Özel sektörde özel bir firmada müşterilerimize modem kurulumu desteği sağlamaktayım uzak bağlantılar ile ilgili. Hattımda Tplink TD-W9970v3 modemde DSL internetimi sonlandırdığımda santral üzerinden ses paketleri alış verişini yapamıyorum. Modem kaynaklı problem olduğunu düşünerek test amaçlı yedek modem Extra DSL ile test ettim aynı sorun devam etmektedir sabit ipim olmasına rağmen
Aşağıdaki test ettiğim çalıştığını gördüğüm denemeler.
Test1: Keenetic Extra DSL cihazımdaki WISP özelliğini kullanıp telefonumun internetini modeme verdiğim zaman santral üzerinden ses paketleri alış verişini yapabiliyorum(modemlerimde sorun olmadığını gösterir)
Test 2: Bilgisayarıma telefonunun internetini hotspot yaparak bağlantı verdiğimde santral üzerinden ses paketleri alışverişini yapabiliyorum sorun yok
Test 3: Keenetic Extra Dsl ve Tplink TD-W9970v3 modemlerimde VDSL internetimi sonlandırıp farklı bir ağa VPN yaptıp o vpnden internete çıktıpımda santral üzerinden ses paketleri alış verişini yapabiliyorum
VPN bağlantısı,Hotspot veya farklı bir internet ağı ile sistemi kullanmak istemiyorum TurkNet altyapısında bu sorunu çözümlensini istiyor vpn hotspot bağlantısını olmadan çalışması gerekmektedir.
Hızlı çözümlenmesi ile ilgili TurkNet online işlem merkezien gerekli bilgilendirmeyi yapmam rağmen 1 haftadır sorunum ile ilgili gelişme kaydedemedik ve bugun aradıklarını bildiriyor evet aradılar telefonu açtım 19 saniye hatta bağlı kalmam ragmen müşteri hizmetlerinden ses alamadım ve görüşme karşı taraftaki kişi tarafından kapatılmış kaydımada ulaşamdık sizlere denilmiştir.
hattımda sabit ip değişikliği yapıldı sadece ve çözüm olmadı konu ile ilgili destek olabilecek birisi varmıdır ?
Merhaba @Csol1, sizinle özel mesaj üzerinden de iletişime geçtim. Buradan da bilgi vereyim. Sorununuzla alakalı durumu Noc mühendislerimize ilettik. Onların inceleyip bize geri dönüş yapmasını bekliyoruz. Gelişme olması durumunda size bilgi vereceğiz.
Mevcut sistemimi test etmek ve network ekibinizin çalışmasını kolaylaştırmak adına panel.istesantral.com web paneli ses paket alıp gönderme problemi için mevcut bilgisayarımı Turktelekom ADSL hattına bağlayarak test ettim hiç bir ayar yapmadan ses paketlerini test ettim ve çalışmaktadır. Ekte bulunan resimde farklı bir hatta bağlı olduğumu görebilirsiniz.
@EFG Noc ekibi AnyDesk ve Wireshark programlarını kurmamı istediler. Arkadaşlara bilgi yazdım daha dönüş gelmedi istedikleri saatte istedikleri zaman anydesk paylaşımı yapabilirim bilgisayar başında hazır beklemedeyim bağlanarak istedikleri logları alabilirler. Aciliyeti olduğunu aktarırsanız sevinirim Teşekkürler.
aşağıdaki adımları logları istediler
1- RTP paketlerinin yer aldığı whireshark logunu iletilmesi.
2- C headırının hangi ipler arasında kurulması gerektiği bilgisinin iletilmesi gerekmektedir.
Hem santral tarafından hem de telefon veya uygulama üzerinden Whireshark logu alınması gerekmektedir
@EFG maalesef arkadaşlar bağlanıp istedikleri logları almadıklar bende programın nasıl kullanılacagını bilmediğim için istedikleri bilgileri alamadım bu durumda böyle kaldık bir tık ilerleme yok
@EFG noc ekibi sistemine bağlanıp istemiş olduğu logları almadı sorunum devam etmektedir.
Bulunduğum binada ;
Vodafone hizmetinden ses paketleri çalışıyor
TTnet hizmetinde ses paketleri çalışıyor
Telefona hotspot bağlantı yaptığımda çalışıyor
Vpn ile farklı ağa bağlandığımda çalışıyor.
TurkNet hizmetinde 2 fakrlı vdsl hatta 3 farklı modemle test etmeme ragmen çalışmıyor çalışmıyor çalışmıyor.
kaç sefer daha ileticem bilmiyoruum geçmiş bilgilerimde var sözlü olarak ilettim artık sabır kalmadı günlerdir bekliyorum maalesef yok bağlanıp istedikleri logları alsınlar