Tel. Numarasını Değiştirmeden YAPA'dan VAE'ye Geçmek

Evvelsi gün burada bahsettiğim problemimizin sebebi belli oldu. Bölgemizde başlanan fiber değişim sebebiyle bizim hattımız daha uzak bir santrale taşınmış. İşte bundan dolayı böylece 9Mbps hızımız artık yaklaşık 3Mbps’e inivermiş.

Eski hızımıza ancak YAPA’dan VAE’ye geçerek geri dönebilirmişiz. Bunun bedeli var: Telefon numaramızın değiştirilecek olması ve nakilde muhtelemen iki-üç günlük kesinti.

Yıllardır aynı tel. numarasını kullanıyoruz. Bizden kaynaklanmayan bu altyapı çalışmaları sayesinde eski hızımızdan olduğumuz gibi şimdi de telefon numaramızdan da mahrum olacağız?

Tel. numaramızı değiştirmeden on yıldır aldığımız 9 Mbps’e tekrar nasıl kavuşabiliriz?
Bunun için TurkNet aboneliğimizi iptal ederek başka bir İnternet Servis Sağlayıcı’ya geçmekten başka bir çözüm yok, öyle değil mi? :pensive:

yapa daki numarayı başka ıss’ya taşıyamazsınız diye biliyorum.

Teşekkürler bilgi için.

Mevcut destek kaydını tekrar açarak YAPA’dan VAE’ye geçişimin yapılmasını rica ettim ve onayladım.

Dilerim bu işlem en kısa sürede, bizleri bekletmeden, internetsiz bırakmadan hallolur ve on yıldır kullandığımız 9Mbps’ye tekrar kavuşuruz.

Benim port boş kendileri söyledi zaten 1 gün internetsiz kalacağimi soylediler 4 gundur yok muhtemelen 14 gunu gorurum internetsiz,numaram degisti ama yenisini onlar dahil kimse bilmiyor bekliyoruz. Bugun tamamlanacakti ama hic umudum yok

Mesajınız teşekkür ederim. Muhtemelen biz de sizin gibi bekleyeceğiz. Şimdilik VAE’ye geçişte telefon değiştirme sürecimiz başlatılmış. Yaklaşık otuz yıllık tel.numarazı kaybedeceğiz. Kısmet. :frowning:

Kimd derdi ki bölgedeki fiber değişim sebebiyle hattımızın daha uzağa taşınmasıyla hızın 9Mbps’den yaklaşık 3 Mbps’e ineceğini ve eski hıza geri kavuşmak için tel. numaramızın değişmesi gerektiği?

Diğer garip husus ise bizim gibi Turknet’li yan komşumuzun da evvelsi hafta internetinin kesilip yeniden 9 Mbps hızında bağlanabilmesi. Mahalleden başka birinin de kesinti sonrası 4 olan hızının 6 Mbps’ye çıkması… Bu iki hanenin de interneti bizim gibi bol kullanmaması “acaba…?” vehimlerine sebebiyet verdiriyor.

Diğer aboneler gibi çok yüksek hıza talip olmamamız, sadece eski hızımız 9Mbps’e razı kalmamız ne kanaatkârlık, değil mi?

Extranet sitesinden altyapı sorgulayıp sonucunu atar mısınız? 9 mbps’den yüksek alma ihtimaliniz var.

Sistem güncellenmiş ise orada sorgu sonucu çıkar. Ama bu kadar kısa sürede güncelleme olmaz diye düşünüyorum

Extranet’te adresimizin neticesi:

Alt Yapı: Var
Alt Yapı Türü: Vdsl 2 İnternet
Port Durumu: Var
Hız Bilgisi: Maksimum 74 Mbps’e kadar

Millenicom’da da adresimizi deneyince çıkan netice:

Alabileceğiniz Hız: 74 Mbps

Not: Üç yıllık TurkNet abonesiyiz. Evet santrale çok uzak olduğumuzdan bu rakamlar afaki olsa da işbu İSS’lerdeki altyapı rakamları düşündürüyor…
Hele eskiden 9Mbps alırken artık yaklaşır 3Mbps alıyorsunuz, komşularınız daha yüksek alırken. Bakalım VAE’ye geçişimiz kısa süre yapılacak mı? Neticesi ne olacak? Ona göre TurkNet’e veda veya devam belli olacak.

Bazen herşey istediğimiz gibi olmuyor maalesef. :frowning:

Umarım kısa sürede vae geçişiniz tamamlanır ve TurkNet ile devam edersiniz.

Teşekkürler. Gelişmeler olursa burada paylaşacağım.

1 Beğeni

VDSL modeminiz varsa 35 lik paketi kullanabilirsiniz. Yoksa 16 mbps alabilirsiniz VAE’de. VDSL modem ile +10 TL ücretle hattınız ne kadar kaldırırsa onu da alabilirsiniz.

Evet, modemimiz fiber ve VDSL2 destekli Zyxel VMG3312-B10A v2.

9 Mbps zamanında VDSL2’yle bağlantıda ancak 6-7Mbps olarak bağlanabiliyordu. Bu yüzden en iyi neticeyi 9-(nadiren 10)- Mbps aldığımız ADSL2+'yi kullanıyorduk.

Yalnız geçen haftaki "genel arıza"dan (bölgedeki fiber dönüşümden) iki gün önce hızmız 11 Mbps ve ertesi gün 12 Mbps olmuştu (ADSL2+'da), VDSL2’de ise 9 Mbps bağlanmıştı şebekeye. Memnuniyetle kardeşe, arkadaşa bahsediş ve TurkNet’i, ve binanın dışından CAT 6 kablo çekmeyi tavsiye ediş… Uzun sürmedi bu.

