Oyunda Packet Loss % sorunu

tracert testi yaptığımda 10. hopta ani ping artışı oluyor ve 8.hopta da packet loss gözüküyor bunun nedeni nedir ve oyun oynarken bi etkisi olur mu bana?mesela pubg oynarken arka planda film açtığımda packet loss %5 oluyor bunun olmaması gerekmiyormu ? hat değerlerimide attım.



1 Beğeni

Arka planda internet kullanımı olduğunda ping değerleri yükselebilir

Ama benim sorunum daha çok packet lossla ,ping çok artmiyor pubgde fakat packet loss %3 oluuor

Merhaba Enes,

Yukarida gonderdigin ping plotter testine bakilirsa bir packet loss sorunun yok. TurkNet ile boyle bir problem yasamazsin demiyorum sadece sadece gonderdigin ekran goruntusu ozelinde bu soyledigim. Ara hoplarda paket kaybi gormen gayet normal, bir cok router icmp paketlerini belirli bir oranda drop ediyor. Packet loss oldugunda asagidaki ekran goruntusundeki gibi son hopta goruyor olman gerekli.

Bunun disinda problemi yuksek ihtimal aksam 19:00 ile 00:00 arasinda yasiyorsun. Benim de problemim bu yonde. Fakat TurkNet TurkNet Online İşlem Merkezi’deki arkadaslar teknik acidan cok yetersiz ve bunun bir sorun olmadigini, kendi tarafimdaki hardware’i kontrol etmem gerektigini yazip duruyorlar. (Farkli hw ile testler de gondermeme ragmen)

Eger benzeri bir problem yasiyorsan bunu cozebileceklerine inancim yok :slight_smile: Yine de kolay gelsin.

1 Beğeni

Aynı sorunu bende yaşıyorum, arkadaşım bu ay normalde Türk Telekom ile taahhüttü bittiği için arkadaşını getir kampanyası ile beraber benim TurkNet 'e gelecekti, fakat yaşanan bu “prime time” sorunlarından kaynaklı olarak ona netspeed’i önerdim

1 Beğeni

Netspeed hic kullanmadim. Oradaki durum ne bu yogun saat araliginda? Karsi taraf en azindan problemi acikladigimiz durumda incelemeye falan calisiyor mu acaba? Ucuncu parti tum servis saglayicilarin durumu ayni gibi cunku. Hicbir yaptirimlari yok. Bu tip problemlere alismak gerek bu siniftaki servis saglayicilar kullanilirken.

Dediğimiz sorunu turknette 2 ay çektim ve her yere şikayet ettim CİMERe bile ,en son 5. Telefon gorusmemizden sonra sorunu halletmislerdi ve artık prime time da pingim cikmiyordu.tavsiyem peşini birakmayin

2 Beğeni

Birakmamayi denedim ama en son yazdiklari, teknik ekibimiz bir problem gormuyor sorun sizden kaynakli oldu. Bunun uzerine bir guncelleme yapilmayacaktir diye de yanit verdiler ustelik. Onlara gore modemim saat 8’e kadar normal calisabiliyor. 8’den sonra bir sekilde aniden bozuluyor ve sonrasinda 12’den sonra tekrar duzgun calismaya baslayabiliyor. Oyle donemler oluyor ki VPN baglantisi yapamiyorum sirketime. Cok komik cevaplar verdiler bir de :slight_smile: Mesela bir keresinde 20%ye kadar paket kaybi cok normal bunu problem olarak gormuyoruz dediler. Bir baska seferde tamam dedim bu sefer galiba anladilar sorunumu :slight_smile: gelen cevap hat degerlerinizde problem yok oldu. Yahu biri de cikip biz her gece prime timeda trafik sekillendirme uyguluyoruz hizinizi kesiyoruz dese tamam diyecegim ama sorunu benim uzerime yikmaya calismalari :smiley: Konuyu her platform uzerinde cesitli kanitlar ile ilettim ama ilerleme maalesef saglanmiyor. Gunun sonunda donup dolasip “hat degerleriniz normal” yazan birisi olunca sinirleniyorum. O yuzden yazmayi biraktim. Tasindiktan sonra uzun donem servis anlasmasi imzalayacagim lider operatorlerden biri ile.

