Yüksek Hat Zayıflaması!

Arkadaşlar merhabalar. Geçen yaşadığım kopma ve bağlantı hızı sorunları sonrasında Türk Telekom sorununun iç hat kaynaklı olduğunu belirtmişti. Sonunda bir elektrikci bulup Ugreen Cat6 marka kablo ile YAK1 bağlantısı yaparak direk modemime ankastreden hattı yenilettirdim. Fakat yenilemeden önce 17.6 olan zayıflama yenileme sonrası 18.1 oldu :). Lakin CRC sorunları bariz görünür şekilde azaldı. Santral mesafem ise 190 Metre ve hattım VDSL2, ayrıca şehir merkezinde oturuyorum. Artık bu zayıflama sorununun Türk telekom taraflı olduğunu iyice anlamış oldum acaba bu sorunun çözümü için ne yapabilirim ? Çünkü bu kasma sorunlarını daha önce Türk telekom abonesi iken hiç yaşamıyordum. Allah’ın dağında olan ve tahminim 1km civarında santrale mesafesi olan köyümde hat zayıflamam 17 :smiley:

hatdr

1 Beğeni

Hocam bende senin gibi cat6 çekecektim ankastreden şimdilik vazgeçtim. Önce Telekom ekip yolladı ankastreye kadar baktı bizde sorun yok dedi. 8 gündür TürkNetin ekibinin randevu vermesini bekledim Tekiz iletişim yarına randevu verdi. O 8 günde gittim modemi ankastreye bağlayıp baktım zayıflama evdekiyle neredeyse aynı. Hat zayıflamasının nedeni telekomun ekli, dolandırarak getirdiği ve yıpranmış kablosundan olduğunu düşünmeye başladım. Bu adamlar tek kabloyu tüm mahallede dolaştırıyorlar zaten. Görüyoruz sokakta siyah aynı kablodan. Her yeri ekli eskimiş saçma sapan örümcek ağı. Bana 130metredeki dolaptan vereceğine 700 metreden sinyal veriliyor birde :smiley: Sizinde durumunuz az çok aynı olabilir. En temizi modemi aşağıdan bağlayıp ölçmek. Ve saha dolabından aldığına eminseniz gelen kablodan direk ölçün.

1 Beğeni

ankastreden ölçüm yapmama gerek kalmadı ya :slight_smile: eski kablo ile arasında zayıflama farkı yok hani olaydı derdik iç hattan diye… Şimdi ek yok o yok bu yok bakalım telekom suçu bana atıyordu şimdi nereye atacak onu merak ediyorum… İşte diyorum bu telekom işin ehli insanlarda olsa bizlerle bi kere internet bağlanırken uğraşır dahada uğraşmaz ama adamlarda çile çektirme fetişi var zevk alıyorlar… Artık yapacak birşey yok hergün teknik bildirim açıp asker edeceğiz :slight_smile:

1 Beğeni

Hocam 2 dk bakıyor Telekom ekibi ne cihaz ne başka şey bağlıyor ve sisteme yazıyor TT kaynaklı arıza yok. Bizatihi yaşadım bunu.
O nedenle TürkNetin ekibiyle profesyonel cihazlarla tespiti yapıp sorunun TTelekom kaynaklı olduğunu ispat etmeyi düşünüyorum. Sizde aynısını yapabilirsiniz eminseniz.
Telekom mecburen o kablonun size yarattığı sorunu çözecek zira kablo çekmek olsun bağlantı yapılacak dolap/santral olsun hepsi kanunen onların sorumluluğunda. Burada önemli olan şey kanıt ve gerçekten sorunun onların tarafında olması. Devamında TürkNet telekoma iletip Telekom durumu çözmezse cimer+btkya kanıtlarla şikayet yapılıp sonuç alınabilir bunlarda sonuç vermezse Telekom yüzünden 100 mbps hızın %75i alınamadığı gerekçesiyle telekomu ilçenizde bulunan tüketici haklarına şikayet edebilirsiniz. Her türlü haklısınız.

1 Beğeni

malesef bulunduğum ilde Türknet ekibi ve saha desteği yok. Ama daha önceki teknik destek bildirimlerinde telekom iç hat diyordu bu sefer onu söyleme şansını ortadan kaldırmış oldum yani burdan yürüyeceğim olaya. Artık işin Btkya kadar yolu var dediğin gibi…

1 Beğeni

TürkNet ekibi olmaması kötü olmuş ama sizde zaten diyorsunuz ankastre ile evde zayıflama farkı neredeyse yok. Başka modemlede evde hat değerlerine baktıysanız ve durum aynıysa TürkNet destek kaydından yazdıysanız düzelmediyse diğer yolları tüketin. 100lük pakette 50lik kayıp büyük fark… BTK %75 en az diyor.

