Sürekli Bağlantı Kopuyor

35 Mbps’e kadar VDSL Kullanıcısıyım Çanakkale / Gelibolu ilçesine bağlı bir yazlık bölgedeyim. Yaklaşık 1 haftadır günün her saati kopma, yüksek ping ve yavaşlık söz konusu teknik destek iletiyorum sürekli 24 saattir bağlantınızda bir sorun yok diye yazıyor. Arıza bildirim sayfasına giriyorum “Sık sık kopma sorunu tespit ettik.” yazısı çıkıyor. Bir yerde ters bir şey var ama çözemedim nasıl bir çözüm tavsiye edersiniz. Hat değerlerim aşağıdaki gibidir.

Max hat değerlerin düşük kablolarda ek var mı? TurkNet Online İşlem Merkezi de hızın ne gözüküyor acaba?

Hat zayıflaması yüksek. Elektrikçi çağırın iç tesisatı kontrol ettirin gerekiyorsa yenilesin tesisatı.

1 Beğeni

@ozankj @Murat042 Ev içine. Kadar kutudan gelen kablo geliyor sadece 50 cm kadar dal kablosu bağlı o da direk modeme bağlanıyor zaten. OİM de 13 gözüküyor ancak daha öncelerde 25 30 a yakın gözüküyor, saha dolabı eve 500 metre uzaklıkta, yazlık bölge dolabı zaten şuan bölgede kullanım çok az

Kutudan gelen ile 50cm’lik dsl kablosu birbirine nasıl bağlı. Ek varsa o ek yüzünden zayıflama olur. Ve kutu nerde direkte mi bağlı
Yoksa bina içinde mi

Murat bey merhaba bir sorum olacaktı benim de dışarıdan gelen kabloda modeme girişte bir ek var 30-40 cm falan bu eki sağlıklı birleştirmenin bir yolu var mı?

Evet. Yak konnektör kullanın. N11 gibi sitelerden yada google üzerinden yak konnektör yazarsanız bulabilirsiniz. 25/30₺ civarı fiyatı var. YouTube’dan yak konnektör yazın nasıl işlem yapacağınızı anlatan videolar var.

değerlerim bu şekilde iyileşme olur mu sizce?

Değerleriniz çok iyi. Ama anlık değerlerin bozulmasına neden olabilir o ek.
Yak konnektör uygulayınız.

Bu zamana kadar gördüğüm en güzel hat değerlerinden biride sizinki.
Eğer modem yanlış ölçmüyorsa tabii.

Tamam teşekkür ederim iyi günler

1 Beğeni

Hat stabil dalgalanma pek olmuyor sadece akşam 8-12 arası bir kez dalgalanıyor geri kendini toparlıyor değerler genellikle stabil

Akşamları olan sorun hat değerleriniz ile alakalı değil. Bunun için genel kapasite artırma çalışmaları devam ediyor. Çalışmalar bitince sorununuz kalmaz.

Anladım teşekkür ederim

@Murat042 Bugün yak konnektör aldım ve uyguladım uygulamadan önce ve sonra modeme kablolu bağlantı ile tek cihaz ile aşağıdaki testleri yaptım. Ayrıca ADSL 2+ modem taktım kurulum yaptığım halde hiç sinyal gelmedi. Nasıl bir çözüm önerirsiniz ?

Öncesi

Sonrası

Hat zayıflaması hala aynı. Destek kaydı açın yerinde destek ekibi talep edin.

ADSL değil VDSL modem kullanmanız gerekiyor

@Murat042 @gokselbasol Test amaçlı ADSL2+ taktım şuan yine VDSL modem takılı.

turk.net üzerinden yazdığım cevaba yine otomatik mesaj ile 3 defa aynı yanıt gelmiş. Gece btk üzerinden kayıt açmıştım bir insan oğlu sabah yanıtlamış hangi sitede sorun varsa ping ve tracert testi yapıp gönderin demiş tek bir site değil genel problem oluyor.

Şuan dışarıda yağmur yağmıyor. Fırtına rüzgar gibi bir şey de yok ve biraz olsun değerler iyileşmiş gibi ama hızım yine 7 gözüküyor. Gelen cevaba ne yazmam lazım ?

45.7 db zayıflama çok fazla ya devrede port sorunu var yada iç tesisatta sorun. Destek kaydına cevap olarak modem buluşması gereken hızda buluşmuyor şeklinde yazın.

Geçen haftalarda havalar iyiyken hiç problem yoktu ne zaman rüzgar ve yağmur başladı birde sokağa çıkma yasağı geldi yoğunluk arttı o zamandan beri böyle