VDSL hizmeti geldi ancak bir sorunum var

Bizimkinin de paket değişikliği 75 onaylayalım dedik hiç yoktan, çünkü seçenek varken neden olmasın dedim. 1 saat sonra şu sonuçlara bakın:


asd
interneti şansa kullanıyoruz herhalde? Ne oluyor anlamadım.

Eğer 75 Paketine geçiş yaptıysanız şu anda almanız gereken hızı alıyorsunuz ben bir sorun göremedim :man_shrugging:t2:

İlk destek kaydında ilk dsl bilgilere göre 100mb hız paketi alma çabası ile açmıştım, ancak dediler ki sizde gördüğünüz gibi “hızınızı altyapınızın desteklemediği maksimum hız olan 50 Mb hıza tanımladım.” gibi cevap aldık. Yorumlarda 100mb alabileceğimi desteklediler. Daha sonra yeniden destek kaydı açmıştım 100mb için bilgi alamadım, en sonunda paket değişikliği seçeneklerde 75mb olanı seçtim onayladım ve sorunsuz o hızı aldım, benim amacım dsl bilgisine göre 100mb hızı almak idi ve alamadık. Üst kattaki 100mb alamayacağımıza göre online işlemlerden paket değişikliği 75mb onayladık ve buradaki hız testi 52mb sabit idi, dslam var olduğunu düşündüm. Bizimkini de aynı şeyi yapalım hiç yoktan dedim 75mb diye burada 75mb hızı aldık. Yani, destek kaydı ayrı kafada, paket değişikliği ayrı kafada ve buna ek olarak yaptığımız işlemler şansa bağlı gibi bir şey oldu.

Siz bir destek kaydı oluşturup numarasını bana özel mesaj üzerinden gönderin ben çözüme ulaştırılması için ilgili birime göndereceğim.

2 Beğeni

Ben tam anlayamadım. TurkNet’te ayrı ayrı 50 lik 75 lik 100 lük paketler mi var? Tek fiyat var sanıyordum öyle değil mi şimdi?

Kusura bakmayın cevap veremedim. Dün EKPSS sınav vardı, biz 75 mb hıza razıyız. Bir gün paket değişikliğinde 100mb hız seçeneği gelirse, o zaman sorunsuz değişiklik yaparız. Geriye IPv6 gelmesini beklemek kaldı, o da sistem tam oturduğunda gelir umarım. Konuya yorum yapan arkadaşlar, ilginiz için teşekkür ederim.

1 Beğeni

Merhaba,
Estağfurullah ne kusuru, umarım sınavınız güzel geçmiştir :pray:t2: Siz bilirsiniz eğer bu konuda yardım almak isterseniz ben ve diğer moderator arkadaşlarıma istediğiniz zaman mesaj atabilirsiniz :hugs:

1 Beğeni

Merhaba @kodiak, öncelikle yüksek hızlar hattınıza tanımlandığı için sevindim. İsterseniz size 100 Mbps için yardımcı olmaya ve destek vermeye çalışabilirim.

Bana müşteri numaranızı özel mesaj üzerinden iletir misiniz?

1 Beğeni

Tüm kullanıcılarımızın ulaşabilecekleri altyapı hızları değişiyor. Değiştiği için yerleşik operatörün belirlediği ara paketler var. Bu paket hızları stabilite sağlıyor. Fiyat politikamız ile doğrudan bir alakası yoktur.

2 Beğeni

Daha önce iç tesisatı çoktan iptal etmiştik, çünkü bir sürü ek vardı ve 2 yıl oluyor sanırım. Bilgisayar teknik servis çağırıp dışarıdan bu kablo ile modeme kadar getirdi ve ucuna ek kablo yaptıktan sonra modem dsl girişine bağladı:



Bu kablolarda sıkıntı yoktur herhalde değil mi?

Bende o zamanında, ilk gördüğümde “telefon kablosu yerine cat6 kablo bağlayalım” demiştim, oda buna “bu internet kablosu” demişti. Sonra bunu bağlamışlardı. Bende emin değilim ne kablosu. Ama bağladıktan sonra gürültü değeri bir güzel artmıştı zamanında, adsl varken bağlamadan önce iç tesisat ile 10mb hız vardı, bağladıktan sonra 14mb hız geliyordu.

