Stabilite ve Sık Sık Kopma Problemi

Herkese selamlar,

1 hafta önce yani 4 ağustos 2021 tarihinde internetimde dalgalanmalar ve kopmalar yaşamaya başladım. TurkNet bu durumun farkındadır ve muhtemelen 1 gün içerisinde çözer diye düşünüyordum. 1.günün ardından bir değişim olmadığı için OİM üzerinden sisteme “45454930” numaralı destek kaydını bıraktım. Devam eden süreçte konu ile ilgilenip kontrol amacıyla TTNET’e yönlendirip ekiplerin gelip incelemelerini sağladılar ve TTNET’in kontrolü sonucunda herhangi bir sorun bulunmayıp yeniden çözüm amaçlı TurkNet’e geri yönlendirdiler. OİM üzerindeki destek talebinde gözüküyor zaten. Fakat bu süreç 1 haftadır devam ediyor yani bir arıza tespiti yapmak 1 hafta sürebilir mi gerçekten? 1.haftanın sonunda yani bugün(11 ağustos 2021) TurkNet teknik destek ekibi gelip bina ve daire içerisinde kontrolleri sağlayıp sorunun modemde olduğu belirttiler. Bu durumun üzerine bende sorun yaşamamak için yeni ve sıfır model bir modem satın alıp kurulumu sağladım. İnternet bağlantısı gerçekleşti (ki zaten eski modem de bağlanıyor sonra kopuyor sonra dsl ve internet ışı yanmasına rağmen internete erişim sağlayamıyordu) fakat 30dk sonra internet bağlantısı koptu evet, eski modemdeki sorunların aynısı devam ediyor,

özet olarak
1-stabil olmayan karasız ve sürekli kopan, bazen internet ip’si alıp fakat internete erişemeyen bir ağ.
2-arıza tespitini yapıp sorunu modemde bulmaları (teknik destek ekibinin) fakat benim gözlemime göre hala aynı sorunun devam etmesi.
3- ekstra masraf yaptırmış olmaları
4- sorunlarımın devam etmesi
5-tabii ki OİM üzerinde oluşturmuş olduğum destek kaydını güncelledim.
6- bir haftada net bir arıza tespitinin yapılamaması

arkadaşlar ve yetkili arkadaşlar, sizlerden ricam siz benzeri durumları yaşamış olsanız ne yaparsınız? ne yapmalıyım? çözüme ulaşmak istiyorum yeni sorunlar yaratmak değil.

destek cevaplarınızı merakla bekliyorum, herkese şimdiden teşekkürler

Modeminizi bina girişinde bulunan ankastreye bağlama veya bağlatma imkanınız varsa bağlayıp bağlantı durumunu orada gözlemleyin. Bir de modem arayüzünden hat değerlerinizi paylaşın bakalım.

akşam eve geçtiğimde dediklerinizi yapacağım

birde şunu sormak ve belirtmek isterim, teknik ekip gelip zaten ankastre ve ev arası bağlantıyı kontrol ettiler buna istinade modem değişimi gerekiyor dediler. ve bu sorun bir anda yaşanmaya başladı hani durduk yere bağlantıda bir değişim olması kablolarda falan makul gelmiyor bana, ama dediğinizi deneyeceğim

1 Beğeni

Ankastre bağlama olayını deneyemeyeceğim uygunluk durumu söz konusu değil ki; zaten 11.08.2021 (yani dün) TurkNet ekibi kontrolleri sağlamıştı. Şimdi sizlere değerleri paylaşacağım

Modemi resetlemeden önceki durum internet erişimi yok


Modemi resetledikten sonra internet erişimi var


sürekli bir packet loss sorunu mevcut 0 değerlerini görmedim ve muhtemelen 30~120dk arası bir süre içerisinde internet bağlantım kopucak.

benim tahminim şu an benim hattıma verilmiş olan hız değerleri hat için fazla geiyor ve yüklenme olduğu anda bağlantı kesiyor, hızımın düşürlmesi sonucu sorunun düzeleceğine inanıyorum. ama kullanıcı olduğum ilk 1 yıl 10~16mbps arası hız alıyordum son üç yıldır ise 17~22mbps arası hızla kullanıyordum, tüm sorunlar bir haftadır mevcut, gerçekten çok sıkıldım. :expressionless:

Siz yapa üzerinden hizmet alıyorsunuz. Yani TurkNet altyapısı üzerinden direkt santralden bakır kablolar ile size sinyal geliyor. Gibirnet veya comnet üzerinden altyapı sorgusu yaptığınız zaman alabileceğiniz hız ne görünüyor?

