Santral Değişikliği - VDSL Kullanamıyorum

Eylül 2017’den beri severek kullandığım TurkNet internet hizmetiyle ilgili 9 kasım sabah 09:00 civarından beri problem yaşıyorum. Genel olarak problemim şöyle; 2017 yılında önce ADSL ile 10mbit civarında bir bağlantı alıyordum ancak stabil bir bağlantı olmadığı şikayetlerim üzerine bağlantım 1 yıl kadar önce VDSL’e döndürüldü ve 16mbit stabil bir internet kullanabilmeye başladım. 16 Mbit bile son derece yavaş bir hız iken 9 Kasım 2020 sabah 9:00 civarında bağlantım kesildi. Destek kaydı açtıktan sonra destek ekibi problemin Türk Telekom’dan kaynaklı olabileceğini iletip onlara yönlendirdi, onlar da kendilerinden kaynaklı bir hata olmadığını belirttiler.

TurkNet destek ekibi bunun sonrasında ev içinde ya da kablolarda bir problem olabileceğini iletmesine rağmen durup dururken yaşanan bu problemde kablolarda ya da başka bir sistemde hata olmadığını belirtip modemimin ayarlarından ADSL’e çevirdiğimde bağlanabildiğimi gördüm ancak hız 9mbit olarak bağlantı sağlandı. Bu kablolarda ya da hatta herhangi bir problem olmadığının göstergesiydi ancak başka bir problem dikkatimi çekti.

TurkNet OİM’de daha önce Teknik Bilgiler kısmında Santrale uzaklık 1080mt görünürken artık 1783 metre görünüyordu. Tekrar ayarımı VDSL yaptım ve yine bağlantı olmadığını gördüm. Destek kaydını “adsl ile hat değerlerinizin maksimum hızıyla sinyal kopmadan bağlanmışsınız, ekiplerimiz sorunu çözmüş” şeklinde kapatmaya çalıştılar.

2020 biterken, bütün dünya 100mbit üzeri bağlantıyı minimum sağlıyorken, altyapı problemleri nedeniyle 16mbit hıza da razı olmuş durumdayız, bunu anlayabiliyorum. Ancak gerçekten de 9Mbit ADSL kullanmak istemiyorum, VDSL kullanabilmek için modemimi değiştirdim.

Anladığım kadarıyla bir sebepten bağlı olduğum santral değiştirildi, 16mbit vdsl hattımın tekrar eski haline döndürülmesi için ne yapmam lazım arkadaşlar?

Eğer mesafe artmış görünüyor ise kablolarda korozyon veya gevşeme olmuş olabilir. Orada ki mesafe bilgisi hattınızı zayıflama değerlerine göre tahmini hesaplanır ve iletilir. Siz ankastreden modeme olan kabloyu ve bağlantı noktalarını kontrol edin veya ettirin ilk aşamada. Sonra tekrar kaydınıza bunu belirtin. Santral değişikliği olmaz ama port değişikliği işlemi olmuş olabilir. Veya telekom altyapısında kablolarda arıza yaşanmış olabilir.