Sonradan düşen snr ve ulaşılabilen hız değerleri

hâli hazırda yerinde destek ekiplerinin çağırdığıma dair bir destek kaydı var ve 1 den fazla destek kaydı açamıyorum olan destek kaydı numarasını yazsam yardımcı olurmusunuz?

arkadaşlar az önce TurkNet ekibi geldi ve yapılan kontrolde sorunun modemden kaynaklı olduğu ortaya çıktı modemle beraber güç adaptörüde modeme yeterli gücü veremiyomuş sonucunda da modem verimsiz çalışmaya başlamış sizce bu sorun gerçekten modemden kaynaklı mı yoksa sizin dediğiniz DSLAM daki yoğunluk kaynaklı mı?

Cevabını öğrenmek için ödünç bir modem bulup denemeniz yeterli olacaktır diye düşünüyorum.

1 Beğeni

Ekipler kontrolleri sonucunda sorunun kaynağını modemde bulmuşlar :frowning: İster güç adaptörünü değiştirin isterseniz farklı bir modem temin ederek bir test edin :frowning: Sorun DSLAM kaynaklı değil donanımsal ne yazık ki…

Güç adaptörünu değiştirdim sonuç gene aynı farklı modemle deneyeceğim bakalım…

arkadaşlar hat değerlerinin (gördüğüm kadarıyla) değerleri bu şekildedir:

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 79002 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

near-end FEC error fast: 4
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 1
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :29 min, 46 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 4.7 dbm
attenuation downstream: 7.8 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 23.4 dB
output power downstream: 14.5 dbm
attenuation upstream: 11.5 dB
buda hız testi(ping 18’den 8’e düşmüş görünüyor ping iyi ancak SNR can sıkıyor…)

Bu zayıflama değerini düşürebilir iseniz snr değeriniz yükselir. Crc oluşmuyor ise bir sıkıntı yok gibi.

anladım önceki modemimde zayıflama neden 0 olarak gözüküyordu peki?

bu arada near-end FEC error fast: 66
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 7

Modem göstermiyor olabilir. Crc değerleri kullanım süresine bağlı olarak 50k değerlerin üzerine çıktığı zaman sorun çıkarabilir. Belki daha fazla bir değerde de çıkarabilir hattınızın durumuna göre değişir. Eğer herhangi bir engel yoksa modemi 2-3 günde 1 kapatıp açmak iyi olacaktır bu hatalar için.

hocam 2 saattir modem kesintisiz açık bağlantı problemi yok crc hatası 9 olarak gözüküyor snr değerindede zamana bağlı olarak yükselme bekledim ancak 7.4 8.0 civarında gezip duruyor konuyla ilgili mevcut destek kaydımı kapatıp yeniden destek kaydı açtım hat değerlerimi talep ediyorum diye hâlen bilgi veren yok…

1 Beğeni

Gün içinde hat değerlerinizi iletebilir kaydınıza bakan arkadaşlar. Kayıtlara dönüş süresi ortalama 24 saattir.

hat değerlerimde yeniden bir oynama oldu (mevcut hızım yükseldi)

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 79869 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 8188 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime :5 min, 42 secs
DSL activetime :0 min, 23 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 7.9 dB
output power upstream: 4.7 dbm
attenuation downstream: 7.9 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 23.5 dB
output power downstream: 14.3 dbm
attenuation upstream: 11.4 dB

Bağlı olduğunuz dolapta veya apartmanda dahi kullanım yapan cihazlar azaldığında veya hattın yükü azaldığı Zaman kapasite artması olabilir.

1 Beğeni

hocam birde TurkNet OİM den mevcut kaydımı kapatıp tekrar kayıt açtıktan sonra arıza tespiti doğrulandı türk telekoma ilettiler nihayet… çözüm bekliyorum artık :slight_smile:

1 Beğeni


Telekom ekibi kontrol etmiş ancak problem bulunmadi dendi…

Tt saha ekipleri sorun olsa da olmasa da yok der.

Kaydınızı kapatmayın sorunun devam ettiğini belirtin.

Kesinlikle katılıyorum :+1::+1::+1:

@kaan_mert11, sürece dahil olup size yardımcı olmak isterim. Bana özel mesaj üzerinden müşteri numaranızı iletir misiniz?