1 Beğeni

Yemin ediyorum beni tarif ettin aynen telefonda kadına dedim "aksma 8 de modem gidiyor geliyor sonra ping çıkıyor diye artık dayanamicam başka firmaya gecicem "dedim ,kadında "o sizin kararınız " dedi kapattim.ertesi gün düzelmişti😃

2 Beğeni

haha! Oyunlardan zaten hic bahsetmiyorum bile. Aksamlari %35’e varan paket kayiplari yasiyorum. Latency ya da jitter problemim yok sadece paket kaybi. Ama uzun bir sure once bu durumdan yakinmayi biraktim. Sadece duzgun bir sekilde isimi yapabileyim yeterli. En komigi de alt komsuya soruyorum arada internetinizi kullanabilir miyim diye :smiley: Eskiden kahve, seker isteme muhabbetleri vardi su gunlerde ise internet istemeye dondu. Komsuluk iliskilerimi Turk.net sayesinde gelistirdim.

Benim tecrübelerim şu şekilde, uzaktan eğitim görüyorum ve evden çalışıyorum (full time) ve evet şirketim beni de defalarca azarladı.

İlk önce bir destek kaydımı tam bir ay boyunca açık tuttum, teknik servis çok başarısız katılıyorum packet loss ile latency kavramlarının farklı olduğunu dahi bilmiyorlar. Bu ilk açtığım bir ay boyunca açık kalan destek kaydımın sonrasında beni bir takım lideri aradı ve kendisini linkedin üzerinden ekledim pek sohbet etmedik ama beni tanıyor ki kabul etti diye düşünüyorum.

bununla beraber tekrar destek kaydı oluşturdum sonra farklı bir takım lideri ile görüştüm bu daha yapıcı ve dürüst bir destek kaydıydı hatta benden çok sık destek kaydı açmamın bir fayda yaratmadığını dile getirdi pozitif bir görüşmeydi destek kaydına yüksek puan verdim çünkü ikinci görüştüğüm takım lideri bana santralinizin güçlenmesi için dilekçe yazın diyebildi en azından dürüst cevap aldım.

dilekçe verdim ve türk telekomdan aldığım yanıt şu şekilde:

sorunum anlık olarak hala devam ediyor yüzde 20 paket kaybım minimum şekilde yer alıyor, bazen yüzde 50 dahi oluyor. @EFG ile beraber çözüm arayışı içerisindeyim.

Burada da defalarca yazdim fakat pek ilgilenen bir arkadas bulamadim maalesef :slight_smile: Genelde aldigim tum yanitlar “problem sizden kaynakli” seklinde oldu. Adamlara wireshark uzerinden capture alip tcp re-transmission sayilarimi da gosterdim. Drop olma durumunu da cok net acikladim. Bakin mesela simdi wireshark uzerinden alinmis bir ornek ile inceleyecek olursak TCP ozelinde, asagida packet per second (pps) grafigini gorebilirsiniz. Burada hata oraninin tum paketlere orani oldukca rahat bir sekulde goruluyor. Maalesef TurkNet icin bu sadece bir resim :slight_smile:

Bir de aklima gelmisken :slight_smile: Bana surekli kablo ile baglanin diyorlar. Yahu Ethernet yaziyor kocaman gonderdigim capturelarda. Insan bir oraya bakar da konusur :slight_smile: Buna inanmayip windows taskbar uzerindeki kablo ile bagli simgesini gormeyi istediler :smiley: Cok guldurmustu bu.

Su an mesela asagidaki gibi bir tablo ile karsi karsiyayim ama TurkNet’e gore %20yi gecmedigi icin gayet normal :D:D ben de %20yi gecmedigi durumda case bile olusturmuyorum artik. 2021 yilinda bir ISP dusunun ki %20 paket kaybinin cok normal oldugunu dusunsun :slight_smile:

1 Beğeni

Sizi tebrik ediyorum, hak ettiğiniz hizmeti sonunda alıyorsunuz şuanda bende çabamı sürdürmeye devam edeceğim.