Bildiğin ttr kablo :joy: Yahu siz dinlemeyin öyle geleni vs. Alın dışı blendaj olan bir kablo (cat5-6) olabilir. Hatta TEK TARAFTAN OLMAK ŞARTIYLA !!! Kutudan dış blendajı bağlayın kutunun toprağına. Mis gibi ne etkilenir ne bir şey olur. Yapacağınız en kayıpsız bağlantıdır. Telefon kablosu vs bunlar eski artık kullanmayın… Sonra SNR düştü hat koptu

2 Beğeni

Evet öyle olmalı ama bir üst katımızda TurkNet abone başvuru yaptığında TurkNet’e bağlı çalışan dışarıdan cat6 kablo çekti ve ucuna ek bağladı. Değerler hemen hemen aynı ya da bizim ki sanki biraz daha iyi. :smile:
üst katın dsl bilgisi:


Üst katta 75mb hızı sorunsuz almaya başladı. Modem reset atarsak ikimizin gürültü değeri değişiyor olabilir. Yukarı vdsl bağlamadan önce bizim vdsl ile gürültü değer ilk fotoda gördüğünüz gibi 37 idi. Bu konuda bilgim yok.

1 Beğeni

Ne olursa olsun çevresel etkenlerden neredeyse etkilenmez. Kutu içinde bile 20cm alttaki regret’e çaksa düzgün bir çakma olmazsa etkileniyor dsl sinyallerii. Sonuçta en sıkıntılı 0-35mhz aralığında taşıman frekans. Allahtan yok artık pek ancak halk bandı bir telsiz olsa yakında seyredin değerleri :joy:

2 Beğeni

Cat6dan aşağısını evinize koymayın yenileyecekseniz… Cat7 ise fiber kablolara meydan okuyan türden kablodur. Buyrun size kablo kaliteleri

Doğrudur. iyi de bunlar ile uğraşmak zahmetli, çünkü kabloyu netten dış ortam bilmem hangisi %100 bakır vesaire, doğru olanı satın al ve bunu döşeyecek tecrübeli elemanı bul da, bul sıkıntı yani. Hani Online işlemlerde şöyle bir seçenek olsa TT elit hizmeti benzeri gibi ama online işlemler kısmında bulunsun kolaylık açısından örnek veriyorum:

Online işlemler > Evde Elit Teknik Hizmeti

Genel Arıza tespit etme: (Fiyat)
Ankastre ve modem arası kablo yenileme: (Fiyat)

Yani buna benzer bir şey olsa iyi:

Neden böyle bir öneri veriyorum? Çünkü destek kaydı açıp bazen temel bilgisi yetmediği yerde yanlış yönlendirme veya tartışmalar vesaire olabiliyor. Ya da bu konularda bilgisi olmayan acemi internet aboneler veya destek kaydından sonradan oluşan sorunlar umduğunu bulamayıp başka operatöre geçişlerin önünü geçmek açısından vesaire bence sağlıklı olur. Yani kimisi bunlara vakit ayıramaması veya zahmetli olduğu için vesaire bunun önüne geçmek amacıyla Online İşlemler seçeneği ile Evde Elit Teknik Hizmeti satın alınır ve fiyat ne çıktı ise aboneye fatura yansıtarak ödenir. Eğer ki bir durumdan dolayı düzeltilemez bir sorun varsa, o ekipler durumu anlatır. Her iki tarafta bilgi sahibi olur. Böylece çözüm süreci bir sonraki seviyeye geçerek sorunu olan internet abone sahibi buna göre adım atacağını düşünüyorum.

1 Beğeni

İstanbul’daki arkadaşlar için evine elektrikçi arıyorsa Büyükçekmece de arkadaşım var. Bulunduğunuz yere gelip iş yaparlar mı bilemem ama denemek isterseniz özelden yazın telefon numarasını vereyim.

İşte bu noktada kişisel ve bölgesel sorunlar geliyor. Yani yerleşim yeri kırsal bir alan, kasaba. İşitme engelli sesli iletişimde kurmakta zorlanan biri veya internet ile bilgi sahibi olmayan aboneler, normal bir elektrikçi çağırıp kalitesiz ve yanlış işlemler yapılması gibi durumların önüne geçilmesi için öyle bir öneri vermiştim, yani imkanı olmayanlar Online İşlemlerde Evde Elit Teknik hizmeti ile kolay işlemler yapabilesinler diye.

1 Beğeni

Çok teşekkür ederiz. Sizlerin yardım ve destek sayesinde 88mb hız alabiliyoruz. Bu arada @caner yorumda tam söylediği gibi 88mb hız kadar alabiliyoruz, kendisi de çok güzel bir noktayı tutturdu. İyi ki varsınız, sorun çözüldü.


5555
Bu dsl değerler ile bir kopma durumu yok her şey stabil. Online oyun açık iken stres testi dahi yaptım, internet kopma durumu ya da oyundan düşmedi:

1 Beğeni

Bu süreçte göstermiş olduğunuz anlayışınız için ben size çok teşekkür ederim. Her zaman kullanıcılarımıza yardımcı olabilmek ve destek verebilmek için buradayım :pray: İyi ve sorunsuz kullanımlar dilerim @kodiak :pray:

1 Beğeni