1 Beğeni

modemi ankastreye indirip ölçmedim elektrik alacak yerimiz yok ama yenilemede de zayıflama değeri değişmedi ise sanırım bu iç hattan değildir artık diye tahmin ediyorum. Modemim 20 günlük daha yeni aldım eski modemimde değerler daha faciaydı asusla durumu biraz kurtardık şükür… Bakalım az önce tekrar bildirim açtım Turknet ticket sisteminden. Sonuçları gelişme oldukda yaxarım :+1:t4:

1 Beğeni

Merhaba, mesafene göre fazla ve simetrik bir zayıflama var muhtemelen bağlantısal. İç hattınızı kontrol ettirip yeniletmişsiniz durum aynı o zaman dış hat kaynaklı bir durum yapılabilecek port değişimini talep edebilirsiniz Temsilciye. Destek kaydınız var mı?

  • Mesafenize göre Zayıflama ve SNR anormal.

“Kasma” dan kastınız nedir?
yani bu değerler ile TT sorun yaşamadığınızı ve TurkNet’te yaşadığınızı mı söylüyorsunuz?

Merhaba üstad. Kasmadan kastım hani böyle sayfa açılırken yada modem internete bağlanırken biraz nazlanır onu kastetmiştim. Evet 2 yıl önce Ttnetteydim eski dandik modemde bile ulaşır hızım 66 görünüyordu ve herşey ateş gibiydi. Ne zaman ki millenicoma geçtim önce modemin ulaşır maks hızı 40-45lere düştü ardındanda bariz yavaşlamalar kasmalar başladı… Turknete 1 saat kadar önce destek bildirimi açıp iç hattımı yenşlettiğimi belirttim.

ek olarak crc sayım yine artmaya başladı… Türk telekom yüzünden pisi pisine 250 tl harcadım ona yanıyorum

DNS kullanın / değiştirin 1.1.1.1-1.0.0.1 ama değerlerinden kaynaklı bir durum da olabilir.


Max değerler, kapasite kaynaklı değişebilir fakat siz de zayıflama ve SNR düşüklüğü anormal olduğu için dış hat kontrolüne ihtiyaç var. Belli ki bölgenizde ki ekipler pek anlamıyor bu işlerden.
hattınız zayıflama ve SNR değeri açısından sağlıklı değil CRC patlaması, sıklığı beklenebilir.

dns olarak hem modem arayüzünden hem pcde 1.1-8.8 bunlar tanımlıydı zaten. Bölgedeki ekipler bu işten anlamıyor sadece telefonla arayıp hızınızı düşürtün demekle yetiniyorlar ama gerekli mercilere başvurup sanırım öğrenmelerini sağlayacağız.

Hocam bileni denk gelir elbet veya köşeye sıkışınca Telekom bilen birini koyar sorunun başına. Dış kabloyu değiştirmeden önce port değiştirsinler. Belki portta sorun vardır. Baktın düzelmiyor adres değiş :rofl::rofl:

vala ben Turknete, Turknet telekom’a, telekom teknikerlerine en son hepsi aşçıya… Hiç yapacak bişey yok :joy: İnatcı adamım yorulmam sorun düzelene kadar :slight_smile: Tam bir aydır tesisatçı arıyorum sağolsun birisi halletti bugün artık.

Temsilciye “Türktelekom ekipleri, arızamı çözemiyorlar ve bu sebeple iç hat kontrolü için yerinde destek ekiplerini talep ediyorum > (eğer önceden geldilerse) < ortak çalışma talep ediyorum” diye belirtin.

1 Beğeni

Bartında Türknet saha ekibi yok diye biliyorum ama ?

Genel de arızaya Tekiz İletişim geliyor ve 81 il de mevcut hizmetleri, ekipsiz olacağını sanmıyorum.
Ortak çalışma talebinde bulunabilirsiniz.

bunu öğrendiğim çok iyi oldu reis sağol varol. Henüz ticketıma cevap vermedi Turknet. Yazınca bu dediğinizi ileteceğim onlara.

bunu yazdım bakalım desteğe

Turknetin cevabı;

twor hocam ben sanırım Turknete derdimi anlatamayacağım. Ben ne demişim onlar ne yazmış resim ekliyorum…