Tanımlı hızımın sürekli düşmesi!

Merhaba, 7 yıldır TurkNet’i kullanıyorum. Bu güne kadar ufak tefek sorunlar harici hiç sorunla karşılaşmadım.

Nisan başında internet kesintileri başladı. 1 günde 50’den fazla kesinti oluyordu. Destek sağolsun ilgilendi ama bu sefer de internet kopmadan bağlantı gitmesi başladı. Dakika başı bağlantı gidiyordu internet kopmadan.

Defalarca yazışmadan sonra iç tesisat sorunlu dediler. Telefon alanında iş yapan elektrikçi usta çağırdım. Yeni Cat6 kablo bağladı apartman kutusundan evin içine. Kablo tek parça ve ek yok, arada splinter yok. Buna rağmen sorun düzelmedi.

2 haftanın sonunda haberim olmadan hızım 12/4 Mbit’e düştü. Bağlantı bu arada düzeldi biraz. Hız konusu için tekrar desteğe yazdım. Hızınızı 12Mbite sabitlemişler düzeltiyorum diye mesaj attılar.

Şimdi ise alabildiğim maksimum hız 19-20 Mbit. Kopma sorunları düzeldi, ping sorunu da düzeldi ama hızım rezalet şu an.

Yıllardan beri sorunsuz 64-66 arası hız alabiliyordum. Son yaşadığım soruna kadar hiç böyle bir sorun olmamıştı. Şimdi ise 20’yi geçmiyor hızım.


Screenshot 2023-04-23 at 03-14-42 Keenetic Omni DSL – Tanılama

Önceleri Atanabilir Hız
Download 69-77 Mbit arasıydı
Upload 25 Mbit üzerindeyi hep.

7 Nisan’dan beri sorunsuz hiç kullanamadım interneti. Perşembeden beri biraz düzeldi ama bu seferde hız böyle.

GokNet sorgu aşağıdaki gibi:

Screenshot 2023-04-23 at 03-18-13 İnternet Altyapı Sorgulama - GÖKNET İLETİŞİM A.Ş

Selamlar @spinaltap, şu anda mevcut paketinizin 75 mbps. Fakat sistem üzerinden hızınızı kontrol ettiğimde paylaştığınız gibi değerler olması gerekenden düşük. Port ile alakalı bir sorun yaşanıyor olması muhtemel. Güncel bir destek kaydı oluşturup kablolu olarak 15 dakika ara ile gerçekleştireceğiniz 3 hız testini kayıt içerisine eklemenizi ve kayıt numaranızı buradan paylaşmanızı rica ediyorum. Ekipler ile iletişime geçeceğim.

İlginiz için teşekkür ederim. Hız testlerini yaptım ve destek kaydını oluşturdum.

Destek Numarası: 63344436

15’er dakika ara ile yaptığım test sonuçlarını destek kaydına ekledim. Buraya da ekleyeyim.



3 daire var apartmanda, 3’ümüz de VDSL kullanıyoruz (farklı firmalar), komşularda sorun yok, onlar 60 üzeri hız alıyorlar.

Kaydınız üzerinden ben de ekiplere bilgi ilettim. Takip ediyorum.

Bugün sabah TurkNet arıza tespit ekibi geldi. Kontrol etti. Bina içi tesisattan kaynaklı bir sorun yok dedi. Port sorunu var büyük ihtimal dedi. TürkTelekom’a port değişimi için talepte bulunacağını iletti.

Heyecanla bekliyorum.

Bugün sabah telekom ekipleri gelip hattımızı başka porta taşıdılar. Bütün sorunlarımız halloldu.

Biraz uzun sürdü ama sonunda hallolmasına çok sevindim. Başka firmaya geçmek istemiyordum çünkü.

Herşey için teşekkür edeirm.