Rahatsız edecek seviyeye gelen PPPoE Kopmaları

Merhaba arkadaşlar. Fiber internetimde indirme yaptığım zamanlar yüksek derecede PPPoE kopma sorunu yaşıyorum. 1.5 ay içerisinde 3 ayrı bilgisayara format atıp yüklü indirmeler gerçekleştirdim. bu indirmeleri yaparken en çok pppoe hatası aldığım istemci EA Games oluyor ne alakası var bilmiyorum.

Müşteri hizmetleri sürekli bilindik cevapları veriyor. Geçen ay içerisinde de aynı sorunları yaşadığım için arıza kaydı açmıştım Türk Telekom hattımı eve kadar kontrol edip hat ile ilgili bir sorun gözükmediğini onların sistemlerinde kopmanın user kaynaklı olduğu gözükmekteydi. TurkNet’in tavsiyesi üzerine IPv6 kapatıp indirmeleri test etmiştim yine aynı kopmaları yaşıyordum sonrasında TurkNet hattımı izleyeceğini belirtti ve 3/4 gün hattımı izledi ve bir kopma yaşamamıştım. Çünkü indirme yapmıyordum o günden bu yana hiç PPPoE hatası almaz iken 3 gün önce yeni bir bilgisayar satın aldım ve yine indirme yapmaya başladığımda yine PPPoE hataları baş gösterdi bu sorundan iyice bezdim gerçekten ne yapacağım hakkında bir bilgim yok.

Tekrar arıza kaydı açtığımda Türk telekoma ileteceklerini belirttiler. Geçen ayda tt nin hattı kontrol ettiğini bir sorun olmadığını söylememe rağmen sorun tekrar tt ye iletildi. aldığım log kayıtları

10
11
12
13
14
15

Eagamese yazmayı dener misin? Onlarla sorunu tespit etmeye çalış 1 de ipv6 destekliyorsa onunla gir

Cevap için teşekkür ederim. fakat internet komple gidiyor Ea Games buna ne yapabilir. ipv4+v6 dual kullanııyorum.

1 Beğeni

IPv6 yönlendirici henüz geliştirilmedi diye düşünüyorum windowsda bu da pcnin çıkışı hala ipv4 ile sınırlı eagamese ipv6yı geliştirmelerini sağlasak çok daha isabetli olur. Steamdeki bütün oyunları ipv6 ile oynanılıyor galiba

Merhaba interface down ve interface up router üzerinden o bağdaştırıcının devredışı olup etkinleştiği anlamına geliyor benim kullandığım routerda. Bu gibi sorunlar yazılımsal veya donanımsal kaynaklı olabiliyor. Sadece yoğunlukta yapıyor olması ısı ile alakalı bir durum olabileceğini getirdi aklıma. Router içinde soğutucu var mı switch çipi de soğutuluyor mu? routerı bir fanın önüne koyarak deneme yapabilir ısı kaynaklı olup olmadığını deneyebilirsiniz.

Merhaba yanıtınız için teşekkür ederim. Modeme dışarıdan dokunduğumda sadece ılık hissediliyor. Yazılım oladak 3.8.5/3.9.0/3.9.06/3.9.1 denediğimde bir değişiklik olmuyor. Ayrı olarak wifi çipleri 50 derecelerde geziyor diğerlerini bilmiyorum.

Service: “PPPoE0” unexpectedly stopped hatası birçok sebeple oluşabiliyor. Bugüne kadar çoğu olasılığı zaten denemiştiniz ve sorun hala devam etmekte. Donanımın ısınması ile alakalı bir hata olmadığı kesin. Muhtemelen kontrol etmediğiniz ve bu soruna sebebiyet verecek bir etken de voltaj düşmesi/dalgalanması.

Elinizin altında bir UPS/voltaj regülatörü varsa, modemi onun arkasına alıp deneyebilir misiniz? Hatta bir avometre ile prizdeki voltaj değerlerini de bir süre takip edebilirseniz belki sorunun kaynağını bulabilirsiniz.

1 Beğeni

Hocam durum router modem falan değil. Daha önce bu konuda çok yazıldı.

Bu sorun ilk bende ortaya çıktı. Sonra birkaç kişiye virüs gibi yayıldı. 1 senenin sonunda TurkNet sorunu kabul edip MedNautilus DC ve Gayrettepe DC de “free radius geçişi yapılacaktır” açıklamalı bir çalışma yaptı 04.08.2022 tarihinde ve benim sorun ortadan kalktı. Auth yazılımıni değiştirdiler…

Şu sorun o kadar berbat birşey ki yaşayan anlar anca. Günde 5 10 kez pppoe koptuğunu bilirim lcp terminated by peer ve no response to 3 echo-requests hatasından dolayı.

