Packet Loss - Nedir? Nasıl oluşur?

packet loss yani paket kaybının bir çok nedeni olabilir…
*Packet loss’un başlıca nedenlerinden biri, bağlantı tıkanıklığıdır. Basit bir benzetme yaparsak, yolda yeteri kadar yol alabileceğinden daha fazla araba olduğunda trafikte saatin yoğunlaşması durumudur. Ya da 4 şeritli bir yolun ileride 2 şeride düşmesi … *
Yazının devamı için

2 Beğeni

TurkNet’e konuyu tum ayrintilari ile yaklasik bir aydir anlatiyorum fakat hala gelen cevaplarda network ekibimiz kontrol etti sorun bulunamiyor hat degerleriniz normal seklinde donusler aliyorum. Adamlar kisacasi paket kaybi nedir bilmiyor arkadaslar. Bana modeminizi degistirin diye cevap donup duruyorlar. Kayitlarinizi acarken BTK uzerinden aciniz. BTK uzerinden acilan kayitlarin SLA sureleri daha kisa.

Bunun disinda Turk.net’in CRM sistemi duzgun calismiyor. Tum acilan kayitlar 48 saat bilgi giris suresi asilmadan kapatiliyor. Ayrica bu sure karsi taraf size cevap yazmadiginda da isliyor. Surekli olarak musteri uzerinde bekleyen bir cagri sistemleri var ve bu sekilde SLA raporluyorlar ise yoneticileri cok hizli cagri kapattiklarini bile dusunuyor olabilir.

Konuyu tum detaylari ile anlattim destekteki arkadaslara. Sorunun Gayrettepe’den sonra basladigini da oldukca duzgun bir dil ile anlattim ama karsidaki arkadas surekli olarak sorun bulunamadi seklin donuyor. Hat degerleriniz normal modemi degistirin diyor. Oncelikle orada calisan bir kisinin modemin ne oldugunu ne ise yaradigini bilmesi gerek ki sonrasinda throughput uzerine konusalim. Bana dedikleri en son sey yogun saatlerde hizimin dusmesinin normal oldugu fakat hiz dusumu paket kaybindan dolayi yasaniyor ise bu bir sorundur cunku kapasite planlamasi ve mevcut kapasitenin kullanicilar arasinda esit dagitilamamasi tamamen onlarin problemi. “159.146.100.5” problemin basladigi yer olan Gayrettepe. O yuzden lutfen anadolu yakasindaki arkadaslar “bizde sorun yok kardesim” seklinde bir savunmaya gecmesin. Konuyu birlikte gundeme tasimaliyiz. Surada bu problemi yasayan kac kisi oldugu belli.

Edit:
Problemi daha once de yasadim ve birkac ay once TurkNet’e teknik olarak durumu defalarca aciklamamin ardindan duzeldi ve sonrasinda sanirim gecen ay tekrar basladi. Teknik arkadaslara ulasabilsek daha rahat ilerleyebiliriz aslinda.

Gunduz alinan testlerde paket kaydi 1% ila 5% arasi degismekte.

|------------------------------------------------------------------------------------------|

Host - % Sent Recv Best Avrg Wrst Last
192.168.1.1 - 0 132 132 0 0 0 0
172.17.1.75 - 0 132 132 3 3 5 3
159.146.100.5 - 1 129 128 4 6 10 7
159.146.100.6 - 0 132 132 3 3 5 3
159.146.100.9 - 0 132 132 4 6 10 6
159.146.22.118 - 0 132 132 4 4 6 4
93.186.132.222 - 0 132 132 3 4 30 4
195.22.214.167 - 0 132 132 45 45 61 46
72.14.205.182 - 0 132 132 40 40 42 41
216.239.41.135 - 0 132 132 40 40 42 41
108.170.251.208 - 0 132 132 40 42 69 41
108.170.226.3 - 0 132 132 41 42 46 42
209.85.241.135 - 0 132 132 57 58 65 58
74.125.243.145 - 0 132 132 52 52 55 53
172.253.50.17 - 0 132 132 50 51 60 51
172.217.168.14 - 0 132 132 49 50 52 50
________________________________________________ ______ ______ ______ ______ ______

Acikcasi bu olmamali fakat benim icin bir sorun olusturmuyor ve uygulamalarim icin tolere edilebilir durumda fakat bu paket kaybi aksamlari 15%-25% seviyelerine ulastiginda hicbir sey yapmak mumkun olmuyor. Surekli kopmalar nedeniyle tekrar tekrar baglanti saglamam gerekiyor. Hele ki oyun falan oynayan arkadaslara kolayliklar diliyorum :slight_smile:

1 Beğeni

Paket kaybı tam olarak nerede başlıyor. Sizin bağlı olduğunuz saha dolabında mı? Bağlı olduğunuz santralde mi? Bağlı olduğunuz pop noktasında mı veya bağlı olduğunuz sunucularda mı?

1 Beğeni

Acikcasi bunu tam olarak bilmemin bir yolu yok. Bunu ancak ISP anlayabilir cunku intermediate cihazlar uzerinde ICMP rate limiting uygulaniyor olabilir bu nedenle ara cihazlardaki packet droplar aslinda gercek droplar olmayabilir. Last hop uzerinden inceleme yaptigimizda drop gormuyorsam zaten konuyu size iletmiyorum. Bunun ile ilgili test alabilir ve size gecmis test sonuclarimi gonderebilirim. Gunduz yaptigim testlerde hicbir sorun yok fakat aksam 7’den sonra %10-15 arasi packet loss problemi yasiyorum ve bildiginiz uzere bu sorunu handle edebilecek bir uygulama yok. Oyun oynanamaz duruma geliyor cunku olusan jitter nedeniyle cok farkli response sureleri aliyorum ve anlamsiz hareketler olarak karsilik buluyor bu oyun icerisinde. Profesyonel hayatta ise VPNim surekli koptugu icin mobil data kullanimina geciyorum ya da komsudan rica ediyorum wifi baglantisi icin :slight_smile: Size bu client tarafinda yapilabilecek her test konusunda yardimci olurum. Onceleri Sorunun Gayrette uzerinde yasandigini dusundum ama sonrasinda birden fazla noktada problem oldugu dusuncesindeyim.