Arkadaşlar merhabalar aralık ayından beri sorunsuz kullandığım internetin SNR değeri 11.6 dan geçen hafta itibariyle önce 7.3’e sonra 8.4 e fırladı bizde iç hatdaki eklerden şüphelendik ve CAT6 kabloyu ankastreden direk modeme çektik(15m)
ancak gene çözüm olmadı sizce sorun tam olarak nedir?
Bağlı olduğunuz saha dolabindaki yoğunluktan dolayı hızınız düşmüş gibi duruyor.
Dolayısıyla snr degerinizde düşüyor.
Eski degerlerinizde hattınızda dslam kilidi varmış.
Ama sonra muhtemelen yoğunluktan dolayı hızınız düşmüş olabilir.
Ama isterseniz ankastredeki kablolariniz ile rj11 e yapılan bağlantıları bir kontrol edin isterseniz.
En sağlıklı yöntem ise ankastre kutunuzun yanına modeminizle beraber gidin. Orada bağlantı yapıp sorunun kablolama ile alakalı olup olmadığını anlarsınız.
abi valla kabloyu yeni çektik uçlarda bi problem olsa hat stabil çalışamaz devamlı kopmalar olur ama bugün sabah bilgisayarı açmamla internetin gidip gelmesi bir oldu o ayrı bir konu
Ankastrede kabloları reglete mi caktiniz yoksa yak ile bagladiniz?
Dslam cihazı hızı yoğunluğa göre paylaştırır malesef. Fiber olmadığı sürece bunun çözümü yok
Artık yak konnektör ile yapma moda oldu.
Yak konnektör bir boncuk. İki kablo girişi var. Bir kablo anlastreden bir kablo Cat6 dan alıp konnektore takıp birleştiriyoruz. İçine toz,yagmur girmiyor ve oksitlenme yapmiyor
Port ile alakalı bişey yok.
Şöyle örnek vereyim
Ortada 10 kişilik bir pasta var. İki kişi doya doya yersiniz.
Ama sayı arttıkça payınız da azalıyor.
Dslam denen şey de işte bunu paylaştırıyor.
Daha nasıl anlatsam bilemedim😀
Ama ankastrenin yanında hemen kısa bir kabloyla deneme yapın. Belki reglette belki rj11 de sıkıntı olabilir.
İhtimalleri deneyip kafanızı rahatlatın
hocam garip olan şu ki benim altyapım normalde 64mbps DOWN destekliyor ama TurkNet 'e geçtiğimizden beri 77mbps 79mbps bazen 80mbps gibi hız alıyorduk geçenlerde türk telekom ekibi evimizin önünde 10 dakka oyalandıktan sonra gittiler ve sonucunda SNR değerleri dibi gördü sizce turknetin saha ekibini talep etsem bu durumu düzeltebilirlermi?
Hayır TurkNet in saha ekibi dolaba müdahale edemez. Eğer almanız gereken hızdan daha aşağıda bir hız geliyor ise modeminize destek kaydı açın kontrol edilir bilgi verilir…
Merhaba @kaan_mert11, bu durumunuz ile ilgili net bir bilgi almak istiyorsanız bize Online İşlem Merkezimiz üzerinden hızlıca bir destek kaydı açın. Arkadaşlarım hizmetinizi ve hat detaylarınızı kontrol ederek size geri dönüş yapıp bilgi versinler.
hâli hazırda yerinde destek ekiplerinin çağırdığıma dair bir destek kaydı var ve 1 den fazla destek kaydı açamıyorum olan destek kaydı numarasını yazsam yardımcı olurmusunuz?
arkadaşlar az önce TurkNet ekibi geldi ve yapılan kontrolde sorunun modemden kaynaklı olduğu ortaya çıktı modemle beraber güç adaptörüde modeme yeterli gücü veremiyomuş sonucunda da modem verimsiz çalışmaya başlamış sizce bu sorun gerçekten modemden kaynaklı mı yoksa sizin dediğiniz DSLAM daki yoğunluk kaynaklı mı?
Ekipler kontrolleri sonucunda sorunun kaynağını modemde bulmuşlar İster güç adaptörünü değiştirin isterseniz farklı bir modem temin ederek bir test edin Sorun DSLAM kaynaklı değil donanımsal ne yazık ki…