Bu durumda yapabileceğiniz pek bir şey yok maalesef bölgenizde VDSL altyapısı yok. Yapa üzerinden diğer firmaların verebildiği hızın üstünü alabilirsiniz. İç tesisat ile ilgili problem yoksa destek kaydınız üzerinden yerinde destek ekibi talep edebilirsiniz. Ayrıca bağlı olduğunuz Telekom müdürlüğüne gidip altyapı için başvuru yapabilirsiniz.

dostum, sende tıpkı OİM deki arkadaşlar gibisin, okuduğunuzu anlamıyorsunuz yada okumuyorsunuz. benden buraya kadar

Neyini anlamadın dostum… görüldüğü üzere altyapı yok orada :person_shrugging:

Bu sorunu yaşamadan önce modemde görünen max hız değeri neydi?

bana lütfen şunun mantıklı açıklamasını yapar mısın bilgin dahilinde;
yeni sıfır güncel bir modem aldığım ve benim binamın alt yapısının bağlantılarının üzerinde herhangi bir oynama olmamasına bozulma olmamasına rağmen, benim bağlantım neden sürekli kopmalara oyun oynarken packet loss yaşamalara, ve bağlantı hızımın tuhaf bir değişime uğraması neden olmuş olabilir?
benim tarafımda herhangi bir sorun yok bunun garantisini veriyorum sana. bu koşullar altında ne olmuş olabilir?

malesef elimde herhangi bir veri yok bilemiyorum

Teknik bilgiler kısmından YAPA PROFİLİNİ oyun moduna almanızı tavsiye ederim. Bir de SNR Margin ayarlanabilen bir modeme geçmenizi tavsiye ederim. Asus veya Keenetic modeme geçmenizi tavsiye ederim. Uzaklığa bağlı olarak hat zayıflamanız normaldir. SNR ayarlamalı bir modeme geçtiğiniz zaman sorununuz çözüme kavuşacaktır. Umarım en kısa sürede TT VDSL altyapıyı bölgenize getirir. Bir de YAPA’ya geçtiğiniz için fabrika ayarlarına aldıktan sonra tekrar kurulum yapmanızı tavsiye ederim.

değerli @atagul98 dostum yapa profilleri durumunu biliyorum normalde OYUN modunda kullanıyordum ki 4 yıldır zaten sorun yaşamadım 24 saatten fazla, kullandığım ads2+/vdsl model kullanıyordum ki TurkNet teknik ekibi gelip kendi testlerini yaptıktan sonra modemime arızalı dediler, bunun üzerine de ben yeni ve günel bir modem aldım hatta modem TP-LINK ARCHER VR400 modeli ki uzun süreli daha yüksek kapasiteler için yeterli olabilsin diye, bu değişimi yaptıktan sonra bile aynı sorunu yaşadım, 24 saat sonra YAPA profilini STANDART moda çektikten sonra kesinti sıklığı azaldı şimdi tekrar OYUN modunu deneyeceğim.
Şahsi olarak düşüncem TurkNetİN altyapısında veya portlarda yapılan bir ayar değişiminden dolayı bana verilen hız’ı hatlar artık kaldırmamaya başladıığı için kopmalar yaşamaya başladığımı düşünüyorum. bir önceki modemim ise ASUS-16DSL modeliydi ki dediğin ayarlara müdahele edilebiliyordu.

Bilmiyorum bunların üzerine ne demek istersin

YAPA altyapısında Oyun modunda snryi 8 db veya 9 dbye ayarlarsanız sorununuz çözülecektir. Çünkü ben öyle çözmüştüm. :slight_smile: Keenetic Extra DSL modemini kullanıyorum.

yeni almış olduğum modelde snr ayarlarına müdahele edemiyorum, ve şimdi OYUN modunu denediğimde sorunun kesinlikle bu YAPA altyapısında “benim bağlı olduğum hat” ile alakalı olduğuna eminim. Oyun moduna geçtiğimde verilen MAX rate değerleri ve CURRENT değerler yükseliyor fakat, test yaptığım zaman çok düşük seviyelerde bağlantı hızları sonucu alıyorum

resim
şu an bu görmüş olduğun değerler YAPA OYUN mod’undaki değerlerim, şu anda tekrar STANDART mod’a geçeceğim

SNR 6 dB değeri sınır değerdir o yüzden bağlantınız da kesinti olabilir. O yüzden 8 dB - 9 dB değerlerine sabitlemek sizin için yararlı. Dediğim gibi Hata değerleri hızlı bir artış olmuş.

resim
şu anda da standart yapa modundaki değerler