VDSL bağlantı verilmiyor

Selamlar,

6 aydır TurkNet abonesiyim. 06.01.2021 tarihine kadar VDSL bağlantı ile yaklaşık 18mbps download 2 mbps upload ortalama hız alıyordum. Bu tarih itibariyle yani bir aydan fazladır bazı günler bağlantım tamamen kesildi kalan günlerde ise hızım 4 Mbps download 0.5 mbps upload civarına düştü. Bu süreçte günlerce öğretmen olan eşim uzaktan eğitim derslerine gitmekte sorun yaşadı. Destek kayıtlarında 3 defa eve ekip gönderildi ve iç hat kaynaklı sorun olmadığı üç defa da onaylandı. TurkNet şimdi de altyapımın desteklemediğini iddia ediyor. Modemim zyxel vmg8623-t50b VDSL kurulum yaptığım halde VDSL verdiklerinde modem buluşmuyor. DSL ışığı yanmıyor. Yalnızca ADSL alabiliyorum. Bu durum bahsettiğim tarihte yaklaşık yarım saatlik internet kesintisi ardından başladı ve hiç düzelmedi.

O zamandan beri açık olan ve çözüme halen ulaşamamış teknik destek numaram : 40318399

Modem hat değerlerinizi paylaşırmısınız?Kontrol ederek size bilgi verelim.
Bağlı olduğunuz portun değişmiş olma ihtimali var.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A

TPSTC type: ATM TC

near-end interleaved channel bit rate: 4742 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 464 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 103592
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 788
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 1588
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 46
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :1 day, 2:03, 36 secs
DSL activetime :0 min, 13 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.7 dB
output power upstream: 11.3 dbm
attenuation downstream: 28.6 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 8.0 dB
output power downstream: 19.6 dbm
attenuation upstream: 32.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 04 45 66 46 66 67 77 76 66 77 76 66 66
tone 32- 63: 02 23 43 44 54 35 45 55 55 56 66 67 67 67 77 66
tone 64- 95: 66 67 67 60 66 77 66 56 66 66 65 66 66 65 45 66
tone 96-127: 56 65 66 65 35 56 55 55 56 65 54 55 55 56 55 55
tone 128-159: 65 45 55 55 55 55 55 55 65 65 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 192-223: 54 54 55 55 55 45 55 55 55 44 44 55 54 44 45 54
tone 224-255: 44 44 44 44 44 44 44 44 44 44 34 44 44 44 44 44
tone 256-287: 44 44 44 44 44 44 44 44 43 33 44 34 43 44 43 33
tone 288-319: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33
tone 320-351: 33 23 22 22 02 22 22 22 22 12 22 32 23 33 32 20
tone 352-383: 32 22 32 22 32 22 02 22 22 22 21 22 20 23 23 32
tone 384-415: 23 20 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

28.6 db hat zayıflaması görünüyor bu değer ile VDSL almanız mümkün değil gibi. Extranet veya gibirnet üzerinden adresinizin altyapı değerini kontrol eder misiniz? Ayrıca TurkNet sitesi üzerinden karşı dairenin adresini sorgular mısınız?

ADSL 13 Mbps altyapı görünüyor. Yalnız belirttiğim gibi 6 ocağa kadar VDSL bağlantı ile 18 - 2 Mbps hız alıyordum. Ne olduysa 1 saat içinde oldu. Aslında şuan aldığım hızla işlerimi halledebilsem gene uğraşmak istemiyorum. Ama şuan 4 Mbps download 0.45 Mbps upload alıyorum. Zoom üzerinden ders bile yapamıyoruz.

Destek kaydı açtınız ise oradan gelecek cevaba göre aksiyon alın. Ayrıca aktif altyapıda mısınız yani yapa da mısınız?

Aktif altyapıdayım. Galiba Türk Telekom portumu değiştirdi. Eve gelen eleman “abi senin bu sorun çözülmez. Türk Telekom bilerek bizim müşterileri kötü porta bağlıyor. Sen destek kaydı açınca da bağlantılar doğru mu diye kontrol ediyor sadece dedi. Sen Türk Telekoma geç dedi.”

Destek kaydından bir ayı geçmesine rağmen sonuç yok. Söylenilen şey “herhangibir arıza yok.”

Aktif altyapıda iseniz ( online işlem merkezi üzerinden hizmetler kısmından paket ismine bakabilirsiniz) direkt santral üzerinden hizmet alırsınız ve bu mesafe arttıkça size hız düşüşü olarak geri döner. Yakın mesafelerde ise Yapa tadından yenmez. Sonuç olarak eğer diğer iss lerin sorgulama sitelerinde yüksek hızlar çıkıyor ve siz yapa da iseniz vae için geçiş talep edebilirsiniz destek kaydı açarak.