3 haftadır seri bağlantı kopması yaşamaktayım ve bu, her akşam 18-19 civarı başlayıp 22-23 gibi sakinleşiyor. Sonrasında ulaşabileceğim en yüksek hızda internetimi kullanmaya devam ediyorum. Taaki ertesi güne kadar. Bu 3 hafta içinde sayısız destek kaydı açıp kapattım OİM’de. TT’ye iletilen ve TT’den gelen cevap hep “müşteri taraflı arıza”. Ve en son dün TT’den aradılar ve benim bölgeme hız sınırlaması uyguladıklarını, hızımın çok yüksek olduğu için (16mb!) diğer müşterilere yer açmak amacı ile düşürüldüğünü ağzından kaçırdı lokal yetkili kişi. Ve bu hız düşürme sırasında da seri olarak internetimin kopması şaşırtmadı. Hattım 20mb’e kadar sorunsuz destekliyor.
Şimdi soruma geleyim: TT’nin TurkNet kullanıcısı üzerinde böyle bir yetkisi var mı? Böyle bir yetkisi yok ise hattımdaki bu kısıtlamayı nasıl kaldırtırım?
Selamlar, @Bluntman TurkNet tüm kullanıcılarınıza ulaşabilecekleri maksimum hızları her hangi bir kısıt uygulamadan veriyor. Sizin bahsetmiş olduğunuz konuya gelecek olursak yüksek ihtimalle bu sorunu sadece siz yaşamıyorsunuz. Bölgenizde bulunan tüm İSS kullanıcıları yaşıyor… Bunun sebebi ise şu;
Bağlı olduğunuz saha veya santral dolabında yer alan cihazların yoğun kullanım zamanlarında satüre olması… Örnek veriyorum;
İstanbul’da yaka değiştirmek için köprüyü kullanmak zorundasınız. Köprünün trafiği gün içerisinde akıcı bir şekilde trafiksiz seyrediyor. Ancak iş çıkışında herkes aynı güzergahı aynı saat aralığında kullanmak zorunda olduğu için ister istemez trafik sıkışıyor.
Merhaba @EFG, bu dediğin örneğin farkındayım ancak benden kesilen hız 300-500kb’ı geçmiyor, ancak bu hız düşümü sırasında internetten kopmak, yapmakta olduğum işleri aksatmaya yetip artıyor. Bu 300kb’lık hız artışı da diğer kaç kullanıcı var ise emin ol ki onları ne batırır ne de çıkartır. Ve ben zaten o köprü trafiğinin dışında kalmak için TurkNet’e geçiş yaptım.
Asıl soruma gelecek olursak, TT’nin TurkNet kullanıcısı üzerinde böyle bir yetkisi var mı yok mu? Eğer hız düşürülecekse TT müşterisinden düşürsün, TurkNet müşterisinden neden düşürüyor?
@EFG eklediğim görsele bakarsan ne demek istediğimi daha net anlayabilirsin. Bundan sonra hayatım böyle mi devam edecek? yapılabilecek bir şey yok mu diyorsun kısaca?
@Bluntman semtinde kullanılan modem kanallarına bakmanı tavsiye ederim, müsait olan kanal varsa değiştirmeyi biliyorsan değiştirebilirsin daha seyrek olan kanallarda da aynı sıkıntıyı yaşarsan eğer kasıt var demektir.
Yok, maalesef dediğin şeyi hiç anlamadım. Nasıl yapılır anlatırsan deneyebilirim. Varsa ingilizce bir site daha kolay olur zira Türkçem pek yeterli değil bilgisayar konusunda.