Turknet iç tesisat sorunları

Arkadaşlar herkese iyi günler iyi çalışmalar dilerim. Öncelikle konuyu açma sebebim bana vadedilen hızın 75mbps olması fakat ben dairemde 38 civarında alıyorum. Sorun olan kısım bu değil bunun için arıza kaydı açtığımda TurkNet yerinde destek ekibi gelip kontrol sağladı ve daireme gelen maximum hızın 44mbps olabileceğini bildirdi ankastre kutusuna da 79mbps geldiğini belirtti. Bana da 38 mbps civarı yetiyordu fakat ara sıra düşüşler oluyordu son bir kaç gündür 1 2 mbps civarı alıyorum. Bana denen şey ise ttnet ekipleri gelip iç daire arızası diye bildirmiş ama ttnet ekiplerinin de uğradığı yok iç tesisattan dolayı dendi. Ama zaten 44 mbps civarında olması gerekirken nasıl 1 e düştüğünü aklım almıyor açıkcası bu konuda bir yardım isteyecektim şimdiden iyi çalışmalar herkese^^^

Merhaba,
Öncelikle forumumuza hoşgeldiniz :hugs:
Anlattığınızdan anladığım kadarıyla iç hat kaynaklı bir problem var gibi görünüyor. Elektrikçi yardımı ile iç hattınızı kontrol ettirmenizi öneririm. Ek olarak modem arayüzünde yer alan xDSL hat değerlerinizi buraya eklemenizi rica edeceğim.

Hoşbuldum teşekkür ederim.^^
Tam olarak nerden bakıldığını bilmiyorum aşağıda bıraktığım ss içinde değilse arayüzden xdsl bilgisine ulaşmama yardımcı olursanız sevinirim ben dsl olarak bunu buldum. Şimdiden iyi çalışmalar.

Hat değerlerini kontrol ettiğimde aşırı bir zayıflama görünüyor. Bu da size hız düşümü olarak yansıyor. Bina girişinde 79 mbps görünüyor ise iç tesisatınızı kaliteli bir Cat kablo ile elektrikçiden destek alarak değiştirebilirsiniz.

Yani benim kafamı karıştıran nokta şu ben yıllardır ttnet kullanıyorum ve 7 8mbps indirme alıyordum ortalama TurkNet 39lara kadar zorluyordu ve daire içine 44mbps geliyordu bi anda 1 2 mbpslere düşmesi hat değerlerinin bu denli kötü olması bana garip geldi ttnet bile 6 7mbps veriyordu 1 e kadar düştüğünü hiç görmemiştim ve ara ara 39lara çıkıp gene iniyor 39 40 indirme bana yetecek bir hız olduğu için iç tesisatla ilgili bi işlem yapmamıştım ama 1 mbps kimseye yetmez.

Şu an hat değerlerine göre hattın kapasitesi 22 mbps civarı, sizin modeminizden elinize geçen hız 13 mbps civarı. Hız testi yaptığınız Zaman (kablolu olarak) aşağı yukarı 10 mbps hızı alabilirsiniz diye düşünüyorum. Bakır kablolar zamanla korozyona uğrayıp yıpranabilir. Bu hız düşüşlerine neden olur. Aynı zamanda kablo üzerinde ki ekler de gevşeyebilir bu da ciddi oranda hız kaybına neden olabilir. Daha önceleri olmayıp sonradan oluşan bir sorun bunları gösterir.

Peki bana verilen paket 75 mbps ben akastre kutusundan modeme cat kablo çektiğim vakit kopmalar ve hız düşüşlerinden kurtulup 70leri görebilme şansım var mıdır testlerde bu arada yükleme hızım etkilenmiyor genelde tek indirme hızımda ciddi düşüşler oluyor.

Kaliteli bir kablo ve temiz bir işçilik ile bu kaybı en aza indirilebilir dediğiniz gibi 70 Mbps e ulaşabilir hızları görebilirsiniz. Altyapı sorgusu üzerinde çıkan değerleri TurkNet aboneleri genelde alıyorlar. İç tesisat yenileme sonrası yine hat değerlerini paylaşır iseniz çok daha net yorumlar yapabiliriz.

Anladım peki cat kablo olarak önerebileceğiniz var mı veya kabloyu internetten alıp elektirikçiye vermek daha mı karlı olur nasıl bir yol izlemeliyim acaba bi fikriniz varsa yardımcı olabilirseniz çok sevinirim teşekkürler şimdiden^^.

Bu konuda size @KASPAROV ve @CK_LasT arkadaşlarım doğru yönlendirmeyi yapabilirler diye düşünüyorum.

Anladım buradan yardımcı olabilirse çok iyi olur veya iletişime geçebileceğim mail telefon vb. varsa bırakırsanız ben onlara ulaşmayı da deneyebilirim forumda da yeniyim işler nasıl işliyor tam bilmiyorum kusuruma bakmayın sağolun tekrardan iyi çalışmalar.^^

Ben onların isimlerini gönderiye etiket yaptım. Müsait olduklarında dönüş yapacaklardır. Şu an onlara bildirim gitmiş durumda. Özellikle @CK_LasT arkadaşım yardımcı olacaktır size.

Reçber markalarına bakabilirsiniz. Kabloların özelliklerini bilmiyorsanız yardımcı olabilirim.

Kablo almadan önce en iyisi ankastreden kısa kabloyla modeme bağlamak birde öyle hat değerlerine bakalım.

1 Beğeni

Tamamdır çok teşekkür ederim iyi çalışmalar.

2 Beğeni

Onu kendim yapabilir miyim acaba nasıl yapıcam modemi direk ankastreye nasıl bağlıcam bir de bağladıktan sonra hat değerlerini nasıl alıcam eve getirdiğimde modemi eve bağlayınca hat değerleri değişmez mi veyahut ankastereye bağladığımda kablosuzdan mı bir şekilde bakmam lazım çok da bilmiyorum bu konuları kusura bakmayın iyi çalışmalar.

Merhaba kendinizin yapamıyacağınızı düşünüyorsanız ve arıza kaydınız açık durum da ise isterseniz müşteri temsilcisinden ücretli yerinde destek ekibi talep edebilirsiniz sorununuz sizin sorumluluğunuz da ki bölümde ise (örnek:ankstreden sonraki bağlantı bölümü) ücret alınır kablonuz arızalı ise isterseniz kablonuzu değiştirirler sorun telekom tarafında ise ücret alınmadan telekom saha ekibine arıza kaydı açılır veya bir kablo tesisatçısından da yardım alabilirsiniz.

Anladım örneğin ben yerinde destek ekibi talep ettim onlar modemi kendileri bağladıklarında ben xdsl değerlerini alabilir miyim ankastredeyken modem size atabilmek için ve ankastredeki xdsl değerleri iyi çıkarsa cat kablo işine girmek daha mantıklı geliyor direk girmekten

En kısa yoldan bu değerleri almak istiyorsanız modeminize cep telefonunuz ile wifi üzerinden bağlanarak ara yüze girip xDSL değerlerinin ekran görüntüsünü alabilirsiniz. Bu şekilde değerleri karşılaştırarak iç hattınıza müdahale edebilirsiniz.

Onlar zaten neyin gerektiğini ve bir kablo arızası varsa veya siz bilgi talep ederseniz sizlere gerekli bilgileri vereceklerdir.

1 Beğeni

Anladım sağolun çok teşekkürler.