CRC değerleri kopma yaşanmaya başlayınca coşuyor, dakikada 10.000 hata gelmeye başlıyor bir anda. Ve nedense bu kopmalar hep saat başında oluyor.
TurkNet’te açtığım destek ev içi tesisatı kontrol için ekip göndereyim diyor… Ben direkten gelen kabloya bağlamama rağmen… Bu arada ev içindeki değerler neredeyse aynı yani ev içi tesisata güveniyorum. (bu ss ev içi)
Yanlış bilmiyorsam hat zayıflama değerlerim ve SNR margin değerlerim pek iyi denemez, ama bu durumun benim ev tesisatımdan olmadığı belli olduğuna göre, ben ne yapabilirim?
Son olarak modem Türknetin modemi, VMG8623-T50B. En güncel firmware (V5.50(ABPM.4)F0) var.
Cevaplarınızı, tavsiyelerinizi bekliyorum. İyi günler.
*Eklemeyi unutmuşum, kesintiler gün boyunca olmuyor. Sabah ilk defa kulanmaya başladığımda, ve saat 8’den sonra genelde saat başlarında oluyor.
Aynı problemi 1 haftadır yaşıyorum. TT ve TurkNet ekipleri gelip bakıyor. Ancak sorun hala aynı. Bazen 30 dkda bir bazen 2-3 dkda bir kopuyor. Hızı düşürüp SNR’ı yükseltmeme rağmen hala aynı. 20 db’de bile kopuyor. İç tesisatı yeni değiştirdim. Hala aynı sorun. Bugün ekip geldi yine bizden kaynaklı sorun yok dedi. Sürekli oyalama peşindeler. Yarın mahkemeye başvuracağım. Artık bu iş yeteri kadar uzadı.
Merhaba, direkte ki bağlantılarınızı ve kablonuzu kontrol ettirdiniz mi elektrikçiye? hat zayıflaması zayıflamaya yakın değerde. Ek, dsl prizi, splitter var ise kullanmayın/yenileyin.
Selamlar, konu hakkında açtığınız destek kaydınıza verilen cevabı dikkate alın. İsterseniz arkadaşlarım hızlıca yerinde destek ekibini size yollasınlar. Eğer iç tesisatınıza güveniyorsanız yani bir sorun yoksa size bir ücret çıkmayacak ve sorun yerleşik operatör tarafına iletip detaylı kontrolü yapılacaktır. Sorun sizin iç tesisatınızda ise sorunu bulup çözüp size ücreti yansıyacaktır.
Direklere telekom bakıyor ama bazı bölgeler de tabiri caizse baştan sağıyorlar. İsterseniz @EFG dediği gibi TurkNet teknik ekiplerini de çağırabilirsiniz.
Ben yine başa sararız diye boşuna uğraşmayım diyordum ama, madem öyle diyorsunuz çağırabilirim.
Yerleşik operatöre arıza kaydı oluştururlarsa, onların gelip kablo değişimi yapması / ankestreye bir şey yapması vs. ne kadar realist bir yaklaşım olur acaba? “Sorun müşteri kaynaklıdır…” yazısı artık kâbuslarıma giriyor da
Bağlı olduğunuz bölgenin Telekom bölge müdürdüğü yakınınızda mı? İsterseniz direkt oraya gidip sorununuzu sözlü anlatın. Hızlıca size ekip yollayıp direkten evinize gelen kabloları kontrol etsinler. Çok yüksek ihtimalle sorun direkten gelen kablolarınızda… Hele ki bu kış aylarında daha çok sorunlar yaşanmaya başlıyor. Hava şartlarından dolayı… Rüzgar, yağmur vs. hepsi etkiliyor
Diyecekler, biz bakamayiz diyecekler. Siz yerinde Destek ekibi isteyin gelsinler sizin yaptığınız gibi ölçümü yapsınlar ve rapor tutsunlar. Tekrar Telekom a bununla birlikte iletilsin durum. Diğer bir alternatif ise evinizin yakınında ki direkte dağıtım kutusu varsa orada ki ekleri siz veya elektrikçi yardımı ile kontrol etmeniz. Büyük ihtimalle orada da sorun çıkmayacak. Ondan önceki (dolap veya santral tarafına doğru) dağıtım kutularında veya eklerde sorun olabilir. Telekom ekipleri size arıza için gelirse bir kahve ısmarlayıp suyuna gidin arkadaşların. Biraz daha ilgi gösterebilirler. Devre tamamen kesilmeden yani size internet ulaştığı sürece detaylı kontrol yapılmıyor çoğu bölgede.
Kendim bakmayı veya bir elektrikçi çağırmayı pek düşünmüyorum ama dediğiniz gibi ekip çağıracağım. Misafirperverlik zaten her gelene yaptığımız bir durum, onlara da eksik davranmayız
Burayı yine güncelleyeceğim sonra, teşekkür ettim tüm yardımlar için.
Keşke öyle bi şansım olsa ama malesef yok. Aslında ben kontrole gelen arkadaşlara “isterseniz bi içeri de bakın” dedim ama yok gerek yok dediler. Şimdi de yine ekip gelsin muhabbeti oldu.
Yanlış bilmiyorsam TurkNet yerinde destek ekibiydi.
Benim anlayamadığım şey şu, sıkıntı mesai saatlerinde hiç olmuyor. Yani adamlar gelse de zaten sıkıntı olmayacak, sadece süreç uzayacak. 1 hafta sonra TT’den yine “Sıkıntı kullanıcının ebesinin a…” mesajı alana kadar Türknetin “takip ediyorum, dönüş yapıcam” mesajları… Sanki bi sonu yok gibi.
Yerinde destek ekibi ise ankastreden aldığı sonucun raporunu tutmuşlar ve o rapor ile iletmiş olmalıdırlar. Emin olun TurkNet teknik destek personeli işini çok özveri ile yapıyor. Elinden gelenlerin fazlasını biz aboneler için yapıyorlar. Umarım sorununuz kısa sürede çözülür .
Yok gelen arkadaşlardan yana bi sıkıntım yok zaten, sinir olduğum olay benim her aşama için ayrı bi ekip çağırmam gerekmesi. Yani cidden merak ediyorum, modemde de sıkıntı yok desek, bu sefer ne olacak? Bu sefer hatayı nerede bulacaklar?
“Hata müşterinin evindeki negatif elektrikte, arzu ederseniz size bi psikolog çağıralım. Sadece gerginseniz bi ücret yok ama psikopatsanız 108 lira ücreti var.”