Sikintilar bi̇tmi̇yordu

Merhabalar,
Öncelikle hattımın YAPAdan VAE ye geçirilmesinde emek veren @bekir.kopuz a çok teşekkürler. Hattım online destekteki elemanların olmaz demelerine rağmen tam da istediğim gibi adslden vdsle geçti ancak daha sonrasında türknet ekibi ile yaptığım telefon görüşmesinde doğru hatırlıyorsam nejla hn. bana bulunduğum bölgede hattımın 75-80 mbiti sağladığını söyledi. ben de o zaman extra pakete geçişimin yapılmasını istediğimi dile getirdim. ancak sonrasında bana kontrol sağladığımda binanıza 16 mbit hız alabilirsiniz maximum dedi ve ben de o zaman yine de denemek istediğimi olmaz ise sonraki ay geri geçeceğimi belirterek geçişimi onayladım. Şimdi asıl sorum şu ki benim altyapım desteklememesine rağmen aldığım bu vdsl hizmeti nasıl oluyo da komşu binalardan baya düşük hızlarda almaktayım. yan binam 75 diğer yan biam 50 mbit hız almaktalar ve ben yüksek ihtimalle türktelekomun altyapısından kaynaklanan bu problem yüzünden max hız olarak 31 mbit almaktayım. ki türktelekomun sistemine göre bu hızı bile alamamaktayım. şikayet kaydı oluşturdum ve geri dönüş de şu şekilde oldu


sizden ricam acaba bu sıkıntıyı çözmem için türktelekom ile iletişime geçebilirmisiniz çünkü yan binama gelen kabloda hiç bir sıkıntı yokken bana gelen kabloda olması hiç mantıklı değil :frowning:

2 Beğeni

33.9 db hat zayıflaması var. Modemi bina girişinde bulunan ankastreye bağlayıp iç tesisat kontrolü yapın isterseniz

1 Beğeni

nasıl yapacağım konusunda biraz bilgi verebilir misiniz?

1 Beğeni

Öncelikle odadan başlayarak kontrol yapın isterseniz. Modeme gelen kabloda ek yada ezilme varsa kontrol edin. Spliter (ayırıcı) kullanıyor iseniz onu söküp modemi direkt bağlayarak deneyin. Modemin bağlı olduğu prizden başka odalara hat gidiyor ise onları iptal edin. Ardından bina girişinde bulunan ankastreye gidip orada adınıza etiketli kablo ile modemi bağlayıp hız testi yapmayı deneyin. Ankastre bağlama videosu için şu an video linkini hatırlamıyorum belki @selcuk.sesen bey yardımcı olabilir

2 Beğeni

Teşekkürler eger video da gelirse deneyeceğim

2 Beğeni

peki aklıma bir soru takıldı. Ben şimdi hat zayıflamasını sıfırladığım zaman hızım bu değerlere gore maksimum kaça çıkabilir

1 Beğeni

Abovv… sizi uzaktaki saha dolabına almış olmasınlar?

2 Beğeni

Olur mu ki oyle? :frowning:

1 Beğeni

Bbk koduna göre dolap bağlantısı yapılır. Sizin dediğiniz çok çok istisnai durumlarda yapılır.

2 Beğeni

merhabalar,
sanki böyle istisnai bir durumdayım çünkü binama gelen hat görselde de göreceğiniz gibi maximum 32 mbit alabilmekte ancak yan binam sorgulamada 75 diğer yan binam ise sorgulamada 50 mbit almaktalar.


acaba böyle bir durum var ise kontrolü nasıl sağlanmakta?
@Hakan.Yildirim @bekir.kopuz

1 Beğeni

hatta milleni.com da yaptığım zaman biri 71 diğeri 81 çıkıyor.

1 Beğeni

Burada gördüğünüz gibi en altta indirme kısmında hat zayıflaması 33.9db bu çok büyük bir rakam. Ya sizin iç tesisat ile ilgili sorun var yada bağlı olduğunuz port sorunlu. Bu konuda yine saha ekiplerinin kontrol etmesi gerekir. İsterseniz yerinde destek ekibi talep edin TurkNet ten eğer sorun sizin iç tesisat ile ilgili ise 99tl ücreti vardır eğer sorun Telekom yada TurkNet kaynaklı ise ücret ödemezsiniz

2 Beğeni

bunu nasıl talep ediyoruz peki

1 Beğeni

@selcuk.sesen bakabilir misiniz. Yerinde destek ekibi talebi için bilgi verebilir misiniz

2 Beğeni

Yerinde destek ekibi için Online İşlemlerdeki kaydınızda bu isteğinizi belirtebilirsiniz ya da size bakan teknik destek çalışanı eğer bu soruyu sorarsa yanıtlayabilirsiniz. Başka yolu yok sanırım.

4 Beğeni