Pppoe stopped sorunu

3/4 kez pppoe stopped sorunu vermiş

Santral aynı. Kırklareli ssl3 mü ne gözüküyoruz

İşte bizim de aynı anda koptu :slight_smile:

Benim yazdığım DSL sorunu başlıklı konu ile aynı işte :joy: Ekip geldi kutu hat inceledi bir şey yok dedi gitti :blush: Yok tabi çünkü 8 yıldır aynı altyapı da zaten TT 7-8 ay kopmuyor. Dedim ya bıraktım ucunu ne log a bakıp geri dönüş ne bir şey

Lcp terminated by peer loglar arasında var

G.o :joy:

8 aydır uğraşıyorum çözemedi TurkNet daha.

Ayrıca buradan ilk kopma logu hangisi tam anlaşılmıyor, mümkünse eğer log dosyasını özelden gönderir misin

Bu eski konuda altyapı çalışması olunca bu sorun yaşandığını belirtmiş konu sahibi…

1 Beğeni

Bu arkadaşın log dosyası. Ben modemi yeniden başlattım ondan loglar gitti :slight_smile:

İndireyim bir sn

Umarım sıklaşmaz :slight_smile: 20 karakter

1 Beğeni

3 gündür olmadı modeme nazar boncuğu :nazar_amulet: astım :joy: Buradan da “her gece dslam” restart ettiriliyor lafı taca gitti :laughing: Çünkü öyle bir şey olsa TT’de gider aynı yerden geliyor hizmet

Ben bu güne kadar 3/5 kez anca yaşadım bu sorunu. 2018 den ber TurkNet teyim. Fakat arkadaş ile ben de aynı anda gitmesi tuhafıma kaçtı

TNN den olmaz siz tandııksınız ondandır o :sweat_smile:

Ahaha bilmiyorum artık :slight_smile:

1 Beğeni

May 3 15:03:16 ndm: Network::InternetChecker: Internet access lost (status: 0x0001).

[I] May 3 15:03:34 ndm: Network::InternetChecker: Internet access detected.

[I] May 3 15:03:38 pppd[551]: LCP terminated by peer

İlk kesilme logu bu şekilde. Şu ilk loga neyin sebep olduğunu bilmiyorum ama SSG , modem arasında gerçekleşen kimlik doğrulama işini LCP (link control protocol) kontrol ediyor bu bağlantıyı sonlandırmış gözüküyor.

Şu hata ile (Lcp terminated by peer) 8 aydır uğraşıyorum gerçekten denemediğim şey kalmadı. Sürekli olarak pppoe kesiliyor… Artık TurkNet tarafında ne varsa, adamlar da bilmiyor sorunun kaynağını.

Çok teşekkür ederim. Sürekli yaşanmaz umarım. Başka bir sağlayıcı denediniz mi ?

Rica ederim, inş

Evet, şimdi denediklerimi tek tek yazmaya üşendim çok fazla çünkü :joy:

Başka sağlayıcılarda sorun yok. Deneme için Vodafone pppoe ile falan da denedim baktım sorun yok başka sağlayıcıya da geçtim oradan da 2 hafta sonra şutlandım orası da ayrı mevzu :joy:

Bu sorun TurkNet de cgnat da günde 4 5 kez olurken, statik ip ile ortalama 16 - 20 saatte bir oluyor. Bütün ihtimalleri deneyip, sorunun TurkNet kaynaklı olduğunu kanıtladıktan sonra onlarda çözemediği için ücretsiz statik ip talep ettim ve tanımlandı. Şuan bu şekilde idare etmeye çalışıyorum.

Şöyle sorunlar mide bulandırıyor maalesef. Çözülmemesi ise tam bir facia. Santral aynı vodafone da kopmayan TurkNet te nasıl kopuyor gelde işin içinden çık :frowning:

Sizin için hem kendi hem arkadaşın hattını takip edeceğim aynı hatayı tekrarlayacak mı bakalım

2 Beğeni

PPPoE0 beklenmedik bir şekilde durdu,
ardından tekrar bağlanma başlatıldı, normalde santral tarafında bu durum olduğunda, ppoe server servisi yeniden başlatılana kadar bağlantınız sağlanmaz, genelde cihaz güncellemeleri veya yapılandırma durumları gibi nedenlerden servisi bir süre kapatırlar.

Size önerim keenetic de, İnternetin kullanılabilirliğini kontrol et (Ping Check) Mod: Devre dışı yapmanızdır.

Şöyleki; örneğin bağlantınız 100mbit ve karşıdan 100mbit lik yani sn de 12mblık data akışı geliyor,

(veya tam tersi, uploadınız 7mbit ve tamamı doldu),

bu bir saldırı olabilir veya sizin trafiğinizdir, keeneticin bu ping check servisi, kendisine ayarlı ip ye ping veya facebook.com:80 google.com:80 gibi noktalara peş peşe 2 3 kez bağlantı açamadığında, (örneğin yüksek trafikden lag oluşmuştur bağlantınızda),

bağlantı koptu olarak varsayıyor ve bu yukarıda bahsettiğiniz pppoe linkini koparıp tekrar başlatıyor.

Bu davranışı hattınızda yüksek trafik oluşturup pinginizi lag a soktuğunuzda net olarak görebilirsiniz.

(Trafik akışı var ancak ping check beklediği yanıtları alamadığı için, alana kadar bağlantınızı koparıp tekrar bağlar)

Öneriniz için çok teşekkür ederim. Fakat internetin kullanılmadığı bir zaman da oluştu olay . Şimdi tekrar aynı hata ile karşılaşacak mıyım diye bekleyeceğim eğer aynı hata gelir ise sizin önerinizi uygulayacağım :hugs:

Pes peşe değil.

Varsayılan olan ayar 30 saniye aralıklarla 3 hataya düştüğünde internet erişimi yok hatası vermekte.

Toplamda 1 dakika boyunca ping atamayınca da internet erişimi olmadığını varsayması yanlış birşey değil.

Bunu 90 saniye * 5 hata olarak da denedim, devre dışı olarak da denedim değişen birşey olmadı. Lcp terminated by peer hatasına çözüm olmuyor.

Bu Lcp terminated by peer logunda bağlantıyı sonlandıran taraf SSG oluyor. Kendim modemden paket yakalayıp wireshark da inceledim.

4 5 farklı modemde de denedim, sorun devam ediyor.

Farklı ISP pppoe leri ile sorun bulunmuyor.

Ben bu sorunu beta sürümünde yaşamıştım. Stabil sürüme düşürünce düzelmişti.

1 Beğeni