Satürasyon, Altyapı vs

Merhabalar,
2 gün önce bir hata yapıp ana satrale bağlı olan yapa altyapımı. 150 metre uzağımdaki türk telekomun yeni yaptığı santrale taşıdım. Taşımaz olaydım :slight_smile:. 3 gündür internetim 10 mbps üstüne çıkmıyor (75 almam gerekiyor). Sabahları arasıra 90mbps görüyorum. Fakat genel olarak hep 5-10 civarı. Bu sorunu oimde yazdığımda önce “altyapı kaynaklı herhangi bir problem bulunmuyor” diye bir yanıt aldım. Biraz üsteledikten sonra sorun türk telekoma bildirildi. Muhtemelen sorun çözülmeyecek ama bir umut bekliyoruz.

Asıl sorun da zaten burada değil. Çok garip bir şekilde binamdaki diğer dairelerde alt yapı gözükmemeye başladı. Diğer daireler için ADSL 16mbps dışında hiçbir bilgi görüntüleyemiyorum.

Örnek:

Benim altyapım:

Farklı binalarda sorgulama yaptığımda da 75mbps görünüyor.

Anlamadığım konu şu; bırakın 16’yı 8’i zor görüyorum çoğu zaman.

Hattım ise sorunsuz şekilde santrale bağlı.
image

Bu sorun saturasyon sorunu mu?
Yoksa altyapı kaynaklı bir sorun mu?

Eğer sorun saturasyondan kaynaklı ise yeni açılan santral dolaplarında bu mümkün mü?

Modeminiz 79 Mbps ile buluşmuş olarak gözüküyor farklı bir modem ile deneme şansınız var mı?

Maalesef evimde şuan farklı bir modem yok.
Fakat belirttiğim gibi sabahları belirtilen hızlara ulaşabiliyorum.

Bu sorun benimde başıma gelmişti ancak modemi sıfırdan kurduğumda düzeldi , modemi sıfırlamayı denediniz mi?

Hayır şuanlık denemedim. Hemen deniyorum.

Maalesef hala aynı.

Merhaba, herhangi bir VPN programı ile hız testi yapmayı denediniz mi?

Merhaba, farklı bir modem deneyin ve farklı bir Ethernet kablosu kullanın. Bu durum, kablosuzda da aynı mı?

Evet aynı. 5ghz ile evdeki farklı bir porttan test ettim. Orada da aynı

Hemen deniyorum. (20 karakter)
Edit: Vpn ile bağlandıktan sonra test bile yapamıyorum.

Yani farklı Ethernet, kablosuz ve şunu da sorayım farklı bir LAN soketinden test ettiniz durum değişmedi. Peki, farklı bir modem bağlayalım hizmetimize?

Farklı bir modem maalesef elimde yok.
Fakat sorunun modemden kaynaklandığını düşünmeniz neden onu anlayamadım? (Cahilliğimden soruyorum kusura bakmayın)
Sabahları gereken hızlara ulaşabiliyorum.

Estağfurullah. Dikkat etmemişim söylediğinize, malum birden fazla kullanıcıya farklı sorunlardan yardım ettiğim için ister istemez oluyor. :innocent:


Tamam, buradan “Hızım Düşük-Performans” kayıt açın ve Temsilciye sorun yaşadığınız ve yaşamadığınz vakitler de 3 kere 15 dakika aralıklar olmak üzere ile test yapın sonuçları Temsilciyle paylaşın ilgileneceklerdir…

Destek kaydı şuan açık durumda.
3 hız testini de ayrıntılı olarak kendilerine atttım. Aldığım cevap ise bu oldu.
image
TurkNet 'e karşı maalesef güvensizlik oluştu.
Burada konu açmamın sebebi ise TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden bir çözüm bulunabileceğini düşünmemem.
Belki çözüm bulabilen birileri çıkar :slight_smile:

Muhtemelen satürasyon yaşıyorsunuz veya arka plan da farkl bir durum olabilir. Farklı bir modem denerseniz emin oluruz.
Abone numaranızı özelden iletebilir misiniz?

Bu kaygınızı anlıyorum, ekipler gerekli kontrolü yapacaktır ve biz de buradan size, yapabilecekleriniz hakkında çözüm üreteceğiz, kuşkunuz olmasın. :slightly_smiling_face:

Büyük ihtimalle akşamları internet trafiği yoğun olduğu için internet hızlarınızda düşüşler oluyor olabilir.

Modeminizi ankastreye bağlayıp internet hız değerlerinizi kontrol etmenizi de fayda var.

Sadece akşamları gerçekleşen bir durum değil. Sabah birkaç saat dışında tüm gün bu şekilde geçiyor.

Burada okuyup çözüm arayan herkese çok teşekkürler. Sorunum çözülmüş bulunmakta. Umarım kalıcı olur. TurkNet çalışanlarına da ayrıca teşekkür ediyorum. :smiling_face_with_three_hearts:

2 Beğeni

Rica eder, keyifli kullanımlar dileriz. :sunglasses:

3 Beğeni

Sorunun çözülmesine sevindim keyifli kullanımlar dilerim :hugs:

2 Beğeni