6 aydır TurkNet abonesiyim. 06.01.2021 tarihine kadar VDSL bağlantı ile yaklaşık 18mbps download 2 mbps upload ortalama hız alıyordum. Bu tarih itibariyle yani bir aydan fazladır bazı günler bağlantım tamamen kesildi kalan günlerde ise hızım 4 Mbps download 0.5 mbps upload civarına düştü. Bu süreçte günlerce öğretmen olan eşim uzaktan eğitim derslerine gitmekte sorun yaşadı. Destek kayıtlarında 3 defa eve ekip gönderildi ve iç hat kaynaklı sorun olmadığı üç defa da onaylandı. TurkNet şimdi de altyapımın desteklemediğini iddia ediyor. Modemim zyxel vmg8623-t50b VDSL kurulum yaptığım halde VDSL verdiklerinde modem buluşmuyor. DSL ışığı yanmıyor. Yalnızca ADSL alabiliyorum. Bu durum bahsettiğim tarihte yaklaşık yarım saatlik internet kesintisi ardından başladı ve hiç düzelmedi.
O zamandan beri açık olan ve çözüme halen ulaşamamış teknik destek numaram : 40318399
=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.12.0_A_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.992.5(ADSL2PLUS)
Annex Mode: ANNEX_A
TPSTC type: ATM TC
near-end interleaved channel bit rate: 4742 kbps
near-end fast channel bit rate: 0 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 464 kbps
far-end fast channel bit rate: 0 kbps
28.6 db hat zayıflaması görünüyor bu değer ile VDSL almanız mümkün değil gibi. Extranet veya gibirnet üzerinden adresinizin altyapı değerini kontrol eder misiniz? Ayrıca TurkNet sitesi üzerinden karşı dairenin adresini sorgular mısınız?
ADSL 13 Mbps altyapı görünüyor. Yalnız belirttiğim gibi 6 ocağa kadar VDSL bağlantı ile 18 - 2 Mbps hız alıyordum. Ne olduysa 1 saat içinde oldu. Aslında şuan aldığım hızla işlerimi halledebilsem gene uğraşmak istemiyorum. Ama şuan 4 Mbps download 0.45 Mbps upload alıyorum. Zoom üzerinden ders bile yapamıyoruz.
Aktif altyapıdayım. Galiba Türk Telekom portumu değiştirdi. Eve gelen eleman “abi senin bu sorun çözülmez. Türk Telekom bilerek bizim müşterileri kötü porta bağlıyor. Sen destek kaydı açınca da bağlantılar doğru mu diye kontrol ediyor sadece dedi. Sen Türk Telekoma geç dedi.”
Destek kaydından bir ayı geçmesine rağmen sonuç yok. Söylenilen şey “herhangibir arıza yok.”
Aktif altyapıda iseniz ( online işlem merkezi üzerinden hizmetler kısmından paket ismine bakabilirsiniz) direkt santral üzerinden hizmet alırsınız ve bu mesafe arttıkça size hız düşüşü olarak geri döner. Yakın mesafelerde ise Yapa tadından yenmez. Sonuç olarak eğer diğer iss lerin sorgulama sitelerinde yüksek hızlar çıkıyor ve siz yapa da iseniz vae için geçiş talep edebilirsiniz destek kaydı açarak.