Turknet'in 240 saat bekletmesi

09.12.2021 tarihinde internetim gitti,
00.00 ile 10.12.2021 saat 06.00 arası kopmalar olabileceği 06.00 dan sonra internetin geleceğini aksi halde destek kaydı oluşturabileceğim söylendi.
Belirtilen saat geçmesine rağmen internete erişimim yoktu yani dsl ışığı yanmıyordu.
Telekom ekiplerini gönderdiler ve 24 saat içerisinde gelicek dediler.
10.12.2021 15.00 civarı ekipler geldi kabloları kontrol ettiler ve bir problem olmadığını söylediler.
Durumu destek kaydından bildirdim.
11.12.2021 de kontrol ediyoruz diye beklettiler.
Bugünde bana 09.12.2021 ile 19.12.2021 arası planlı çalışma olucak diye bilgi verildi.
24 saat bekleyecekken 240 saat mi bekleyeceğim, zaten 3 gündür bekliyorum ve internete bağlanamıyorum.
Benim anlamadığım telekom çalışanları kablolarda problem yok sinyal geliyor diyor. TurkNet bu açık olan sinyali göremiyor mu?
Uygulamada da teknik bilgiler kısmında offline olarak görünüyorum. Bir sigortayı attırdı da adamın keyfinin gelmesini mi bekliyorum anlamadım. Benzer bi durum yaşayan var mı?

Merhaba ben ayın 2 sinde arıza kaydı açtım bugün oldu daha bir sonuç yok şuan.

Öncelikle yaşadığınız durum için üzgünüm. Vae altyapısın da TurkNet’in yapabileceği işlemler kısıtlı. Daha doğrusu TurkTelekom altyapısı kullanan tüm ISS’lerin yapacağı işlemler kısıtlı ve yapabileceği şeyler bellidir. Yani sinyalin gelip gelmediğini TurkNet görebilir. Hattınıza, dslamınıza uzak dan tanımlamalara müdehale edebilir. İlk önce bunu benimsemek lazım. Biraz daha açmamız gerekirse işler şu şekil de yürür. TT bir arıza veya çalışma yapacaksa kendi altyapısında bulunan müşterilerine ve diğer ISS’lere bunu bildirir. TurkNet’ de bunu bilgi notu olarak OİM’e düşer. Arızanın veya çalışmanın boyutuna göre tahmini bir süre verilir. 24 saat, 2 saat, 2 gün gibi. Bu zaman dilimin de bu arıza çözülebilir veya daha kısa sürede çözülebilir, süre uzayadabilir. Duruma göre süre güncellemesi atılır. Yani VAE altyapısın da sizi bekleten TurkNet değil TURKTELEKOM’dur. Gelelim TT nin çalışma mantığına. Bölge bölge, ekip ekip bu durumun değişmekte olduğunu belirteyim öncelikle. TT saha ekipleri arıza durumun da bilmediği veya çözüm bulamadığı şeylerde genelde zaman kazanmak için böyle yalanlar söyler. Suçu genelde karşı ISS e atmaya bayılırlar. Gelen saha ekibinin çalışma dan haberi yoktur, işini takip etmemiş olabilir. Sinyal geliyor diyip geçmiş olabilir. Her gelen sinyal de internet olacağı anlamına gelmiyor. Sinyal gelebilir ama TT sistemse çalışma olabilir. Tanımlama sistemlerinde arıza olduğun dan internet erişimin olmayabilir de yani.

Ben 12 Kasım’dan beri bekliyorum halen çözüm yok umarım @Nefeskar’ın sorunu bizimkine dönmez çözülür.

Dediğin doğru ama şöyle bir durumda var eğer mağdur olan müşterinin elinde telekom kanaklı veya sorumluluğunda bir arıza olduğuna ait bir kanıt varsa bilir kişi raporu gibi Telekoma yaptırım uygulama yetkiside TurkNet in elinde mevcut eğer bilir kişi raporuna olduğu halde arızaya müdahale etmez ise TurkNet konuyu BTK ya taşır yani bunun gibi yaptırım uygulayabilir yeterki istek olsun.

Beni simdi aradılar, binaya kadar olan sinyalde sorun yok dediler. Üst katımdaki interneti kullanabiliyor yani, o da TurkNet.
Dediler ki iç tesisatta problem olabilir ekip gönderelim. Ben problem olacağını zannetmiyorum çünkü binaya duvarın içinden geliyor o kablonun zarar görme olasılığı yok yine de gönderin dedim. Geldikleri zaman internetim aktif olana kadar bırakmayacam adamları :laughing:
Bugün pazar ama gelirler mi bilginiz var mı?
Başka bi gelişme olursa yazacağım.

10 gün bekleyen kardeşim, geçmiş olsun telefondan internet kullanmak çok pahalı hayat aldı başını gidiyor. İyi ki TurkNet var. Gerçi yılbaşından sonra zam bekliyorum onlarında yapacak birşeyleri yok yani.
Türk Telekom tek el olmasaydı keşke.

Ben teknik anlamda en ufak destek alamadım tamamen kendi imkanlarımla iç hattı kontrol ettirdim sorun çıkmadı. Dış hat içinde direkten ölçüm istedim yapıldığı söylendi fakat sorun halen çözülemedi umarım senin sorunun çözülür.

Olayı tekrar özetleyeyim.
Dış hatta sorun yok dendi.
TurkNet iç hatta problem olabilir diyince, aklıma takıldı.
Modeme bağlı 2 yıldır çalışan gri telefon kablosunu değiştirdim başka telefon kablosu taktım.
Dsl ışığı geldi…
şaşkınım.

1 Beğeni

Merhaba @Nefeskar, arkadaşlarımın dediği gibi sorununuz iç tesisatta çıkacak sanırım :frowning: Kablonuzu değiştirirken bir hata yapmış olabilirsiniz. Kablonuz kaliteli olmaya bilir… Bunlar hep bu sorunu doğurabilir.

İsterseniz ekiplerin gelmesini bekleyin. Bana da özel mesaj üzerinden müşteri numaranızı iletin. Ben elimden geldiği kadarıyla size bu süreçte yardımcı olmaya çalışayım.

1 Beğeni