Wi-fi Kopuyor

Merhaba, İnternet hızım 35 mbps’den 75 mbps’ye çıkardım. İnternet hızı 35 mbps iken bazı zamanlarda modemin bulunduğu odada hız düşerken diğer odalarda ise wi-fi kopuyor (internet değil bildiğin wi-fi Kopuyor) sorun devam ederken fiyat artırımı oldu bende 5 ₺ daha karşılığında hızı 75 mbps olarak artırdım. Şuan bazı zamanlarda modemin bulunduğu odada hız düşerken diğer odalarda wi-fi koparken şimdi her zaman bu sorunu yaşıyorum. Modemden kaynaklandığını düşünüyordum eve üç farklı modem getirdim sorunlar devam ederken benim modemi de başka evde denedim herhangi bir sorun yoktu. Sorunu yaşayan ya da bu sorunu çözebilecek kimse var mı? Şimdiden teşekkür ederim.

Merhaba, zayıflamanız mevcut ve SNR aşırı kullanımdan dolayı zayıflama göstermiş.

  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanma/yenile. (YAK1)
  • Ankastre bağlantılarını, kablonu kontrol ettir duruma göre YAK1 ile yenile.
    35mb paketine göre 75mb pakette daha sık hale mi geldi WiFi kopmaları? Peki, kablosuz da kaç mb alıyorsunuz? WiFi ayarlarınızı paylaşır mısınız?

WiFi Analyzer programı ile boş kanal bulun ve geçin.
Modemin etrafın da kablolu/kablosuz frekans yayan cihaz, alet, araç, gereçleri bulundurmayın.

1 Beğeni

Merhaba Hocam,

  • Ek, dsl prizi ve splitter kullanmıyorum.
    *Ankastre kutusunda ölçüldü 80 mbps varan download ve 10-12 mbps varan upload vardı.
    *75 mbps pakete bu 5 gün oldu. O zamandan beri saydığım sorunlar var. Daha önceki paketim olan 35 mbps’de genellikle gece sorun yaşanırdı sabah 9-10 gibi devam ederdi ama her gün. Şuan tüm gün bu şekilde sorunlu.
    *Sorunlar bu iki-üç hafta var. Sorunlardan önce kablosuz tam veya tama yakın çekiyordu şuan ise 75 mbps olarak guncelledigimden beri kablosuz hız modemin bulunduğu odada her zaman değişmekle beraber en yüksek 27 mbps gördüm diyebilirm

Anladığım kadarıyla kablolu testler de bir problem yok, istenilen verim alınıyor. Mb değeriniz yükseldiğin de veya düşürüldüğün de modeminizin çekim gücünü etkilemez, etkileyecek unsurları yukarı da söyledim ve WiFi Analyzer kurun, boş kanala geçin. Eğer zayıflamanız iç hattınız da değilse dış hat kaynaklı bir problem ve o max hıza göre bu zayıflama değeri normal değil. İç hattınız da bir problem olmadığından eminseniz yerin de destek ekiplerini isteyin, onlar da bir problem olmadığını doğrulasın ve dış hat için Telekom ekiplerine rapor hazırlayıp iletsinler. Problem iç hattınız da ise onarılıp 109TL bir ücret ile ödeme tutarı çıkacaktır.

Merhaba tekrardan
*Modemde sorun olmadığından eminim çünkü modemi iki evde denedim sorun yoktu.
*Aynı zamanda üç tane modem getirdim ve üçünde de bahsettiğim sorunlar bulunuyordu.
*Ankastre kutusunda telekom ekipleri tarafından tek seferlik ölçüm yapıldı ve hız belirttiğim gibi 80 mbps. Bende az önce elektrikçi çağırdım ve ankastre kutusunda tek seferlik modem ile ölçüm yaptım 50 mbps civarında gördüm.

  • Şimdi Hocam internet paketim 75 mbps, bina altyapısı 71 mbps, modemim ise TP-Link TD9970v3 anladığım kadarıyla modemim 300 mbps olarak yazıp belirtiliyor ancak bazı yerlerde okuduğum kadariyla ise maximum hızı 54 mbps.
  • Şuan ki sorunumu unutmuş olabilirsiniz şöyle belirteyim kablosuz hız testini yaptığım zaman maximum 26 mbps olarak goruntelenmekteyim diğer odaya gitmeye gerek yok telefon önüne elimi koyduğum zaman hız düşüyor elimi çekiyorum hız artmaya başlıyor. Diğer oda ile modemin bulunduğu oda arasında bir duvar olmasına rağmen internet çekmiyor hız maximum 3 mbps başka odaya gittiğim zaman wi-fi kopuyor.(Daha önce belirttiğim gibi eve 3 modem getirdim ve modemimi iki evde test ettim.)(modem belki bu iki haftada en az 5 kez sifirlanip modem kurulumu yapıldı)
  • Şimdi sorun hakkında bir bilgi edindiniz mı veya bir çözüm yolu bulabildiniz mı?

