slight_smile: ama sonuç değişmedi hat değerleriniz normal, hatta kopma yok, bilmem kaç saattir internete bağlısınız vs. vs. bizim ping sorununa bir müdahalemiz yok dediler. Türk telekoma port değişimi için baş vuravilirsiniz gibisinden birşey yazdılar hatta :slight_smile: artık hangi sıfatla baş vuracaksam! oda ayrı bir konu

sorunum özetle şu şekilde sunucuları kocaelinde olan online bir oyun oynuyorum akşamları normal şartlarda turknetten aldığım ping pik saatlerde max : 35, gece ise 25-26 lara kadar düşüyordu ancak ne oldu ise 01.05.2020 tarihinden itibaren pingim birden 70-150 arası değişmeye başladı oyun içinde ışınlanmayı keşif ettim resmen :smiley: 2 gündür de TS3 ’ te çıktı aynı ping problemi saat gibi sabit 69 pingi olan sunucu 600-700 lere çıktı :frowning:. ne ben karşıdakilerin dediğini anlıyorum ne onlar benim dediğimi.

modeme kablolu bağlıyorum pc’yi, interneti kullanan sayısı ve kullanım miktarı öncekiler ile aynı bir artış yok devamlı takip ediyorum tik oldu artık (tek kullandığım zamanda değişen birşey yok oda ayrı bir mevzu) kabloları kontrol ettim modemi kontrol ettim pcnin upload oranı ortalama 6-7 kb/s dns değişimi vs aklıma gelen, internetten bulduğum kimi çok saçma her şeyi denedim. Birde burda şansımı deneyeceğim burdan da çözüm bulamazsam artık tam kapanmadan sonra başka bir firmaya geçiş yapacağım maalesef kısa sürecek TurkNet macerası. Daha önce vodafone net müşterisiydim ping sürem bir bakım sonrası 25 den 35 çıktı diye 400 küsür TL cayma parası ödeyerek TurkNet 'e geçmiştim onada ayrıca pişman oldum :frowning:

1 Beğeni

Ping konusunda TurkNet berbat. Eskiden Türk Telekom’da 25 ping aldığım oyunda TurkNet’e geçiş sonrası 30-35 almaya başladım. Destek kaydı açtığımda bir sorun olmadığını söyleyip kapatıyorlar. Şahsen yaşadığım ping sorunu böyle devam ederse ben tam kapanma sonrası Türk Telekom’a tekrar geçiş yapacağım. 3 kuruş fazla verip doğru düzgün hizmet alırım en azından. İnsanların tavsiyesi üzerine geçmiştim TurkNet’e ama pişman oldum.

1 Beğeni

Bende ping sıkıntısı yaşıyorum ama açıkçası 2 yıl taahhut vermek pek mantıklı gelmiyor aklımda comnet ve gıbırnet var fakat yakınlarımda yapa olduğunu gördüm bizim santrale de gelirse altyapılar da iyi olduğundan güzel hız alabilirim o yüzden bekliyorum umarım gelir.

Temsilciye “port değişimi talebini istiyorum” diye iletin ve abone ve destek/arıza numaranız ile birlikte Telekom müdürlüğüne müracaat edin.
Merhaba, hat değerlerini paylaşır mısın?

@Coven Eğer hız testi ölçümlerinde ping alıyorsanız 30 fazla. Ama oyun içerisinde 30-35 ping seviyeleri gayet makul hatta çok iyi değerler. Bu konuda TurkNet i suçlamanız yanlış.

desteğin bana yazdığı cevap tan bir alıntı “Ayrıca port değişikliği ile ilgili işlem sağlayamıyoruz Telekom ile iletişime geçmeniz gerekmektedir”. Oturduğum yerdeki bakım şefliğinin kapısını çok aşındırdım binaya hat çektirmek için. Benim elimde TurkNet’in onlara iletilmek üzere açtığı bir arıza kaydı olmadıkça gitmemin bir anlamı yok, tanıdık olmadığı sürece. Kafamıza göre değiştiremeyiz, iss firmasının bize başvurması lazım, sen bizim müşterimiz değilsin, boş port yok vs. diyerek sallayıp göndreceklerdir %99 ihtimalle :slight_smile: TurkNet bana “Hattınız ile ilgili herhangi bir sorun olmadığını ilettim. 10 saat 38 dakikadır internetinizi aktif olarak kullanmaktasınız. Alt yapınızın size sağlamış olduğu 66 mb hızı almaktasınız.” dedikten sonra.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 41369
INP upstream: 14841
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 66368 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8191 kbps

