VDSL deyip ADSL hizmeti vermek

Diğer firmada taahhüdüm bitiyordu ve Türknetteki paketlere bakmak istedim. Alabileceğim hız bir baktığımda 16 bir baktığımda 35 hatta 10 lira daha ek para verirsem 75 civarlarında görünüyordu. İlk telefon görüşmemde 16 alabileceğim söylendi, bu durumu anlattığımda altyapı falan dendi ben de 16lık bir hızı zaten aldığımı bu hızla firma değiştirmeyeceğimi söyledim. Daha sonra tekrar kontrol ettiğimde yine 35 gördüm ve firmayı aradım. 35 mbpslik hız alabileceğimi altyapımın müsait olduğunu söylediler. Kesin olarak alıp alamayacağımı sorduğumda sorun olmadığını söylendi ve Özgür35 tarifesi verilerek kaydım başlatıldı. İnternetim bağlandığından beri ADSL hizmeti alıyorum (max 9mbps hızlarda). Bu durumla ilgili şikayet kaydı oluşturduğumda port dolu diye aradılar ve ben bana taahhüt edilenin 35 olduğunu ve sözlerinin yerine getirilmesini aksi takdirde hiç beklemeden firma değiştireceğimi ilettim. Tamam VDSL’e geçişinizi yapacağız dediler daha sonra yine bir maille portlar dolu 10-15 günde bir talep edin diyorlar. Bu nasıl bir çözüm? Eğer port kalmama ihtimali varsa rezerve edin. Rezerve etmek gibi birşey mümkün değilse kayıt esnasında böyle bir durumun olabileceğini belirtip onay alın. 10-15 günde bir benden talep beklemektense sıraya yazıp boşluk olunca geçişi sağlayın. Aynı paraya hızda dalgalanma olmadan hizmet alıyordum ve sorunum olduğunda anında muhattap buluyordum. Boş yere hem dengesiz hızda bir internetim hem de sorunum olduğunda iletişim kuramayacağım bir internet sağlayıcım oldu. Sorun kısa sürede çözülmezse hız ve parası ne olursa olsun firma değiştireceğim.

Selçuk Bey, port rezerve etme yada sıraya yazma gibi bir durum yok. Extranet altyapı sorgulama yazıp adresinize 2 3 günde bir sorgulama yapın port durumunu boş olarak gördüğünüz zaman kayıt oluşturun. Siz talep etmezseniz aksi halde rezerve işlemi olmayacaktır.

ben 2 aydır vdsl kullanıyorum hattımı adsl çevirdiler bi anda şimdi port varsa vdsl çevirebiliriz diyorlar :D:D:D

Mehmetcan bey ben de bundan bahsediyorum. Eğer rezerve etme gibi bi durum yoksa bu demektir ki benim geçiş başvurusu yaptığım tarihte vdsl hizmeti alabiliyor görünürken geçişim gerçekleştiğinde portlar dolu olduğundan bu hizmeti alamayabilirim. Ben de diyorum ki madem böyle bi ihtimal var geçiş başvurumu alırken bunu belirtmeliler. Burda detaylı olarak bahsetmedim ama iki görüşme yaptım geçiş öncesi ve tekrar tekrar böyle bir durum var mı kesin 35 alıyor muyum diye sordum (forumlarda bu hizmeti alacakları söylendiği halde alamayanlar olduğunu okumuştum bu yüzden ısrarla sordum). Buna rağmen net bilgi verilmedi. Bana bu bilgi verilseydi şansımı deneyeyim vdsl alana kadar da adsl ile idare ederim derdim. Ama ısrarla sormama rağmen bu bilgiyi alamadım.

Ayrıca şunu da belirteyim. Tamam anladım port ayarlamak türknetin elinde değil, port rezerve de edemiyor. 10 günde bir bakın tekrar talep gönderin nasıl bir çözüm. 10 güne varmadan 9. gün yine port dolabilir veya benim talebim gerçekleşene kadar yine port dolabilir (taleplere anında cevap verilmiyor sonuçta). Tamamen işimiz şansa kalmış

Garantisi verilmezse hizmeti almayacağınızı söyleseydiniz keşke Selçuk Bey, eksik bilgilendirme yapılmışta olabilir.

Her gün bakın bence. Çünkü port bilgisi anlık değişiyor.

Aslında buraya sorunu çözmek için yazmadım. Firmanın verdiği sözü tutmadığını düşünüyorum bu sebeple firmayı da kesinlikle değiştireceğim. Buraya yazmamın amacı bu firmaya geçmeyi düşünen arkadaşlar bu durumu bilsinler istedim. Söz verilen hızı alamadım, önerilen çözüm yolları bence çözüm bile değil sadece şansa bir deneyiş ve sorunumu çözmek için aramıyorlar bile sadece chatleşiyoruz ve sürekli aynı şeyler yazılıp çözüm bulunmuyor. Firmayı eleştiren arkadaşları dinlememiştim hata etmişim geçiş düşünen arkadaşlar eleştirileri dinlesinler. Ben sorunuma çözüm bulunmyacağını düşünerek firma değiştiriyorum çözüm arayan arkadaşlara kolay gelsin

Sizin kararınız, kararınıza saygı duyuyorum. Iyi günler dilerim.