Türknet Çözülemeyen Download hızı düşüklüğü sorunu!

Merhaba arkadaşlar;
Öncelikle sorunumu şu şekilde anlatayım, takriben bir yıldır devam eden bir sorun bu.
İnternet alt yapım Türk Telekom alt yapısı ve 80Mbps destekliyor, kullanmış olduğum TurkNet paketi ise 75Mbps ve bu hızı rahatlıkla görebiliyorum. Fakat bir yıldır internet Download hızım da belirli zaman aralıkların da düşüklük oluyor, ping değerim aynı Upload hızım aynı fakat Download hızım 0,1 - 0,8Mbps aralığına iniyor ve modemi resetlemeden düzelmiyor. Daha öncede bu sorun hakkında destek talebi oluşturdum, TurkNet ekip yönlendirmesi Türk Telekom ekip yönlendirmesi v.s yapıldı.

Çözüm odaklı yapılan işlemleri söylemek gerekirse şöyle;

  • Sokaktan binaya gelen telefon hat kablosu değişti.

  • Bina içi hat tesisatı yeni olmasına rağmen değişti.

  • Türk Telekom ekipleri tarafından port değişikliği yapıldı.

  • Zaten yeni olan ve garantisi devam eden VDSL modem yenisi ile değişti.

Yukarıda belirtmiş olduğum işlemler haricinde ev içinde modeme bağlanan telefon hat kablosuna gerekli ölçümler yapıldı ve 80Mbps rahat bir şekilde alabileceğim söylendi. Fakat yapılan bu masraflara ve uğraşlara rağmen TurkNet benim sorunumun ne kaynaklı olduğunu çözemedi.

Destek kaydında benden 5dk arayla üç adet hız testi isteniyor ve bu adres İnternet Hız Testi Ölçme & Speed Test — TurkNet üzerinden yapılması isteniyor. Fakat şöyle birşey var ki hız düşüklüğüm bir anda olan birşey normal hızlarda internette gezinirken bir anda düşüklük yaşanıyor ve hiçbir siteye bağlanmıyor. Sadece Speedtest by Ookla sitesine zor bela girip hız testi yapabiliyorum.

Hız testi sonuçlarım.



(Tarihlerine bakacak olursanız 2021 yılına ve faklı aylara ait test geçmişleri)

Gerekli detayları da belirtmiş olduğum video ile sorunu anlatımım.

Artık bu soruna bir çözüm arıyorum, yetkililerden ricam gerekli mecralara bu konunun iletilmesidir. Lütfen yardımcı olun ve bana artık çözüm odaklı eylemler gerçekleştirin.

1 Beğeni

Selamlar @MUR4Ty, sizi tekrar buralarda görmek güzel :raised_hand: Yazınızı okudum, videonuzu izledim. 55545551 numaralı destek kaydınız üzerinden CRC değerlerini iletmeniz istendi. Kayıt üzerinden iletirseniz gereken adımlar atılacaktır. Ben de takip edeceğim :heart_hands:

2 Beğeni

@alperenatici Sorunum hala çözümlenmedi devam etmekte, 55545551 numaralı destek kaydım 48 saat içinde geri dönüş sağlanmadığı için otomatik olarak kapanmış bu yüzden konuya istinaden 55859067 numaralı yeni bir kayıt oluşturdum.

Hızının düşük olduğu sırada crc hata sayısına baktın mı hiç?

1 Beğeni

Parazit yapan cihaz olabilir.

