Sormak istediğim şey şu; 2 hafta önce tip7 kabinler geldi sokağımın başına ve bugün kutular aktif oldu tarzı bir bilgi aldım Türk Telekom’da çalışan bir tanıdığımdan. VAE’ye geçiş talebimi TurkNet’e bildirdim. Bu süreç ne kadar sürüyor? Benim herhangi farklı bir şey yapmaya ihtiyacım var mı?
Şuan TurkNet’in Teknik Bilgiler kısmındaki sorgulamamda şu şekilde;
Kutular aktif olmadan 1 gün önce modemimde DSL ve İnternet ışığı söndü bunun TT’nin kablo çekmesinden dolayı kaynaklı olduğunu düşündüm fakat alakası yoktu çünkü bütün binamızda internet kesintisiz devam ediyordu. DSL ve İnternet’e bağlanmama olayı da bugün çözüldü. Fakat bu sorunu yaşamadan önce yaklaşık 8Megabit civarlarında internet hizmeti alırken şuan 3megabit’e kadar düşmüş durumda. Bu düşüklüğün sebebini nasıl öğrenebilirim ve düzeltebilirim?
Mesafe ve hizmet verilebilirlik (79) değerlerimiz aynı. Vae geçişiniz tamamlandıktan sonra 75 mbit pakete geçiş talep ederseniz 79 mbit alabilirsiniz. 100 mbit pakete geçiş talep ederseniz 88/100 arası almanız mümkün. Eğer bina iç tesisatınızda sorun yoksa çok stabil bir kullamınız olur. Benim 1 senedir arıza kaydım dahi yok. Hayırlı olsun şimdiden. Bu arada vae geçişinde mevcut sabit telefon numaranız değişir bilginiz olsun.
Mevcut sabit telefon’u kullanmıyorum fakat değişecek galiba. Şuan VAE’ye geçiş talebi yaptım bu geçiş talebinden sonra tekrar 100mbit pakete geçiş talebi yapmam gerekiyor mu?
Yapa’da tek paket vardır.
Vae’de çeşitli paket seçenekleri var.
16 adsl
35/50/75/100 mbit’lik 5 paket seçeneği var.
Dilerseniz geçiş sonrası hat değerlerinizi atarsınız en uygun pakete birlikte karar veririz.
Aynı sorun benim başıma geldi boş port geçen gün bulundu VAE geçiş işlemlerim başlatıldı.Bu sorunu Müdürlüğe gidip sorduğumda altyapı çalışması devam ettiği için düşük hız alıyorsunuz dediler.
Telefon üzerinden sesli onay verdim Müşteri hizmetleri çalışanı da işlemleri başlattığını söyledi bugün gelen mesajlada altyapı ekiplerinden bilgi beklendiği söylendi.
Aslında benimde merak ettiğim bir şey var 3 aydır boş port bekliyordum ve geçen gün Müşteri Hizmetleri tarafından aranılınca sevindim sonunda bulunduğu için.İşlemlerim de başladığına göre o portu benden önce bir başkasının kapması gibi bir durum var mı? Port şu anda ben geçeceğim için dolu oldumu?
Aynı süreçleri yaşamış ve 2 ay 2 mbps hız ile internet kullanıp 1 ay hiç kullanamamış biri olarak bir başkasının başına gelmesini istemem umarım en kısa sürede işlemleriniz tamamlanır.