Sürekli Kopma Sorunum

3-5 dakikada bir internet gidiyor ve tekrar gelmesini bekliyorum. Rutin haline geldi 10 dakikadan fazla internete bağlı kalamıyorum. Arıza kaydına verilen cevap ankastre kablosundan kaynaklı olduğu, TT den değil imiş. Fakat bu kabloyla hem kimse oynamıyor hem de benzer problemden yakın zamanda değişimi yapılmıştı. Çoklu kabloydu, diğer renk uçlar bağlandı ve sorunsuz kullanılıyordu; bayramın başlangıcına kadar. Değerlerden çok detaylı analiz yapamıyorum bilgi sahibi arkadaşlar yorum yapıp yol gösterirse çok makbule geçer herkese iyi forumlar.

Kardeşim bende aynı sorundan müzdaribim. TurkNet ekibi geldiğinde ölçüm yapa biliyorsa iyi yoksa işin zor biraz. Çünkü senin tesisattamı ara kablodamı sorun belirlenmesi gerek. Yani bana gelen ekip kaç kere söylememe rağmen yine geliyor ve turist gibi geri gidiyor. Birde imza attırıyor sistemden olmuyor diye sana sonraki ay bir bakmışsın 108 TL eklemişler faturana. Ee ne bu, ekibimiz gelmiş işlem yapmış. Nere yapmış peki diye boşuna dil dökmemek için biraz dikkatli olalım. Gelen ekip ne yapıyor diye ve imza kağıda atarsan fotoğrafını çek. Aradaki mesafe nekadr ankastre kutudan size gelen kablo?

Allah kolaylık versin böyle boşlukta kalması sorunun çok can sıkıcı bir şey. 3. Katta oturuyorum zeminden geliyor işte. Dolanmıyor da kolon içinden dik olarak geliyor. Çok uzak değil.

Bu arada 1 gün önce 35 mb den 100 mb paketine geçiş yaptım. (Kopmalar 35 mb deyken başlamıştı yani paket değiştirmemle hiç alakası yok maalesef)

Modemim Everest sg dsl 2017

Kardeşim ankastre kutu bina girişi heralde ama dediğin kablo iç tesisata giriyor onu sizin değişmeniz gerek. Yok o hız illa düşer bir :smiley: Çünkü Türk Telekoım alt yapısında işler belli olmaz. Modem kontrolüde yapman gerek. Başka bir modem deneyerek senin evde ve eğer mümkün ise senin modemi başka bir yerde dene.

Size tavsiyem şudur. Aslında bunu herkes yapabilir.
Hiç ankastre ile uğraşmayın. Öncelikle modemden rj11 soketini yani dsl ucunu çıkarın.
Multimetre ile size gelen hattı dc voltaj 200 volta ayarlı iken ölçüm yapın önce sizin çıkış yönünden sonra dışarıdan giriş yönünden eğer voltaj 1 volttan fazla düşüş çıkış yapıyor ise her iki tarafta sorun ankastre kaynaklı veya iç tesisat kaynaklı değildir.
Bunu teknisyen arkadaşlar bilmez kendi bulduğum ölçüm şeklimdir yani başka bir yerden duyma şansınız yok.

1 Beğeni

11-13dB zayıflama var değerler birbirleriyle aynı değer de anormal bir durum. İç hattınızda ki bağlantılarınızı ve kablonuzu kontrol ettirin. Ek, dsl prizi ve splitter v.b dahil. İç hattınız da problem yoksa dış hatsal bir durum ve Telekom ekiplerinin, onarması gerekenilen bir durum.

1 Beğeni