1 Beğeni

Keenetic’te telnet/ssh üzerinden lcp-echo-failure ve lcp-echo-interval parametreleri düzenlenebiliyor mu? OpenWRT’te bu mümkün fakat bir süre sonra tekrardan varsayılan değerlere dönmesi beklenir.

Zyxel varsayılan olarak 3 yanıt almazsam PPP’yi sonlandırırım diyor (link). Muhtemelen Keenetic’te öyle.

Varsayılan değerler;

lcp-echo-failure = 3 (int)
lcp-echo-interval = 5 (int)
lcp-echo-adaptive = false (bool)

olarak belirlenmiş.

LCP

Burada lcp-echo-interval 5 yerine 60 saniyeye çekilebilir veya lcp-echo-adaptive etkinleştirilebilir (true). Eğer hatta kopma yaşanmazsa dediğiniz gibi radius’tan, hala kopuyorsa voltaj dalgalanmasından olduğu anlaşılır.

1 Beğeni

Evet ama çözüm olmuyor, aklınıza gelebilecek her şeyi denediğimden emin olabilirsiniz.

Default 30 saniye, 3 hata. Bunu 90 Saniye 5 hata da denedim, lcp echo yu kapattım da değişen birşey olmadı.

3 - 5 farklı modem bile denedim…

1 Beğeni

O zaman free radius dönüşümünü beklemekten başka çözüm kalmıyor. Çok can sıkıcı bir durum.

2 Beğeni

@asdas127816 @KafaKonforu ve @A.OZGUR e cevapları için tek tek teşekkürlerimi sunarım. Yakın arkadaşım köyde vdsl 100 kullanıyor aynı santrale bağlıyız kırklareli ssg3 aynı indirmeleri onunla yapıyoruz bir kopma olmuyor. Modemi extra dsl bi benim hat 2 aydır düzelemedi gitti.

Ben çok yazdım, yazdığım konular kapandı. Artık saldım valla. Ancak kısaca tekrar yazayım onun üzerinde durulsun.

Network’te Windows istemci varsa log vs kayıtları incelemek lazım. Çünkü eskiden ben de çok oluyordu.

Sonra çocukların DSL’i TT’ye aldım ayırdım ondan beridir bu sıkıntı yok.

Evde normalde 2 pc Windows zaten onlarda çocukların. Diğer tümü Apple cihazlar ve sıkıntı hiç olmuyor.

Ne zaman ben virtualbox vs Windows açsam bir süre sonra hooop bu sorun oluyor.

Kısacası bu her neyse TNN tarafı gelen bir isteği yanlış yorumluyor ve hat düşüyor

Vaktiniz varsa ağdaki pc leri ayırın bırakın hiç kopmayacak :joy: Zaten TNN’de sorun sizden diyecek bırakacak :+1:

Allah sabır ve kolaylık versin :upside_down_face:

1 Beğeni

Türk telekom geldi yine hattı kontrol etti benim yapacağım bir şey yok dedi. Onlarda kopma user olarak gözükmekte.

Aynı apartmanda birden fazla tt fiber kullanıcısı var

Bizim kullanıcılardan bir şikayet gelmiyor diye belirtti.


1 Beğeni

Yanıtınız için teşekkür ederim hocam :slight_smile:

1 Beğeni

Normal çünkü hep yazdığım gibi TT’den değil bu sorun TNN’den :innocent:

TNN de arayan arkadaş ile ufak bir tartışma yaşadım bu konuda. Diyorum ki geçen ayda aynısını yaşadım tt hattı kontrol etti bir sorun gözükmüyor. Olsun biz gene de emin olalım diyor. E şimdi emin olduk peki bundan sonra ne olacak ? Hepn aynı muhabbet şimdi benden tracert isteyecekler. Ben nereye tracert atayım ki. Hattın kopup heri gelmesi 3/5sn bunu kime nasıl anlatayım bilmiyorum

Siz yine de lcp echo failure (threshold) değerini 0, varsa echo adaptive açık/true yaparak bir müddet daha gözlemlemeye devam edin. Ayrıca yine persist connection gibi bir seçenek varsa onu da kontrol edip aktif etmenizde fayda var.

Allah sabırlar versin… tek çare free radius

1 Beğeni

Teşekkür ederim deneyeceğim. Bugün tredaş ta bakım varmış sabah 9 akşam 18 elektrik yok maalesef.