YAK1 konnektöre rağmen yüksek hat zayıflaması

Merhaba arkadaşlar,

Türknet VDSL2 kullanıyorum. Kaldırımın karşısındaki TIP7 DSLAM dolaptan bina girişindeki (20-30 mt) ankastre kutusuna gelen kablonun ucunu, daireye giden %100 bakır yeni kablo ile YAK1 konnektör ile bağladık. Daireye giden %100 bakır kablo 20 metre uzunluğunda ve doğrudan Keenetic Extra DSL’e giriyor.

Herhangi bir küf, oksit, parazit olmamasına rağmen YAK1 konnektör ile bağlanmasına rağmen hat zayıflaması değişmedi:

Dün işin ortasında aniden DSL bağlantısı gitti. 8,8-9,0 dB arasında olan SNR margin 8’e sabitlendi. Ara ara 7,2 dB’ye kadar düşüyor. Bina içi tesisatta bir sorun yok ve hat zayıflaması daha evvel kullandığım Türknet VDSL2’lere göre bile hala yüksek.

Daha fazla hız (+20 Mbps) ve stabilite için yapabileceğim bir şey var mı?

Şuan kopma oluyor dimi dostum

Bugün hiç kopmadı bağlantım. Dediğim gibi SNR Margin 7-9 arasında dalgalanabiliyor. Ancak hat zayıflaması sabit, hep yüksek.

Daha fazla hız alamazsın snr 8 den aşağısı kopma olur. Kopmaması için stabil yaptırta bilirsin. Şuan hiç yaşamıyorsan alt yapı sürekli oynar. Bakır kablodan başka evlere dağıldığı için ordakiler kullanımlarına göre sürekli oynar. Ne kadar uzaksan dolaba okadar zayıflama olur

1 Beğeni

Sizin tarafnız da SNR yükseltip daha sağlıklı bir hizmet alabilmeniz durumun da başka bir durum yok. SNR, max hızlarınız bağlu bulunduğunuz dolabın kapasitesine göre oynamaktadır. (genel olarak)

“Signal attenuation” değerin de aşırı zayıflama var, 30 metrelik saha dolabına göre. İç hattınızın sorun olmadığını gerekli işlemleri yaptığınızı söylüyorsunuz, o zaman dış hat saha dolabı kaynaklı bir durum.

Burada da tek çözüm, belki de çözüm değil ama yol, Türk Telekom’a durumu bildirmek. Türknet port değişikliği yapmadı çünkü…

Temsilciye “Port değişimini talep ediyorum” diye belirtin ve arıza no ve xDSL no ile Telekom müdürlüğüne gidin, bilgilerinizi sorununuzu paylaşın ve port değişimini onlara da talep edin.

Henüz Türk Telekom Müdürlüğü’ne gidecek vaktim yok ancak OIM’den Türknet’e talepte bulundum. Saha dolabına veya ankastreye bakmaya bile gelmeyen Türk Telekom, sorun bulamadı tabii ki. Sabah 7-8 arası kesilen ve akşama kadar 9-10 saat kesilmeyen bağlantı nedeniyle hiçbir sorun bulunamamış. Bu derece parazitli bir hat normal oluyor demek ki.

ADSL/VDSL alanı Türk Telekom’un çiftliği. Türknet dahil diğer servis sağlayıcıların hiçbir yaptırımı yok. Değerli Türknet OIM çalışanları ellerinden geleni yapıyor, onlara sözüm yok. Ancak Türknet bana kalırsa bu alana 1 lira bile yatırım yapmamalı.

1 Beğeni

Bu zayıflama ile bu kadar düşük snr kullanmayın.
10dB ye yükseltin snr’yi