Vdsl e geçince hızım düştü

Merhabalar arkadaşlar.
Yıllardır türknet adsl müşterisiydim.
8 gün önce vae üzerinden VDSL e geçiş yaptım.
Hat bağlandıktan sonra hızım 1.5-2 Mbps düştü. Arıza kaydı oluşturduğum da arızanın altyapısal kaynaklı olduğu söyleniyor. Türk Telekom şu tarihte sorunu çözeceğini söylüyorlar. 3 tür ertelenen bu tarih en son ayın 4 ü olarak güncellendi. Böyle bir sorun ile daha önce karşılaşan veya nasıl çözüleceğini bilenler var mı ?
Teşekkürler.

1 Beğeni

Modeminizin markası ve modeli nedir?

Modemin arayüzünden DSL değerlerinizi bizimle paylaşma şansınız var mı?

ZYXEL VMG3625-T50B

INP downstream: 36880
INP upstream: 15529
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: ATM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 2988 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 113 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :8 min, 58 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 8.3 dB
output power upstream: 11.3 dbm
attenuation downstream: 12.0 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 8.8 dB
output power downstream: 19.4 dbm
attenuation upstream: 39.1 dB

Saha dolabına olan mesafeniz ne kadar?

tahmini 100 metre yazıyor internetten ölçüm yaptığım da. Ama daha yakınım

100 metreye göre zayıflama değeri yüksek TT ekiplerinin altyapı arızasını düzeltmesini bekleyiniz bir düzeldikten sonra zayıflama değeri gene çok yüksek çıkarsa iç hattı kontrol ettirmenizi öneririm.

2 Beğeni

resim_2021-10-03_165350
modem arayüzünden hala benim adsl sinyali aldığımı gösteriyor.
Birde ben adsl hatta iken bir sorun yoktu türk telekomun çıkardığı yeni uca bağlandıktan sonra bu sorunu yaşamaya başladım.

Merhaba, çalışma esnasında farklı bir porta alınmış olabilirsin ve ayrılan portta veya kabloda ya da ayrılmadıysan mevcut portun da sorun olduğu için değerlerin, tabiri caizse “cortlamış” durumda. Merak etmeyin. Baran’ın dediği gibi kontrollerin olması gerekiyor…

1 Beğeni

Bilgilendirme için teşekkürler.
Son olarak bu sorun 10 gündür devam ediyor. Daha ne kadar sürer bir fikriniz var mı ?

Net bir şey diyemem; bölgesel yoğunluk olabilir, işlem sürecine kadar etkileyebilir bu durum.
OİM de gelen, Temsilciye ait son 2 mesajı görebilir miyiz?
Özelden abone numaranızı alabilir miyiz?

2 Beğeni