Merhabalar, arkadaşımın adına yazıyorum.
Arkadaşım ev değiştirdi ve nakil başvurusunda bulundu. Adresinde altyapı gözükmüyordu. Uzun uğraşlar sonucu tanımlandı. Yeni adresine nakil işlemi tamamlandı. Hat 40-45 dakika sonra kopmaya başlıyor ve crc saniyede 3-4 bin artıyor. Şimdi 2 tane sorum olacak;
1-) Yeni eve geçtiğinde duvara asılı olarak bu kablo vardı ve telekom ekibi kurulum için geldiğinde bu kabloyu kullanmış. Kablonun kaç yıllık olduğunu ve ne gibi hava şartlarında dışarıda kaldığını bilmiyoruz.
2-) Modemin dsl değerleri hemen hemen iyi durumda. Hat zayıflaması Downstream’de 8.4 Upstream’de 13.5 ama snr değeri garip bir şekilde çok iyi durumda.
Ek olarak VDSL kararlılık ayarlarından SNR değerini 30’a çekti ve şuan 1 saat 45 dakikadır sadece 2 crc hatası basmış.
Şimdi sorun telekom’un portunda mı? Direkten gelen kabloda mı ? Yoksa modemde mi ? Modem markası asus ac750 yazılım sürümü: 1.1.2.3 858
Birde kablo direkt olarak direkteki ankastre kutusundan modeme geliyor. Bu kabloyu değiştirmek istesek, direğe elektrikçi müdahale edebiliyor mu yoksa sadece telekom mu müdahale edebiliyor?