Ertesi gün telefon ile net kesildi ve saatler geldiğinde hız VDSL2 Prof17a’de 1.6 Mbps bağlanırken ADSL2+ ise yaklaşık 3Mbps oluverdi. Öğrendik ki hattımız santralden daha uzağa taşınmış. :expressionless:

TurkNet’e üç yıl önce abone olurken de aktif altyapısındaydık. Online İşlemler -> Paket Bilgileri:

100 Mb e Kadar Limitsiz - Taahhütsüz - 75,99 TL/Ay (YAPA)

Santrale iki-üç kilometre uzaklıktan ötürü hiçbir zaman çok yüksek hızlar alamadık. 20-35Mbps hızları bizim sokak için ütopik, İstanbul’da olmamıza rağmen.

Santralden uzak oldukça, “Line Attenuation” 30 dB’lerde ve SNR’ler 6-7dB’yken hız en fazla 10-12 Mbps bağlantı ancak mümkün olabiliyor.

Bu ahvalde YAPA’nın faydası yok. Hatta bölgedeki fiber değişim sebebiyle hattımız daha da uzağa taşınarak zararı dokundu: Hızımız 3 Mbps’e indirildi. Şimdi santrale yakınlaşmak için YAPA’dan ayrılmak zorundayız; netice olarak yıllardır kullandığımız telefon numaramız değişecek.

Bakalım VAE’de geçişte sinyal değerleri ne olacak?

2 Beğeni

YAPA’dan VAE’ye geçişimiz için bir hafta önce Türk Telekom ekibi ankastremize yeni hat kablosu etiketledi. Diğer aboneler gibi bekliyoruz biz de.

Bugün mahallemize Türk Telekom ekibinin gelmesinden sonra telefon ve internet onbeş dakikalığına kesildi. Acaba VAE’ye geçişimiz tamamlanmış olabilir mi?

Geçen hafta ankastreye etiketlenen yeni hat kablomuzu şimdi kullanabilir miyiz?

Yoksa YAPA’dan VAE’ye geçiş sebebiyle değişen telefon numarasını ihtiva eden yeni PPP kullanıcı adı ve şifresi mi tahsis ediliyor? O halde bunun SMS’yle gönderilmesini mi beklemeliyiz?

Yeni kullanıcı adı şifre tahsis edilmiyor. Eğer YAPA hattınızda sinyal kesildiyse eğer port geçişi olmuştur yüksek ihtimalle. Yeni hat kablonuzun kullanılması ise bir kaç gün sürebilir ama denemekte fayda var şuanda.

2 Beğeni

Bilgi ve tavsiyeniz için teşekkür ederim.
YAPA hattımızda sinyal öğlen kesilince bunu VAE geçişinin yapıldığına yormuştum. Lakin sonra onbeş dakika sonra aynı telefon hattı ve düşük hızlı net geliverdi. :frowning:

Yine de geçen hafta etiketlenen yeni hatı doğrudan dairemize çıkan CAT 6 kablomuza bağlayıp bir deneyelim bakalım.

Etkiketlenen hatta 80’lerden kalma Netaş telefonumuzu bağladık. Henüz çevir sesi yok, numara aranmıyor. Demek santralden aktif edilmemiş daha. Boşuna CAT6 kablomuzu söküp denemeye gerek kalmadı(Tel. aranmadığına göre DSL sinyali de olmaz herhalde?).

TurkNet’ten VAE aktif haberinin gelmesini beklemekten başka yapacak ne kaldı? Acaba ozelmusteriyonetimi@turktelekom.com.tr 'ye durumu yazmanın faydası dokunur mu? :thinking:

Telekom tarafında yapılacak bir şey yok. TurkNet te açık kaydınız varsa onun üzerinden takibini yapabilirsiniz

Ve şükürler olsun; VAE’ye geçişimiz tamamlandı öğlen. Doğrudan dairemize binanın dış cephesinden çektiğimiz CAT6 kablomuza yeni etiketlenen hat kablosunu bağladık. Evimizde ilk defa çok yüksek internet hıza şahit olduk:

35 Mbps indirme, 6 Mbps gönderme.

Elbette çok daha yüksek hızlar kullanan olduğunun farkındayım. On yıl 9-10Mbps kullanmışken şimdi bu hız haliyle bize yüksek geliyor. Alışacağız elbette zamanla.

Zyxel modemimizden yeni sinyal-bağlantı istatiklerini de paylaşayım:

https://paste.ee/r/qhb1H/0

Elbette bu sinyal değerleriyle daha yüksek hız alacağımız malum. Önce bir alışalım, kullanalım, istifa edelim. Sonrasını düşünürüz ihtiyacmıza ve kesemize binaen…

Son not: VAE geçişi tamamlanmasına rağmen YAPA’da kalan emektar telefon hattımız çalışıyordu kabloyu değiştirmeden. Yani ankastredeki boşalan eski hattımıza başka bir kablo çekip eski telefon numaramızı, hattımızı kullanabileceğimiz anlamına mı geliyor bu? Yoksa yakında iptal mi edilecek? Doğrusu da bu sanırım. OİM’deki destek kaydımıza sordum elbette. İki telefon hattı kullanmak etik olmaz. Gerçi yenisini kimse de bilmiyor. Artık yavaş yavaş söyleriz tanıdıklara.

Umarım sıkıntı yaşayan abonelerin de problemleri çözülerek bizim gibi mutlu sona ulaşırlar.

2 Beğeni