Sürekli Kopan Bağlantı Hakkında

Merhabalar, arkadaşımın adına yazıyorum.
Arkadaşım ev değiştirdi ve nakil başvurusunda bulundu. Adresinde altyapı gözükmüyordu. Uzun uğraşlar sonucu tanımlandı. Yeni adresine nakil işlemi tamamlandı. Hat 40-45 dakika sonra kopmaya başlıyor ve crc saniyede 3-4 bin artıyor. Şimdi 2 tane sorum olacak;
1-) Yeni eve geçtiğinde duvara asılı olarak bu kablo vardı ve telekom ekibi kurulum için geldiğinde bu kabloyu kullanmış. Kablonun kaç yıllık olduğunu ve ne gibi hava şartlarında dışarıda kaldığını bilmiyoruz.


2-) Modemin dsl değerleri hemen hemen iyi durumda. Hat zayıflaması Downstream’de 8.4 Upstream’de 13.5 ama snr değeri garip bir şekilde çok iyi durumda.

Ek olarak VDSL kararlılık ayarlarından SNR değerini 30’a çekti ve şuan 1 saat 45 dakikadır sadece 2 crc hatası basmış.

Şimdi sorun telekom’un portunda mı? Direkten gelen kabloda mı ? Yoksa modemde mi ? Modem markası asus ac750 yazılım sürümü: 1.1.2.3 858

Birde kablo direkt olarak direkteki ankastre kutusundan modeme geliyor. Bu kabloyu değiştirmek istesek, direğe elektrikçi müdahale edebiliyor mu yoksa sadece telekom mu müdahale edebiliyor?

Kablonun ekli olan kısımlarını kontrol edin ve modemin firmware sürümünü yenisi ile değiştirin derim.

1 Beğeni

abi ekli kısıma yak1 konnektör yapıcaz bakalım yarın

1 Beğeni

Tamamdır. Son yazılım buymuş https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wireless/DSL-AC750/FW_DSL-AC750_1123960.zip

1 Beğeni

Bugün telekom ekibi geldi ve portta sıkıntı olmadığını söyledi. Modemden kaynaklı olma ihtimali var mı ? @semihaydogan arkadaşım benim adıma konu açmıştı bende foruma kayıt oldum.

Hoşgeldiniz, ek kontrolünü ve yazılım kontrolünü yaptınız ise tek bir seçenek kalıyor geriye :man_shrugging:

2 Beğeni

Merhaba @oktayo290, müşteri numaranızı bana özel mesaj üzerinden iletirseniz size bu süreçte yardımcı olmaya çalışabilirim. Mesajınızı beklemedeyim.