*Altyapı bana söylenene göre 71 mbps, aldığım paket ise 75 mbps bu durum herhangi bir sorun yaratır mı bilginiz var mı?
*Yaklaşık 1.5 yıllık TurkNet kullanıyorum ve 35 mbpslik paketi kullanıyordum.

  • Daha önce belirttiğim gibi hızı artırmadan 1-2 hafta önce zaman zaman diğer odalarda wi-fi kopmaları ve modem bulunan odada İnternet yavaşlaması yaşanıyordu.

Kablosuz ayarı yapmanız için, kablosuz ayarlarınızı yani, WiFi ayarlarını paylaşır mısınız?
Wifi Analyzer kurun.
Cihazınızın mesafesine göre kayıp ve kopmalar yaşıyorsunuz ve bütün modemler de durum böyle yani sorunun kaynağı modemi bulundurduğunuz konum veya evinizin inşaat altyapısı ile ilgili bir durum ve bende bu yüzden “modemin çevresin de sinyal yayan hiç bir şey bulundurmayın” dedim ve haylen diyorum ama yukarı da belirttiğim yolları tam denemediniz ve tekrarlamak zorun da kalıyorum. :slight_smile: Evet, 54mb sınırın cihazınızın ve modemin MIMO teknolojisini desteklediği halde 50mb ve üstü alabiliyorsunuz.

Zaten, Altyapınız max kullanıma dayalı veya yüksek kullanımdan dolayı SNR zayıflamış. Bu hattınızın kararsızlığını etkileyebiliyor. SNR 11dB kullanmanız daha sağlıklı yani, kısaca 50mb paketi düşürün hattınız da performans eksikliğini gözlemliyorsanız.
*
Yapılması gerekenler.

  • SNR 11dB sabitleyin veya 50mb paket kullanın.
  • WiFi Analyzer programını kurun, boş kanala geçin.
  • Modeminizin bulundurduğunuz konum da sinyal/frekans yayan kablolu ve kablosuz cihaz bulundurmayın, Cihazlarınızdan Blutooth’u kapatın.
  • Modeminize taktığınız fişi kontrol ettirin.

Wifi analyzer 2.4 te doğru çalışmadığını düşünüyorum. Tp link modemiyle çok kullanıcı var sıkıntı yaşayan wifi kanalı sabitlerseniz o modemden hiç verim alacağınızı düşünmüyorum ama deneyin işinize yararsa kullanırsınız. Kablosuz modunu only N yapın bant genişliği 20-40 mhz kalsın modemin etrafı açık olsun yere falan koymayın

1 Beğeni

Merhaba Hocam dediğinizi yaptım. Kanalı otomatik hale getirdim ve modunu sadece 11N olarak guncelledim. Sonuç aşağıdaki gibi oldu ve sorun devam ediyor.

*50mbps hızı bugün arayacaklar geçiş yapacağım

*Modemin etrafında sadece televizyon var kapatigim zamanda sorunlar devam ediyor ve bluetoothlar her zaman kapalı
*Modeme bağlanılan kabloyu (dsl tarafına) yenilettim.
*Piyasada çok fazla wi-fi analyzer uygulamaları var tavsiyeniz var mı?


*Buradan ne anlamam gerek şuan 3-4-5 kanallarında olan şey az önce 6-7-8 kanallarında vardı ve kanallim 7 idi. Kanalı 4 yaptım şuan durum fotoğraftaki gibi oldu
*Az önce baktığımda SNR değerini düşürmek ve artırmak hız düşürme, tesisat tamiri yapmak, ankastre kutusunda ki altyapıyı artırarak yapılır. SNR değeri nasıl 11 sabitlenir açıkçası göremedim(Eğer 192.168.1.1 yani modem ayarları ile ayarlanır diyorsanız sanırım benim modem de(TP-Link TD9970v3) olmuyor sanırım. O ayar Asus markalı Modemlerde oluyor.)
*Modemde yada modem ayarlarında sorun olduğunu düşünmüyorum bu 1.5 yıl aynı ayarlarla devam ediyorum sorun başka ama ne zaten sorunu çözsem sorun diye bir şey kalmaz.

Aslında bu konulardan anlayan bir arkadaş olsa (cevap veren arkadaşlar yanlış anlamazsın onlarda bu yorum için dahil) mesaj yoluyla mesaj atıp konuşsam çok iyi olacak çünkü mesajla kendimi ifade edemiyorum habire yazıyorum ama çoğu şeyi unutuyorum. Aynı şekilde geç yazışmalardan (bu genellikle benim tarafımdan kaynaklanıyor) dolayı konu dağılıyor.

