Upload hızım almam gerekenden çok düşük

Arkadaşlar merhaba. TurkNet’e yeni geçiş yaptım geçiş yapalı 1 ay kadar oldu ve bu süreç boyunca upload hızım almam gerekenden çok düşük ve bu düşüklük oyunlarda aşırı ping sorununa neden oluyor. upload hızım nadir 4-7mbps arasına çıkıyor ve öyle olduğu zaman oyunlarda aldığım ping normale dönüyor.


modeme gelen değerler böyle.


speedtest değerlerim de böyle. 1 aydır ne ben ne de TurkNet bu sorunu çözebildi. 3 defa ekip gönderildi boş bakıp modeme gelen hız normal diyip gittiler. bıktım usandım lütfen yardımcı olur musunuz

Modeminizin Qos ayarlarını kontrol ettiniz mi?

evet kapalı halde

Selamlar @Aphenon, değerlerinizi kontrol ettiğimde şu an bir sorun görünmüyor. Teyit eder misiniz?

image


Sonuç böyle

Tekrar selam, modeme ulaşan değerlerde bir sorun görünmüyor;

image

Bu durumda sorunun test yaptığınız cihazlar ile alakalı olması yüksek ihtimal. Testi kablosuz yapıyorsanız kablolu olarak yapmanızı ve farklı cihazlarla test etmenizi rica edeceğim.

ve ayrıca download değerim sürekli aynı çıkarken upload değerim neden sürekli farklı? 5 adet farklı farklı modemler denedik hepsinde sonuç böyle. hepsinde oyunlarda paket kaybı yaşıyorum. oturduğum bölgede altyapı çok kötü durumda binadaki ankastreye gelen kablolar bile rezalet durumda. ama sorun bende gösteriliyor uğraşmıyor kimse. hele ki şunu çok iyi anladım TurkNet 'e gigafiber olmadan geçilmez. aşırı sorumsuzlar.

kablosuz da kablolu da aynı. test için birisini gönderdiler kendi modemi ile test ettik sonuç gene aynı. arkadaşımdan modem temin ettim sonuç gene aynı. ankastreden evime cat6 kablo çektirdim sonuç gene aynı. ne yaptıysam/yaptıysak sonuç sürekli aynı. oyunlarda sürekli paket kaybım var. upload değerim sürekli değişiyor 1mbps üzerine zor çıkıyor. TurkNet desen sorunu modemimde buluyor hiç bir şey yapmıyor klasik çözümler sunuyor. 5 farklı modem ile test yapıldı sonuç gene aynı çıkıyor ama ne hikmetse halen sorun benim modemimdeymiş.

Selamlar, destek kaydınızı inceledim. Sorunlarınızı ve durumunuzu ekiplere aktardım. Öncelik ve hassasiyet talep ettim. Konuyu takip edeceğim.

1 Beğeni

Aynı sorun cumartesi 14:30 itibari ile bende de başladı, hat değerlerim çok iyi farklı modem ve cihazlar da da denedim sorun çözülmedi. destek ekibi turktelekoma yönlendirdi problemi ama şu ana kadar bir degişklik olmadı. upload 0.50>0.10kb arası. 1mbit bile görmüyorum. download da 10 ile 20 mb arası devamlı degişken .

===========================================================================
VDSL Training Status: Showtime
Mode: VDSL2 Annex B
VDSL Profile: Profile 17a
Traffic Type: PTM Mode
Link Uptime: 0 day: 2 hours: 27 minutes

   VDSL Port Details       Upstream         Downstream
           Line Rate:      6.200 Mbps       35.900 Mbps
Actual Net Data Rate:      6.143 Mbps       35.839 Mbps
      Trellis Coding:         ON                ON
          SNR Margin:       31.0 dB           29.6 dB
        Actual Delay:          0 ms              0 ms
      Transmit Power:        1.9 dBm          14.5 dBm
       Receive Power:        1.4 dBm           6.8 dBm
          Actual INP:        0.0 symbols       0.0 symbols
   Total Attenuation:        0.3 dB            7.6 dB

Attainable Net Data Rate: 38.667 Mbps 103.772 Mbps

  VDSL Band Status    U0      U1      U2      U3      D1      D2      D3

Line Attenuation(dB): 1.9 9.7 11.0 N/A 6.4 9.5 14.3
Signal Attenuation(dB): N/A 9.6 10.7 N/A 6.4 9.5 14.3
SNR Margin(dB): N/A 31.0 0.0 N/A 29.6 29.6 29.7
Transmit Power(dBm): N/A - 9.6 1.4 N/A 12.4 8.0 6.6

2 aydır sorunumu çözemediler benim. Modeminizde sorun var diyip geçiştiriyorlar. Şimdi de oyunlarda paket kaybı başladı bunu da anlattım. Hat üzerinde paket kaybı yok dediler. TurkNet 'e geçtiğimden beri illallah ettim gerçekten.

Bana yeni modem bile aldırdılar, elektrikçi çagırdım ücret ödedim ve bu şeylerin hepsinin parası cebimden çıktı. sonuç = sorun bende degilmiş.