near-end FEC error fast: 3468
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 213
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 38
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 24
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 20:25, 40 secs
DSL activetime :0 min, 16 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.2 dB
output power upstream: 6.1 dbm
attenuation downstream: 12.0 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 22.5 dB
output power downstream: 14.7 dbm
attenuation upstream: 0.5 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 01 23 44 56 66 67 77 77 77 65 55 43 32
tone 32- 63: 28 98 9a aa aa bc bc cb cc cc cc cd cd dd dd dd
tone 64- 95: dd dd de ee dd ee ee ee de ed ee ee ee ee ed ed
tone 96-127: ed ee dd dd dd ed ed dd ee dd ed dd dd dd dd dd
tone 128-159: dd ed dd dd ed dd dc ed ee cc cd cc dc dc dd cc
tone 160-191: dd dd dc de dd dc dc dc bd cb cc cc cc cd cd cc
tone 192-223: cc cd cc cd cc cc cc cc cc cc cb dc cc cc cc cc
tone 224-255: dc cc cd cc cc dd cd dc dc dd dd dd cd cc dc dc

hat değerlerim yukarda aşağıda da son yaptığım hız testinin fotoğrafı var an itibari ile forum sayfasının açılması için 25 sn bekledim.12 ms çıkıyordu gündüz şuanda ortalaması 1472 ms çıkıyor

Bu, hat değerlerinin bu test (ping) ile sonuçlanması çok saçma gündüz normal gece anormal olduğnu söylüyorsunuz. Bölgesel bir satürasyon olabilir mi?
Teknik değerlere göre CRC 2 gün de fazla SNR margin 10dB sabitle bu değer ne kadar yüksek olursa stabilite kararlılık artar ping elimizden geldiğince daha stabil hale getirebilir ama data hızınız düşer. Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile. Temilciye dediğim şekil de iletin. temsilci destek kaydından Telekom’a bildirmeli diye biliyorum ama zaten dediğinize göre yetkili kişilere bile bildirmişsin yine de sonuç alamamışsın ki böyle ise zayıf görüyorum port değişimini ama umarım sorunun çözülür.

bilmiyorum artık pek ümidim kalmadı normalde bu sayfada ping değeri 12-14 arası çıkardı artık oda sapıttı santralde mi var sıkıntı bendemi bilemiyorum artık sıkıldım. Türk telekom zaten başlı başına sıkıntı adamlar yanımda binanın önünden fiber kablo geçiriyor ordan binaya bir hat çektiremiyorum.

Bu, değerler de bu kadar ping çıkması normal değil ama en azından iç hattımız da önlemler alarak bu ihtimali çürütürüz.

  • Ek dsl prizi splitter kullanma/yenile.
  • Ankastre bağlantını YAK1 ile yenile.
  • Farklı bir modem ile hizmetini kullanın.
    Up ve down arasında ki zayıflama 11.5db çıkmış. ankastre kontrolü yaptırabilirsin
    Annex A moduna geçer misin? Bu, tarz çözümleri denemek lazım, ne kadar zayıf bir ihtimal gözüksede.
1 Beğeni

Hız testi ölçümlerinde 40-45 arası alıyorum :slight_smile: İşin komik kısmı da destek çalışanlarının 80-90 pinge kadar normal olduğunu söylemesi :slight_smile:

Hız testini yurt içi mi yapıyorsunuz yoksa yurt dışı mı?
Ping testini farklı cihazlarla deneyin. Belki mevcut cihazda bir sorun olabilir.

1 Beğeni

modemi direk ankastre ye bağlamışlığım var rj11 uc çakarak ama etki etmemişti en kısa sürede yak1 deneyeceğim ev içi ve ankastrede. İnternet ve modem komple gitti artık mobilden bağlanıyorum bakalım bu sefer ne diyecekler

Başka modem hiç denedin mi

Bemde yakın zamanda yaşamaya başladım. Google pingi 80 cıvarı. Tracert atabilirmisiniz?


kapanma bittikten sonra değiştireceğim kararımı verdim. ne yazarsam yazayım standart metin: “Merhaba,
Ping sorununa sistem üzeri müdahale edilmemektedir. Ping değerinizi düşürmek için arka planda çalışan uygulamaları kapatmanız ve bağlı olan aygıtların sayısını düşürmeniz gerekmektedir bunları yapmanız durumunda ping değeriniz düşecektir. Emin olabilirsiniz müdahale sağlayacağım bir işlem olsaydı sizi mağdur etmeden bu işlemi sağlayacaktım ama maalesef işlem sağlayamıyorum. Ayrıca port değişikliği ile ilgili işlem sağlayamıyoruz Telekom ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
İyi günler dilerim.” copy paste farklı kişiler aynı metni gönderiyor.
arka planda canlı yayın açtığımı filan sanıyorlar heralde :smiley:

Sadece denemek için güvenli internet profilinizi aile profili yapıp denermisiniz? Sonra isterseniz kapatabilirsiniz. Sorun ip kaynaklı mı onu anlarız.

Çocuk profiline geçtim hiç bir yere giremiyorum şu anda bide yetişkinden deneyeceğim

Çocuk değil hocam aile profilini deneyin.

ben denedim gerçekten işe yaradı pingim düştü teşekkürler :smiley:

1 Beğeni

İşe yaramasına sevindim :slight_smile: