Sürekli hız düşüklüğü

Merhaba Ağustos ayı benim için kabus gibi geçiyor. Ağustos 9 da 80 Mbps hızım 8’lere 2’lere düştü destek talebi açtım ve 4-5 saat içinde düzeldi sonraki 11 Ağustos da bidaha aynı durum başıma geldi 6 gün destek talebimle ilgilenilmedi bir iletişimsizlik oldu ve uzun sürdü ayın 27 sinde bidaha oldu yine düzeldi şimdi 29 da oldu düzelmesini bekliyorum acaba bu sorun neden olabilir sürekli tekrar ediyor ve telekom ekibine bildirikten sonra 4/5 saat içinde düzeliyor ben bu sorunun fiziksel değilde sanal olarak hızımın kısıtlandiği veya modemimden kaynaklı olarak düşünüyorum nasıl çözebilirim acaba ?

2 Beğeni

Selamlar @birolltopall, foruma hoş geldiniz :raised_hand: Tüm aylarınızın keyif ve sağlıkla geçmesini diliyorum. Sizden son oluşturulan destek kaydınızın numarasını ve hat değerlerinizi buradan paylaşmanızı rica ediyorum :raising_hand_man:

Merhaba. Destek Numaram : 555***26 Fakat bugün sorun çözüldü. Herhangi bir sorun görünmüyor TurkNet tarafından çözümün port değişikliği ile düzeldiğini söylendi hat değerlerim normal şuanlık tekrar bu hatayı yaşarsam atayım isterseniz.

Süper bir haber. Talep, soru ve sohbet için burada olacağız :heart_hands:

Tahmin ettiğim gibi ertesi gün olay tekrarladı. Hat Bilgilerimi Atiyorum.

Hat zayıflaman cok yüksek ondan oluyordur ic tesisatini kontrol et ek varsa eklerde sorun olabilir

Sorunu yaşamadan önceki hat değerleri var mı elinizde? Aynı sorunu ben de yaşadım ve yaşamaya devam ediyorum yeni bir dsl kablosu ile deneme yapacağım haftaya. Sizinde sorunu yaşamadan önce değerlerinize bakmak istedim.

Ben de ondan şüphelendim ama sorun yaşamadan önceki değerleri nasıl acaba?

Şuan hızım düzeldi sanırım hata bende olabilir kabloları kontrol ettiğimde dsl kablosu bir araya sıkışmış ve sıkışan yerden çıkartıp düzgünce koyduğumda düzeldi gibi. Ama benim anlamadiğim madem hata bende türk telekom ekipleri arıza onarım yaptiğinda nasıl hat değerlerim düzeliyor.

Evet değişim hat zayıflaması kısmından gözüküyor. Şu an gayet iyi bir değerde ancak atanabilir hıza çok yakın bir hız alıyorsunuz internetinizin kopması yüksek bir ihtimal.

Altyapı kalitesi ve yaptıkları işin kalitesindendir o pek bir şey beklememek lazım TT den. :slight_smile:

Büyük ihtimalle modemime ufak bi temas dsl kablosuna ufak bi ellesem hattım kopucak o yüzden elden geldiğince dikkatli kullanıyorum tekrarlanırsa iç tesisatımı düzeltmek sanırım çözüm.

Aslında değerlerinize bakınca iç tesisatınız gayet iyi ancak size ulaşan hız 80Mbps ve siz neredeyse size ulaşan hızı alıyorsunuz. Bu kablolar bakır ve dandik olduğundan bu hıza yakın hızlar alınca kablolar dayanamıyor ve internet erişiminiz kesiliyor. Yapılabilecek en iyi şey hızı düşürmek. Ama şunu da belirtmek isterim bu şekilde interneti kopmadan kullanabilen kişilerde ve var yani ulaşan hızın tamamını kullananlar. Ne kadar sağlıklı ve sürdürülebilir bir şeydir onu bilmiyorum. Örnek olarak benim hattıma 92mbps ulaşıyor ve ben bunun içinden 75Mbps kullanıyorum buna rağmen akşam saatlerinde kopma yaşıyorum daha önce yaşamıyordum ama şu sıralar yaşıyorum.

Benimde ağustos ayına kadar hiç bir sıkıntım yoktu kesilmeler vs ama ağustos ayının başından beri 2-3 günde bir tekrarlamaya başladı modeme gelen hızı kısıtlama yöntemi var mi acaba ? Paket düşüklüğü de yapmak istemiyorum açıkçası 75 Mbps den 35’e düşürmek büyük fark yaratır benim için çözüm yöntemi nedir bu sorunun ?

Yanlış bilmiyorsam kullanmış olduğun modemde öyle bir özellik yok. Benim kullandığım modemde (Asus) SNR Margin değerini elle ayarlayabildiğinden hızı düşürebiliyorum ama senin modemde sanırım yok. Eğer çok can sıkıcı hale gelirse ve hala sorun çözülemezse 50Mbps lik pakete düşebilirsin en azından.

Benim bildiğim bir çözümü yok. Yaklaşık 3 ay 75Mbps kullandım hem de 0 kopma. Ama geçenlerde elektrik gitti geldi perte çıktı. Her akşam CRC patlaması oluyor ve internet gidiyor modemi kapatıp açınca ise sorun düzeliyor ta ki bir sonraki günün akşamına kadar. Açmadığım destek kaydı kalmadı. Gelen TT ekibi ise hızı düşür sorun düzelsin diyor. Çözüm önerisi yok. Şu dünyada istemeyeceğin bir sorun ve başımıza gelmezse de olmaz. :frowning:

Anladım modemim de belki bi sıkıntı olabilir çünkü aşırı ısınma ve ufak bi temasta bile dls kopması yaşatiyor artık bana öncesinde bu sorun yoktu değiştirmek belki bir çözüm yolu olablir. Teşekkür ederim cevaplar için.

En iyi bir ihtimal yeni bir DSL/Telefon kablosu ile şansını denemek. Ben bu hafta yapacağım bakalım ne olacak.

Umarım sizin de benim de sorunum çözülür.

Merhabalar, ilk gönderdiğiniz hat değerinizde hat zayıflamanız yüksek fakat sıkışan kablonuzu düzelttikten sonra hat zayıflamanızın düzeldiğini görüyorum.

Hat zayıflamasının yükselmesine ve kopmalara sebep şunlar olabilir:

  • Oksitlenen veya paslanan kablolar. (Genelde kablonun ucunda veya ankastre kutusunun içerisinde gözlemlenebiliyor.
  • Ezilme, bükülmüş ve birbirine dolanmış olan kablolar.
  • Ek ve kesik olan kablolardan kaynaklı hat zayıflaması gözlemlenebiliyor.

Büyük ihtimalle DSL kablonuz bir araya sıkıştıktan sonra kabloda hasar meydana gelmiş olabilir yani kabloyu değiştirmenizi önerebilirim. İç tesisatınızı yenilemeniz etkili olabilir fakat masraflı olacağı için hasarlı bölgeyi tespit edip düzelmenizden yanayım yani bir elektrikçi ile hasarlı bölgeyi tespit edebilirsiniz.

Modemin ısınmasından dolayı internette kopma yaşanmaz çünkü ısıya dayanıklı modemler ve büyük ihtimalle kablolarınızda sorun olduğu için kopmalar meydana geliyor diye düşünüyorum.

Bende aynı şeyi düşünüyorum dsl kablosuyla oynadıkça aldığım hız bile değişiyor şuan modemin yerini değiştirdim geçici süreli bir çözüm olarak. Yakın zamanda modemime giden dsl kablosunu yenilicem büyük ihtimalle sorunum çözülecek.

Umarım sorununuz düzelir, adımları ve durumu bizimle paylaşırsanız seviniriz. :hugs: