Modeme ip gelmiyor ve sorunu çözebilen yok

Merhaba,
2019’dan bu yana TurkNet kullanıyorum. 14 Nisan 2023’te (cuma) sabah internet ışığı kırmızıya döndü.
Dsl ışığı sabit yanıyor ama internet ışığı sabit olarak kırmızı.
Destek kaydı oluşturdum. Türktelekoma yönlendirdiler. Türktelekom’dan biri aradı ve
hat değerleriniz normal hiç bir sıkıntı yok size ip gelmiyor, türkneti arayıp size ip
vermelerini isteyin dedi. Durumu TurkNet 'e ilettim, biz ip verdik modem ip almıyor,
modem firmasıyla görüşün dediler. Modem firmasını aradım modem ip almıyor diye, yüzlerce kez
yaptğım şeyi yaptık birlikte: modemi resetledik, kurulumu yaptık türknetin vermiş olduğu
kullanıcı adı şifreyi doğru bir şekilde girdik ama sonuç değişmedi internet ışığı hala kırmızı.
Modem firmasındaki arkadaşta modem ip almıyor değil modeme ip gelmiyor, TurkNet ile iletişime
geç ip versinler dedi. Durumu tekrar TurkNet müşteri hizmetlerine ilettim, TurkNet saha ekibi
gönderebiliriz onay verirseniz dedi. Tabi iç tesisatta sorun varsa 300 tl faturaya yansıyacakmış
falan ekstra kablo isterseniz metrekaresi 12 tl falan dedi. Dedim ki benimle aynı sorunu
yaşayanlar varmış kullanıcı adı ve şifresinin değişmesi talebinde bulunmuşlar sorun çözülmüş.
Kullanıcı adı şifremi değiştirin sorun çözülmezse saha ekibinizi göndermenizi isteyeceğim.
Kullanıcı adı ve şifreyi değiştirdiler gönderdiler, denedim sonuç yine aynı.
Saha ekibini gönderebilirsiniz dedim 15 Nisan Cumartesi günü. Pazartesi günü arayıp salı günü
için randevu oluşturmak istedi. Evde müşteri hizmetlerinde çalışanların olduğunu,
internet olmadığı için hatta giremediklerini ve çalıştıkları firmadan azar işittiklerini söyledim.
Bugün göndermeniz lazım dedim, tamam bugün gelirler dedi. 2 saat sonra destek kaydına baktım,
Salı gününe randevu ayarlanmıştır yazıyodu. Tekrar konuştum ve saha ekibinden biri iletişime geçti,
konum attım geldi. Bu arkadaş benim yüzlerce kez yaptığım şeyi tekrar yaptı; modemi resetledi,
ayarlara baktı vlan ayarlarının nasıl olması gerektiğini bilmiyordu, türknetten birini aradı,
o da bilmiyodu Vlan ayalarlarının 0-35 ve mtu’nun 1492 olması gerektiğinide ben söyledim.
Bilgi formunu doldurdu modemde sıkıntı yok, hat değerleri normal, kablolarda sıkıntı yok vs.
dedi türktelekoma arıza kaydı oluşturacağım dedi ve gitti. TurkNet ile tekrar iletişime geçtim,
türktelekom ve TurkNet saha ekibi ile birlikte ortak bir çalışma yapacağız dediler.
2 gün oldu gelen giden yok. Kimse arayıp itelişimede geçmedi. Öylece bekliyoruz. Sorun hala devam ediyor…
Belli ki aboneliğimi iptal ettirmek zorunda kalacağım.
Şu sorunu TurkNet 'te çözebilecek tek bir bilgili kimse yok mu gerçekten?
Not: Modemde sorun yok. 2. bir modem ile bağlantı kurmaya çalıştım yine aynı dsl ışığı sabit
internet ışığı kırmızı. Modemleri arkadaşımın evine götürdüm belki ikisi birden bozulmuştur diye,
arkadaşın internet bilgileri ile kurulumu yaptık iki modemde çalışıyor internet bağlantısı
sorunsuz bir şekilde sağlanıyor yani modemlerde sorun yok. Modem arayüz kısmında hat verilerine baktım,
indirme 35mbs yükleme 6 mbs sabit ve hat değerleri gayet normal.

Hat Değerleri.

=============================================================================
xDSLFwVersion: FwVer:5.12.26.0_B_A60901 HwVer:T14.F7_0.0
Line State: Up
Modulation: ITU G.993.2(VDSL2)
Annex Mode: ANNEX_B

INP downstream: 0
INP upstream: 0
shineGINPdownstream: 0
shineGINPupstream: 0
reinGINPdownstream: 0
reinGINPupstream: 0

TPSTC type: 64/65B PTM TC

near-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
near-end fast channel bit rate: 35838 kbps
far-end interleaved channel bit rate: 0 kbps
far-end fast channel bit rate: 6143 kbps

near-end FEC error fast: 0
near-end FEC error interleaved: 0
near-end CRC error fast: 0
near-end CRC error interleaved: 0
near-end HEC error fast: 0
near-end HEC error interleaved: 0
far-end FEC error fast: 0
far-end FEC error interleaved: 0
far-end CRC error fast: 0
far-end CRC error interleaved: 0
far-end HEC error fast: 0
far-end HEC error interleaved: 0
DSL uptime : 6:48, 39 secs
DSL activetime :0 min, 21 secs

Downstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin downstream: 13.8 dB
output power upstream: 2.6 dbm
attenuation downstream: 6.1 dB

Upstream:
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 16.5 dB
output power downstream: 13.0 dbm
attenuation upstream: 0.0 dB

Bit table:
carrier load: number of bits per tone
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 22 23 33 34 44 55 44 55 55
tone 32- 63: 08 88 99 99 99 9a aa aa ab aa ba bb bb bb bb bb
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb
tone 96-127: bb bb ab ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 128-159: aa ba bb aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa ba aa aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa 9a 99 a9 9a 9a a9 99 99 99 99 99 a9 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 99 88 89 89 99 98

Destek kaydı numarası : 63144803

O sıkıntıyı bende yaşadım maalesef en son çözülemeyince abonelik iptalinde bulundum.

Yeni bir internet bağlantısı gerçekleştirdiniz mi? İnternetiniz var mı şuan?

Biz başka bi sağlayıcıya geçiş yaptığımızda dsl ışığı yanıyordu hat değerlerini görebiliyorduk fakat internet ışığı yanmıyordu. Her şeyi denedik olmadı, en son TT’ye destek kaydı bırakıldı onlar çözmüştü

1 Beğeni

ve evet şuan internetim var

1 Beğeni

2018’de abonelik başlattım ilk 4 gün internetsiz kaldım hattım bağlanmasına rağmen (evde telefon neredeyse hiç çekmiyor bu sebepten dolayı TurkNet Online İşlem Merkezi üzerinden kayıt bırakmak imkansızdı telefon aramalarını bile zar zor yapıyorduk ve bu sebepten dolayı telefonla ulaşamamak çok zorlu oluyor)
sonra internet geldi güzel bir deneyim yaşadım pandemi döneminde 1 haftalık bir kopma yaşadım destek alamadım gene yukarıda anlattığım gibi
7 ay boyunca kopma sorunu (yazın bi tek düzgündü internet)
Ağustos gibi 15 günlük internet ışığı yok hat var fakat internet ışığı kırmızı
en son gün abonelik iptali

2 Beğeni

PPPoE’nizi silmiş olabilirler mi?

Gerekli olan bütün kontrolleri yaptırdım, hiç bir sıkıntı yokmuş TurkNet tarafında. Ortak çalışma yapılamıyor çünkü TT ekipleri 3. şahıs hasar olduğunu 01/05/2023 te düzeleceğini ön görüyormuş. Büyük ihtimalle o tarih sürekli olarak ertelenecek. Bekliyoruz bakalım.

Selamlar @Aqua, yazınızı okudum ve destek kayıtlarınızı inceledim. Yerel sağlayıcı 3. şahıs kaynaklı bir arızanın yaşandığını ve belirttiğiniz tarihte müdahale planlandığını belirtiyor. Temsilcilerimiz süreci arka planda takip ediyor. Genel arızanın gerçekleşmesinden 48 saat önce tekrar destek kaydı açmanızı tavsiye ediyorum.

2 Beğeni

@alperenatici Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi yapayım, umarım sorun çözülür. Anlamadığım şu 3. şahıs kaynaklı bir genel arızadan bahsediyorlar ama mahallede aynı alt yapıyı kullanan komşularımda internet bağlantısında hiçbir sorun yok. Tuhaf gerçekten.

Güncelleme;
TT tarafındaki genel arıza olayını çözmüşler, ama benim sorunum hala devam ediyor. Destek kaydı açtım sorunu çözemiyorlar. Saha dolabındaki portta elektrik dalgalanmasından kaynaklı bir hasar meydana gelmiş olabilir, böyle durumlarda da dsl ışığı sabit yanıyor ama internete çıkış sağlanamıyormuş. Saha dolabını kontrol etmelerini istedim, ama TurkNet’ten benimle iletişime geçen beyfendi TT ekiplerinde bir alet olduğunu uzaktan saha dolabında varsa bir arıza görebildiklerini söyledi. Bekliyoruz bakalım. 15 günden fazla oldu sorun hala devam ediyor maalesef.

Aynı sorunu TT’da yaşadım 3 günde anca çözdüler.

1 Beğeni

Sorun hala devam ediyor. Ekipler çalışıyormuş. Bakalım çözerler inşallah. @mertshn123 sorunu nasıl çözdüklerine dair bilgin var mı peki?

1 Beğeni

Ekiplerin çalıştığı falan yokmuş. TT ‘nin verdiği genel arıza tarihi bitti sorun çözülmedi. Tükrnette ki arkadaş TT’ de şuan genel arıza yok dedi, modem kurulumunu tekrar yaptık, sorun hala devam ediyor. Defalarca uyarmama rağmen dinlemek istemiyorlar, TT’ ye yeni arıza kaydı oluşturduk dediler, 2. gün TT tekrar genel arıza tarihi verdi. Bu genel arıza tarihi sürekli olarak ertelenecek. Bitse bile tekrardan yeni genel arıza oyunu oynamaya devam edecekler. Bu konuda TurkNet nasıl hiçbir şey yapamıyor anlayamıyorum. 18 gün oldu ve en ufak bir ilerleme yok sürekli olarak bir kısır döngü yaşıyoruz şuan.

Bende baya uğraştım. Türktelekomdaki arkadaş çözdü. Online işlemlerde ki teknik bilgiler sayfasının resmini atarmısınız?

Sorun sizde değil. PPPoE kullanıcı adı tanımı silinmiş. Son 2 hafta tada ben dahil en az 10 kişi karşılaştığım kadarı ile bu sorunu yaşadığını belirtti. Ve çoğu çözüm bulamadı. Turknetin bu konuda bir çalışma yapması gerekiyor. Kendi sistemlerinden arıza kaydı açmadan düzeltilebikeceğine eminim. Forum yetkilileri teknik ekip ile iletişim sağlarsa iyi olur.

Selamlar @Aqua, süreciniz ile alakalı ekiplere tekrardan bilgi ilettim.

Selamlar @alperenatici , sorunun çözümü ile alakalı herhangi bir ilerleme göremiyorum. Az önce aradılar ve modeme sinyal ulaştığını, tekrardan modem kurulumu yapmam gerektiğini söylediler. Yaptım, ama sonuç aynı. Yani önerilerim arasında yapılmayan tek şey saha dolabının kontrol edilmesi öyle uzaktan aletle değil bizzat gelip bana sağlanmış olan portta hasar olup olmadığına bakmaları bu kadar ama yapmıyorlar. Kullanıcı adı ve şifre değişikliği istedim, sorun çözülmedi. ip kontrolü sağlar mısınız dedim, ip ile ilgili bir sorun yok biz ip verdik dediler. Kullanıcı adı ve şifre sizin sisteminizde ve tt de farklı olabilir kontrol edin dedim, yine aynı. Sorun hala devam ediyor maalesef.