Turktelekom saha ekibi geldi, hat degerleri iyi, telekom ekibi telefonda merkez ile konuşuyor, merkez = hat degerleri çok iyi diyor, saha görevlisi , sokaktaki kutudan kendi modem sistemi ile bakıp problem var diyor. problemi çözdüler kendilerinden kaynaklı imiş, ama TurkNet destek ekibi turktelekomun ekiplerini bile dinlemiyor ve bana diyor apartman tesistaınızda problem var. turktelekom ekipleri ile görüşmüşler ,
sonuc:
TurkNet arıza aparmanızda diye ısrar ediyor,
turktelekom saha ekipleri = arıza sizden degil bizden diyor.
Bu nasıl bir sistem anlamadım.

Bende elektrikçi çağırdım yeni kablo çektirdim. Bir sürü para harcadım halen sorunu bulamadılar. Kendi modemime suç atıyorlar gönderdikleri kontrol elemanı test modemi ile test ediyor aynı sorun çıkıyor ama halen sorun sizde diyorlar

Ben anladım gigafiber olmadan TurkNet 'e geçmek anlamsız. Sorunlara çözüm bulamıyorlar. Bir çok şikayette gördüm kullanıcıların üzerine atmışlar sorunu hep. En son bana 2 ekip ile soruna bakacaklarını söylediler aradan 2 3 gün geçtikten sonra klasik çözümleri önerdiler. Söyledikleri şeyleri de yerine getirmiyorlar.

şu fotografı görüp hala iç tesisata problem var demeleri insan çıldırıyor işte . iç tesisat 1 metre :slight_smile:

1 Beğeni

İç tesisat problemli diyen de telekom un saha ekibi. TurkNet size onlardan aldığı bilgiyi aktarır. Bana kalırsa sorun TT nin dolap veya santralde ki cihazlarında. Tesisat veya hat değerlerinde hiç bir sorun yok.

Sorun bunlar degil aslında , sorun TurkNet müşteri hizmetlerine anlatamadıgım olay şu.
turktelekom saha ekibi problemin saha dolabından veya santraleden olduğunu bana söylüyor. saha ekibi ile konuşmam saha dolabının dibinde oluyor ve bölgede bu problemin olduğunu bana bildiriyor. bende TurkNet destek ekbine aramızda geçen turktelekom saha ekbinin söyledigi bilgiyi aktarıyorum.

bu yazışmadan sonra hala ısrarcı bir şekilde TurkNet destek ekibi , ekip gönderelim problem apartmandan diyerek olayı kabul etmiyor.

Bu problemleri hızlı bir şekilde çözmek için de bir çok test pingploter, tracert , aparman tesisatı gibi resimler paylaşıyorum . orda 1 metre kabloyu görmelerine ragmen bu fotograflardan sonra bile . hayır problem apartman tesisatınızda demeleri insanın canını sıkıyor.

Copy / Past cevaplar veriliyor sadece , çözüm odaklı bir müşteri destek yok (ticketlara il cevap verenler için söylüyorum)

bu arızalar bittikten sonra ping problem başladı bende bunun üzerinde arızam düzeldi ama yurtdışı çıkışında aşırı ping var diye pingploterdan aldıgım testleri gönderdim. ping seviyesi 500ms
Aldığım cevap, hala iç tesistanızda problem var isterseniz ekip gönderelim. yani bir türlü problemin TurkNet kaynaklı olduğunu anlatamıyorum.

Turktelekomca olan arızalar beni ilgilendirmez, ben hizmetü turknetten alıyorum ödemeyi TurkNet 'e yapıyorum. kimin altyapasını kullandıgı da beni ilgilendirmez. çözümü TurkNet yapacak.

Bir arıza durumunda gerçekten kulaktan kulaga oynu oynar gibi iş yapılıyor. ben > TurkNet > turktelekom , sonra aynı işlemin tersi. arızalar olması gereken sürenin üstünde çözülüoyr böyle 3 lü bir step oluştugundan dolayı.

Valla beni de dün aradılar benim yardıma yazmam sonucu. Bu sefer de bilgisayarımda sorun buldular. Neymiş bozuk olabilirmiş. 15 senedir kullandığım bir kere olsun pc sonucu internet ile ilgili sorun yaşamadım bunu da telefondaki şahısa söyledim bana halen siz bir bilgisayarcıya götürün demesi türknetin ne kadar ilgili olduğunu gösterdi zaten. 7 yaşımdan beridir pc ile yetişen birisiyim bana akıl veriyorlar. Hiç bir şeyi kabul etmiyorlar varsın olsun kullanıcı hatalı. TT nin gönderdigi eleman zaten hiç bir şey bilmiyor. Modem arayüzünden değerlere bakıp bir şeyler zırvalayıp gidiyor. Ben kendim türknetten daha çok uğraştım ağ bilgim olmadığı halde. Şimdi benden bilgisayarımı başka bir yerde deneyip sonucunu paylaşmamı bekliyorlar. Oyunlarda paket kaybı yaşıyorum diyorum bana oyun sunucusuna ping testi yapın öyle işleme alabiliriz diyolar. Oyunun ekranında kocaman kırmızı bir şekilde paket kaybı yazıyor zaten bunu paylaşıyorum kabul etmiyorlar. Bu türkneti öven kişiler gigafiber kullanan kisiler.