Selamlar @MUR4Ty, kaydı geri bildirimlerle açık tutmanız önemli. 08.09.2022 akşam saatlerinde oluşturulan kaydın incelemesi devam ediyor :raising_hand_man:

MUR4Ty uzun zaman oldu, hoş geldin!
Yetkililer bir yandan sistemini takip ederken ben, bizler sana teknik konular da yardımcı olalım o halde
Şunları yaptınız mı:

  • Bu düşüşler Wi-Fi veya LAN bağlantınızda mı oluyor yoksa hepsinde mevcut mu?
  • Bu sorunu yaşarken ve yaşamadan önce olmak üzere 2 ayrı hat değerlerinizi paylaşır mısın?
  • Bu sorunu yaşıyorken komşularının da hat değerlerini de paylaşır mısın?
  • 1 yıl önce ile şimdi ki altyapınız da her hangi bir fiziksel veya yazılımsal değişiklik yaptınız mı?
  • Statik IP kullandınız mı?
  • DNS ve VPN kullanmayı denediniz mi?

  • İç hatta varsa ek, dsl prizi ve splitter’i kaldırın.
  • Yapılan port değişikliği sadece saha dolabı veya ankastre kaynaklı olabilir.
  • Sokaklardan gelen direkler arası internet kabloları direkt evinize gelmiyor bir kaç sokağa veya caddeden aktarmalı geliyor ve bunlar da bir ek durumuna geçiyor belki o aktarmalı gelen kabloların birinde bağlantısal problem olabilir v.b durumlar meydana gelebilir ama emin olmamız için yukarı da saydıklarımın yapılması ve dikkat edilmesi gerekiyor en azından ihtimalleri azaltalım.
1 Beğeni

Sorularınızı sırası ile şöyle yanıtlayayım;

  • WİFİ ve LAN bağlantısı ikisinde de düşüş oluyor.
  • Hat değerlerimi daha önce TurkNet destekte yetkili arkadaşla paylaştım CRC değeri yüksek çıkıyor. İndirme hızımı düşürmemi önerdi 50Mbps ye sabitlendi sorun devam etti. 35Mbps de denedim sorun yine devam etti.
  • Komşularımda böyle bir problem yok.
  • 1 yıl önceki alt yapımla şimdiki arasında bi değişiklik olmadı. VDSL alt yapı geldiği gün TurkNet kullanmaya başladım önceden böyle bir sorun yaşamıyordum.
  • Statik IP kullandım işe yaramadı.
  • DNS ve VPN kullanmayı denemedim.
  • İç hatta ek, DSL priz ve Splitter yok.
  • Binamıza direkten kablo aktarmasız olarak bağlı, arada ankastre v.s. yok müstakil ev olduğu için.

Yüksek çıkıyor

Aynı sorun bi kaç ay önce bende vardı crc hatasının yükseldiği zamanlar indirme hızım düşüyor, oyun bağlantım falan kopuyordu. O kadar şey yaptım düzelmedi tt yetkilisi hızını düşürürsen düzelir dedi ama daha önceden böyle bi şey yoktu adamı ikna ettim eve getirdim geldi baktı modeme gelen sinyal değerleri düşüyordu buat kapağını çıkarıp oradaki internet kablosundan sinyal ölçtü sorun ordaydı kablonun yarısını kesti sağlam tarafıyla ek yaptı sorunum düzeldi. Büyük ihtimalle senin sorununda iç tesisatında.

CRC değerinizi le muhtemelen anlık kriz geçiriyor hattınız ama dediğim gibi sorun yaşadığınız an ile yaşamadığınız anın 2 farklı hat değeri olmak üzere buradan paylaşalım emin olalım ve komşularınızın değerlerini de paylaşmanız daha da yararlı olacaktır sorunun kaynağını netleştirme açısından.
Şunları yapabiliriz:

  • Hattınız tek kablo ile geliyor bağlantılarını yani modemden direğe giden bağlantınızı yenileyin, YAK1 ile yapın. (yapılmadıysa)
  • Eğer direkten direğe gelen bir aktarmalı hizmetse son gelen direk yerine bir önceki direkten hizmet alın yani kablonuzu oradan çektirin
  • Farklı bir modem kullanmayı deneyin.
  • Bütün aşamalar olumsuz sonuçlanırsa Devre numaranızın, portunuzun değişimini tekrar
    talep edin özellikle santralden daha iyi olacağını düşünüyorum.
1 Beğeni

Farkındamısınız bilmiyorum ama uçuk şeyler istemektesiniz. Türk Telekomun altyapısı olan bir yerde TurkNet kullanan biri rica minnet bile bunları yaptıramaz yapmazlar. Ev için de ölçüm yaparlar bizden kaynaklı bir sorun yok deyip geçerler.