Benimde wifi sorunlarım olurken bu sayfadaki ayarları kendi modemime ve evdeki cihazlara göre ayarladım. Burayı bira incele yine anlamadığın yer olursa sorarsın yine kardeşim

1 Beğeni

Belli ki, modeminizin sinyal çakışması anlık ve sürekli geçişgen muhtemelen çevrenizde modem veya türevi sinyal ileten-alan cihazların fazla olmasından kaynaklı.

Evet, modeminiz de SNR ayarı yok ve bu sebep ile Paketinizi 50mb’ geçerseniz bu sorun kalkar. SNR genel olarak Santral/Saha dolabı özellikle kapasite ile ilgili tabi, mesafelere göre veya paket kullanımlarına göre gerekenden düşük kalan SNR’de anormallik olabileceğinden İç/Dış Tesisat kontrolü yapılabilir.

Durumunuz modem kaynaklı değil. Modeminizi farklı bir oda veya en azından açık bir alan da kullanabilir misiniz? Ayrıca tesisatınız da zayıflama var iç hatta bir sorun bulunmadıysa dış hat kaynaklı bir problem, arıza kaydınızdan dış hattta yapılan kontroller sonucu değerler de değişim olmazsa Temsilciye: “Port değişimi talep ediyorum” diye belirtin.

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim. Makaledeki söylenenleri yaptım olmadı. Bugün yarın Telekom ekibi gelecek bakalım ne diyecekler gerçi daha önce de geldiler bana “Hızı düşürün altyapı bu kadar hızı kaldıramaz” dediler. TurkNet tarafı 75mbps altyapı olduğunu söyledi. Aynı şeyi tekrar edecekler büyük ihtimalle. İşte telekom ekibi ile TurkNet ekibini birbirleriyle konuşmasını saglayabilseydim müthiş olur da işte Turknetin müşteri hizmetleri bunu desteklemiyor illede Telekom ekibi gelecekmiş sorun yoksa bu sefer TurkNet ekibi gelecek iç tesisata bakacak. Bugün aradilar 75 mbps’den 50 mbps’ye ya da 35 mbps’ye düşürün dedim sistem onay vermedi. Artık bekleme moduna geçtim.

İlgilendiğiniz için çok teşekkür ederim. Yarın için destek ekibi gelmesini isteyeceğim bakalım ne olacak. Bugün Türk Telekom ekibi geldi hızı düşürün dedi. Yarın TurkNet tarafından arandigim zaman ilk önce 50 Mbps’lik paketi deneyeceğim olmazsa 35 Mbps’lik paketi de deneyeceğim olmaması durumunda TurkNet ekibini gelmesini istiyecegim ve Türk Telekom ekibini de çağırıp bakacağız ne olacak.

Bu yazdıklarım wifi kopması kopma ile ilgili.
Size cavabım farklı gelebilir lakin aynı modem tplink 9970 kullanıyorum ve bu modem OLDUKÇA eski ve problemli modem bana göre bence.ilk başlarda bende sorun yaşıyordum bu modemde ben uzun zamandır bu modemi en son yaptığım ayarlarda daha stabil ve randımanlı kullanıyorum.

Dhcb kapalı
Cihazlarda sabit statik baglantı.
11n
Kanal 13 bende az kullanıcı oldugu için bu kanal 13
Wps kapalı.niye dersen gereksiz çalışmasın cihaz bir eksik iş yapsın.
Wifi den aldıgım en yüksek telefonla 52 MB kadar.
İlk başlarda yaşadığım kopma olyını yaşamıyorum.
Buna ragmen arada sırada modemi açıp kapatmak durumunda kalıyorum.
Baglanılan cihazlarınız 11n destekli ise ve misafir kullanıcının olmuyorsa isterseniz bir deneyin

Android için programlar

1 Beğeni



Gerci sorununuz enterasan cihazdanmı modemdenmi karışık

Hocam ilginiz için teşekkür ederim.
*Ama anladığım kadarıyla şuan kullandığım internetin sorunu başka gelen Telekom ekipleri bana iki şey önerdi birincisi hızı düşür olmazsa binadan modeme gelen kabloyu değiştir dediler
*

Ekran görüntüsünde bulunan hat zayıflaması değerleri normal değil anladığım kadarıyla.

  • Sorun çözüldükten sonra hız konusunda sorun yaşarsam önerdiğiniz ayarları deneyebilirim. Ancak 1.5 yıllık 35 Mbps’lik paketi seçip hiç bir şekilde modem ayarları ile oynamadım her şey otomatikti yani sorunda yasamiyordum. Bakalım ne olacak?

Aslında cevabım benim özellikle hızda dalgalanma,wifi verimsizligi,hatta video izlerken takılmalar ve wifi kopmasına ve bu modelin modemin sorunlu proplemli oldugundan dolayı yazdım.
Umarım sorununuzu çözebilirsiniz.:+1: