Yapadan Vaeye Geçiş Süreci

Bulunduğum mahallede bugüne kadar adsl altyapısı vardı.Yaklaşık 1 ay önce eski dolabı tip7 kabin ile değiştirdiler ve şu an altyapım 95 mbps gözükmektedir.Ben de bu duruma istinaden yapadan vaeye geçiş talep ettim ve 22 kasımda vaeye geçirildim.Ancak vdsl gözükmesine rağmen hızım hala 7 8 mbps idi.Destek kaydı açıp bu sorunun çözümünü istediğimde yetkili kişi bana fiziksel olarak hala adsl altyapıda olduğumu söyledi(Modem arayüzünde ve TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi teknik bilgiler sayfasında vdsl yazıyor bu arada).2 haftadır sorunun çözülmesini beklerken bugün teknik bilgiler kısmına baktığımda ilginç bir şekilde vae kapalı görünüyor.Tekrar yapa altyapısına mı geçirildim şaka mı bu? Ayrıca bahsettiğim sorunun artık çözülmesini istiyorum.

1 Beğeni

@EFG @Baran yardımcı olursanız çok sevinirim.

1 Beğeni

tekrar yapa alt yapına geçirilmemişsindir. fiziksel olarak yani kabloyu dışardaki beyaz dolaba takmaları için bi işlem uygulanmasını beklerken. online yerinde vdsl sinyali verilir ama takmadıkları için tekrar yapa olarak görünür. değişiklik sağlandıktan sonra vae alt yapısına geçirilir. dolap bağlantısı yapılmadığı için yapa da bırakmak zorunda kalıyor internetsiz kalmaman için :pray:

Hocam zaten vaeye geçirildim ve bugüne kadar vae açık konumdaydı.Bugün kapalı gözüküyordu az önce destek kaydına yazdığımda bu düzeltildi fakat hız problemim hala devam ediyor.Tüm kontroller yapılmış telekom ekibi altyapıda sorun yok demiş ve sorun benden kaynaklıymış.İç tesisatta problem bulunursa 108 tl ücreti var dedi.Eğer bütün kablolamayı yapıp sorunu çözeceklerse vereyim.Ama bana hattınızda sorun var diyip parayı alıp gideceklerse hiç boşuna gelmesinler.

1 Beğeni

ilk yazdığın duruma göre yazıyorum şuan geçirdilerse çok iyi . tahmini yazıyorum. online destek. hata olarak yaptılarsa bilemeyeceğim.
modemdeki hat değerlerini atarsanız bir bakayım. ona göre işlem uygularsın.

Eve geçince atarım değerleri hocam ilginiz için çok sağolun

@CKLasT buyrun hat değerlerim

Zayıflama değerleri yüksek gözüküyor öncelikle iç hatta sorun olup olmadığını anlamak için modemi direkt olarak ankastreye bağlayıp test etmenizi öneririm. Hattınızda ek noktaları varsa mümkün olduğunca eksiz bir şekilde kullanın böylelikle daha stabil bir bağlantı sağlanacaktır.

İş başa düştü ankastreden modeme direk cat6 çektiricem Baran bey yoksa sürekli destek kaydı açıp kapatıcaz bu gidişle başka bir çözüm yolu yok :slight_smile:

1 Beğeni

Kablo çekmeye para harcamadan önce ankstereden test etmenizi öneririm gerçekten sorun iç tesisattaysa cat 6 çekmek sorunu çözecek çünkü.

Hem ankastreden test yapın hemde mümkünse başka bir modemle daha deneyin. Sorunun kesin olarak sizin tarafta olmadığına emin olun bence.

Hocam kablonun çok sağlam olmadığını düşünüyorum bina 12 senelik.Ankastreden cihazla ölçüm yaptırabilir miyim çünkü modemle test etme şansım pek yok gibi.

1 Beğeni