Farklı direkten bağlantı alın v.s. bunlar olası şeyler değil hatta müdahale edemezsin ve sorun olmadığı sürece böyle bişeyi TT ekipleri de yapmaz.

Söylediğin kesinlikle doğru, senin gibi düşündüğüm için bende TT ekiplerinden rica ettim ve ev içine yeni kablo çektiler. Ek olarak ölçümde yaptılar ve modeme takılan kabloya 90Mbps hız rahatlıkla görüyorsun dedi. Aynısını Türknetin saha ekibi kontrole geldiğin de de söyledi. Fakat sorunum düzelmedi. Hız düşürme yaptığıma rağmen düzelmedi.

Ben yardımcı olmaya çalışıyorum, siz henüz bunların bazılarını veya tamamını bile denemediğiniz için “uçuk şeyler” diye adlandırıyorsunuz ve bu davranışın ihtimalleri azaltmaya yetmiyor, sonuç odaklı olmak lazım. TT ekiplerine rica da bulunursun yapmazlarsa elektrikçi ile yapabilirsin bu işlemleri.

1 Beğeni

vdsl 2 kullanıyosan kutunun değişmesi lazım eskisye dışardaki tt kutusu bendede aynı sorun vardı 0.1 upload alıyodum ne yaptılarsa düzelmedi kutu değişti fixlendi

Selam her şey yenilendi demişsiniz ve düzelmemiş. Ben bu sorunu 2 kere yaşadım. Yukarıda yazmıştım parazit yapan cihaz, adaptör vs olabilir mi? İlk yaşadığımda sorunun kaynağı laptop adaptörüydü fişe takar takmaz download dibe vuruyordu bunu çözmek epey zaman almıştı. 2. yaşadığımda santral dolabındaki porttu değiştiklerinde olmuştu.

Öneriniz için teşekkür ederim, modemin bağlı olduğu 4lü priz voltaj korumalı priz ve sadece bilgisayar kasası, monitör ek olarakda modem takılı. Yinede önerinizi deneyeceğim. Diğer türlü modeme bağlı bir spliter v.s. bir cihaz yok.

1 Beğeni

Bakın ben zaten söylüyorum, ricacı olarak telefon direğinden eve gelen hat kablosunu değiştirdim. Ev içinde 3m kadar bir kablo var modem ile buluşan buda değişti ve işe yaramadı. TT ekipleri zaten doğru düzgün ilgilenmiyorlar, hattınızı kontrol ettik bizlik sıkıntı yok deyip geçiyorlar. Elektirikçi tutup sokaktaki ankastre kutusundan eve hat mı çektireyim? TT alt yapısını değiştireyim elektirikciyle? Kablolama ile ilgili bir sıkıntı yok, hepsi değişti yenilendi, sıfır aldığım modemi bile değiştirdim fakat sorun düzelmedi. Port değişikliği sağlandı yine aynı.

TT kutusu ADSL destekli ve sadece 8Mbps verebilen bir alt yapı vardı. 2019 yılında VDSL alt yapıya geçildi ve kutu değişti. 2019 Kasım ayından bu yana TurkNet kullanıyorum, 2021 kasım ayına kadar ben hiç böyle sorunlar yaşamadım. İndirme hızında düşme v.s. kopma hiç olmadı. Ama bir anda bu sorun yaşandı, neredeyse 1 yıldır çözümlenemedi.

Selamlar @MUR4Ty, şu anda hız değerleriniz sağlıklı görünüyor. Teyit ederseniz konuyu çözüldü olarak kapatabilirim :raised_hand: